Zarządzanie organizacją medialną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.40IIs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie organizacją medialną |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 26 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Nierenberg | |
Prowadzący grup: | Bogusław Nierenberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | dostarczenie wiedzy na poziomie podstawowym dotyczącej zarządzania organizacjami medialnymi |
|
Efekty kształcenia: | zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące zarządzania organizacja medialną K_W03; K_W016 |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | zaliczenie na ocenę |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | zaliczenie na ocenę |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków |
|
Metody dydaktyczne: | wykład wspomagany prezentacją |
|
Bilans punktów ECTS: | 2 pkt wiedza dotycząca kursu potwierdzona zaliczeniem egzaminu pisemnego |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
wiedza z zakresu zarządzania organizacja medialną |
|
Pełny opis: |
Zagadnienia: Podstawowe definicje i pojęcia dotyczące zarządzania organizacjami medialnymi; Zarządzanie organizacjami medialnymi w ujęciu historycznym; Modele zarządzania mediami (organizacjami medialnymi); Organizacje w systemach medialnych; Rynek mediów w Polsce i na świecie; Regulatory rynku mediów; Między misją a komercją – media publiczne (systemy, modele, koncepcje); Przywództwo w organizacjach medialnych; Strategie organizacji medialnych; Przedsiębiorstwa a organizacje medialne; Zarządzanie publicznym przedsiębiorstwem medialnym; Dualna natura mediów; Kierunki rozwoju rynków i organizacji medialnych; Badanie mediów. |
|
Literatura: |
B. Nierenberg, Publiczne przedsiębiorstwo medialne. Determinanty, systemy, modele, Wyd. UJ, Kraków 2007; L. Küng, Strategie zarządzania na rynku mediów, Wolters Kluwers, Warszawa 2010. B. Nierenberg, Zarzadzanie reklamą, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015; Bogusław Nierenberg, Zarządzanie mediami. Ujęcie systemowe, Wyd. UJ, Kraków 2011; B. Nierenberg, Media management. Comparative Analysis of American and European systems, Jagiellonian University, Kraków 2015; R.G. Picard, The Economics and Financing of Media Companies, Fordham University Press, New York 2002. A.B. Albarran, S.M Chan-Olmsted, M.O. Wirth (eds), Handbook of Media Management and Economics, Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey 2006; T. Kowalski, Media i Pieniądze, Wyd. Tex, Warszawa 1998, T. Kowalski, Bohdan Jung, Media na rynku, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. S. Jędrzejewski, Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej, Wyd. Universitas, Kraków 2010 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.