Nowe technologie w praktyce zarządzania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.40s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowe technologie w praktyce zarządzania |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0121-1SO, zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olga Kosińska | |
Prowadzący grup: | Olga Kosińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Cele kształcenia: | Ćwiczenia wprowadzają w wymiarze praktycznym w świat dostępnych narzędzi z domeny nowych technologii, nie wymagających umiejętności kodowania, a także związanych z nimi zjawisk celem usprawnienia procesów zarządzania kulturą i mediami. |
|
Efekty kształcenia: | Po zakończeniu kursu student powinien: * rozumieć istotę praktycznego wykorzystania narzędzi należących do domeny nowych technologii w zarządzaniu kulturą i mediami, * znać i rozumieć podstawowe metody i techniki wykorzystania nowych technologii w zarządzaniu kulturą i mediami, * dostrzegać, definiować i poddawać krytycznej analizie formę, treść, kontekst i znaczenie wykorzystywanych narzędzi z domeny nowych technologii w zarządzaniu kulturą i mediami, * efektywnie organizować własną pracę z wykorzystaniem dostępnych narzędzi z domeny nowych technologii, * być zdolny do samodzielnego wykorzystania narzędzi z domeny nowych technologii przy realizacji projektów kulturalnych i medialnych lub brania udziału w pracach zespołów tym się zajmujących. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Do przystąpienia do zaliczenia wymagane jest spełnienie kryterium obecności. Dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione. Zaliczenie końcowe: kolokwium |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ocenianie stałe w trakcie ćwiczeń na zajęciach (kryterium aktywności i zaangażowania w pracę na zajęciach), ocena końcowa na podstawie kolokwium pisemnego. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie kulturą i mediami, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Ćwiczenia wprowadzają w wymiarze praktycznym w świat dostępnych narzędzi z domeny nowych technologii, nie wymagających umiejętności kodowania, a także związanych z nimi zjawisk celem usprawnienia procesów zarządzania kulturą i mediami. |
|
Pełny opis: |
ZAGADNIENIA: - podstawowe informacje o polskim internecie i jego użytkownikach - algorytmy mediów społecznościowych - audyt (monitoring i analityka danych cyfrowych) - zarządzanie informacją (fack checking, bańka informacyjna, infodemia) - zarządzanie wizualne (algorytmy, współpraca z grafikiem) - komunikacja niestandardowa - pozycjonowanie (SEO) - user experience (UX) - systemy subskrypcyjne, streaming, live events (monetyzacja) - personal branding - AI w kulturze i mediach - internet w Azji południowo-wschodniej (Chiny, Japonia, Korea Południowa) - wybrane zagadnienia - fandomy |
|
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: - N. Jurgenson (2022), "Fotka. O zdjęciach i mediach społecznościowych", Kraków-Warszawa: Karakter, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. - S. Kessler (2019), "Fuchy, dzieła zlecenia. Praca przyszłości czy przyszłość pracy?", Warszawa: PWN. - J. Kreft (2019), "Władza algorytmów. U źródeł potęgi Google i Facebooka", Kraków: WUJ. - J. Kreft (2015), "Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami", Kraków: WUJ. - J. Kreft (2022), "Władza platform. Za fasadą Google, Facebooka i Spotify", Warszawa: Universitas. - M. Lisowska-Magdziarz (2017), "Fandom dla początkujących. Część I. Społeczność i wiedza", Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej. - M. Lisowska-Magdziarz (2018), "Fandom dla początkujących. Część II. Tożsamość i twórczość", Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej. - M. P. Lynch (2016), "The Internet of Us. Knowing More and Understanding Less in the Age of Big Data", New York-London: Liveright. - N. Mirzoeff (2016), "Jak zobaczyć świat", Kraków-Warszawa: Karakter, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. - E. Pariser (2012), "The Filter Bubble: What The Internet Is Hiding From You", London: Penguin Books. - A. Taylor (2014), "The People's Platform", London: Fourth Estate. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.