Podstawy marketingu w mediach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.36IIs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu w mediach |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
8.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 27 miejsc
Konwersatorium, 30 godzin, 27 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Michał Pałasz | |
Prowadzący grup: | Michał Pałasz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | zapoznanie z aktualnym teoretyczno-koncepcyjnym dorobkiem marketingu |
|
Efekty kształcenia: | K_W11 I Wiedza: zna i rozumie zasady marketingu kultury i mediów (H1A_W04) K_W10 ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomiki kultury i mediów (H1A_W04) ZM-W1 Identyfikuje i wyjaśnia znaczenie różnic kulturowych w kontekście zarządzanie marketingowego przedsiębiorstwem (K_W03) K_U08 posiada umiejętność krytycznej refleksji nad tekstami na temat zarządzania, dziejów kultury oraz mediów (H1A_U01) K_K9 Po zakończeniu kursu, student: potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności. K_K14 dzięki zdobytej wiedzy rozumie i potrafi oceniać krytycznie oraz interpretować wydarzenia kulturalne oraz przekazy medialne. |
|
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych pojęć i terminów związanych z zarządzaniem oraz działaniem organizacji tzw. nowych mediów. Znajomość podstawowych pojęć z zakresu zarządzania humanistycznego. Podstawowa wiedza o przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach zarządzania i kultury z macierzystymi dla zarządzania mediami dyscyplinami naukowymi (zwłaszcza ekonomiki mediów i medioznawstwa) |
|
Forma i warunki zaliczenia: | • Egzamin w formie testu wielokrotnego wyboru, egzamin ustny, eseje • Warunki zaliczenia (uzyskanie określonej z góry liczby punktów ECTS na egzaminie): pozytywna ocena esejów i innych prac. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Pozytywna ocena z prac zaliczeniowych Pozytywna ocenaz egzaminu |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Metody dydaktyczne: | wykład problemowy, metoda przypadków, film |
|
Bilans punktów ECTS: | • wykład – 30 h • przygotowanie do zajęć - 30 h • przygotowanie do egzaminu – 20 h • lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji – 30 h • przygotowanie prezentacji – 10 h łącznie: 120 h = 4 pkt ECTS |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | nie dotyczy |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
Marketing w mediach tradycyjnych i tzw. nowych mediach, ze szczególnym uwzględneniem mediów społecznościowych |
|
Pełny opis: |
• Projektowanie marketingu mix (Produkt w ujęciu marketingowym, produkt materialny i niematerialny, rola i formy promocji, koncepcje kształtowania cen • Analiza rynku. Konsekwencje konwergencji. • Analizy marketingowe w mediach (SWOT, pięciu sił Portera, BCG, 80/20, Ansoffa, analiza cyklu życia produktu medialnego) • Segmentacja rynku (rodzaje segmentacji, segmentacja i jej znaczenie dla przedsiębiorstwa medialnego, rynki docelowe) • Strategie sprzedaży (wysokich cen, niskich cen, penetracji itd.) • Marketing wewnętrzny organizacji medialnych • Reklama (znaczenie na rynku mediów, zasady projektowania kamanii. • Podstawy strategii promocyjnych • Niestandardowe formy promocji, problem efektywność NBDB • reklama internetowa a cykl życia produktu, wskaźniki efektywności reklamy internetowej, formy reklamy internetowej, • Podstawy SEM, SEO • Marketing w mediach społecznościowych • Blogosfera, blogi i mikroblogi • Networking • Content marketing |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Kępiński, Ł., Korowski M, Marketing internetowy. Warszawa 2015. Królewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy, PWN, Warszawa 2013. Fonfara K., Pilarczyk B.: Marketing - czyli jak zaspokoić potrzeby nabywców. Wielkopolska Szkoła Biznesu, Poznań 2001; Kotler Ph.: Marketing: podręcznik europejski. Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2002. (fragmenty) Kotler Ph.: Marketing. Wyd. 11. Poznań : REBIS, 2005 (fragmenty) Literatura uzupełniająca Kozielski R (pod red.), Wskaźniki marketingowe, Warszawa 2011 Kramer T.: Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004; Michalski E.: Marketing. Podręcznik Akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. D.M. Scott, Nowe zasady marketingu i PR, Oficyna Wydawnictwo Wolters Kluwer Business 2009. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.