Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie I st

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-1s.ZR.IBar
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie I st
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin, 15 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Marzena Barańska
Prowadzący grup: Marzena Barańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie
Cele kształcenia:

Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studentów z podstawami metodologicznymi prowadzenia badań w zakresie nauk o zarządzaniu ze szczególnym uwzględnieniem zarzadzania treścią przekazu oraz tworzenia tekstów naukowych. Dzięki temu student jest przygotowany do napisania pracy magisterskiej, która jest dowodem na to, że jej autor potrafi w sposób nowatorski rozwiązywać problemy w zakresie zarządzania kulturą, zwłaszcza funkcjonowania rynku medialnego, zarządzania reklamą oraz potrafi zgromadzić niezbędną do tego literaturę, poddać ja weryfikacji oraz wiedzę zawodową oraz opracować zgodnie z wymogami pisania prac naukowych.

Efekty kształcenia:

elem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studentów z podstawami metodologicznymi prowadzenia badań w zakresie nauk o zarządzaniu oraz tworzenia tekstów naukowych. Dzięki temu student jest przygotowany do napisania pracy magisterskiej, która jest dowodem na to, że jej autor potrafi w sposób nowatorski rozwiązywać problemy w zakresie zarządzania kulturą, zwłaszcza funkcjonowania rynku medialnego oraz potrafi zgromadzić niezbędną do tego literaturę, poddać ja weryfikacji oraz wiedzę zawodową oraz opracować zgodnie z wymogami pisania prac naukowych

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza dotycząca pisania pracy naukowej

Forma i warunki zaliczenia:

Warunek zaliczenia 1 semestru:

- przygotowanie bibliografii pracy magisterskiej

- przygotowanie i prezentacja podczas seminarium koncepcji przygotowywanej tematu pracy

- opracowanie i przedstawienie do oceny 1 rozdziału pracy

Warunek zaliczenia 2 semestru:

- przygotowanie i uzyskanie pozytywnej oceny całości pracy

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Postęp pracy studenta jest sprawdzany na bieżąco na podstawie przygotowywanych elementów pracy, regularnych konsultacji, dyskusji i prezentacji. Końcowym kryterium oceny jest przedstawienie przez studenta kompletnej pracy magisterskiej.

Terminy egzaminów i zaliczeń:

Termin 21 czerwca 2021 g. 8.30

Termin II 3 września 2021 g. 10.00

Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda sytuacyjna
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne:

metody podające – prezentacja, wykład

Metody problemowe – seminarium, dyskusja


Bilans punktów ECTS:

Praca z prowadzącym

wkład własny

Skrócony opis:

Realizacja poszczególnych etapow w zakresie pisania pracy magisterskiej.

Pełny opis:

Seminarium kierowane jest do studentów, którzy zainteresowani są działalnością mediów w wymiarze podmiotowym i przedmiotowym. Rozszerzeniu horyzontów wiedzy sprzyja przygotowanie koncepcji ja i samej pracy licencjackiej w związku z wyborem tematu, a następnie jej publiczną prezentację i obronę głównych tez i założeń.

Literatura:

Boć J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia–Wrocław 1998.

Gierz W., Jak pisać pracę licencjacką? Poradnik metodyczny, Gdańsk 1998.

Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław 1995.

Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe, Gdańsk 1996.

Majchrzak J., Mendel T., Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.

Stachowiak Z., Metodyka i metodologia pisania prac kwalifikacyjnych, Warszawa 2001.

Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę magisterską, Wrocław 2001.

Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Kraków 1997.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b