Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowe technologie w praktyce zarządzania

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-B.40s
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowe technologie w praktyce zarządzania
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0121-1SO, zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Kosińska
Prowadzący grup: Olga Kosińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

Ćwiczenia wprowadzają w wymiarze praktycznym w świat dostępnych narzędzi z domeny nowych technologii, nie wymagających umiejętności kodowania, a także związanych z nimi zjawisk celem usprawnienia procesów zarządzania kulturą i mediami.

Efekty kształcenia:

Po zakończeniu kursu student powinien:


* rozumieć istotę praktycznego wykorzystania narzędzi należących do domeny nowych technologii w zarządzaniu kulturą i mediami,


* znać i rozumieć podstawowe metody i techniki wykorzystania nowych technologii w zarządzaniu kulturą i mediami,


* dostrzegać, definiować i poddawać krytycznej analizie formę, treść, kontekst i znaczenie wykorzystywanych narzędzi z domeny nowych technologii w zarządzaniu kulturą i mediami,


* efektywnie organizować własną pracę z wykorzystaniem dostępnych narzędzi z domeny nowych technologii,


* być zdolny do samodzielnego wykorzystania narzędzi z domeny nowych technologii przy realizacji projektów kulturalnych i medialnych lub brania udziału w pracach zespołów tym się zajmujących.

Forma i warunki zaliczenia:

Do przystąpienia do zaliczenia wymagane jest spełnienie kryterium obecności. Dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione.


Zaliczenie końcowe: kolokwium

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Ocenianie stałe w trakcie ćwiczeń na zajęciach (kryterium aktywności i zaangażowania w pracę na zajęciach), ocena końcowa na podstawie kolokwium pisemnego.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opowiadanie
Metody podające - pogadanka
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe
Metody praktyczne - symulacja
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne)
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków
Metody problemowe - wykład problemowy
Metody programowane - z użyciem komputera

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Zarządzanie kulturą i mediami, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 1

Skrócony opis:

Ćwiczenia wprowadzają w wymiarze praktycznym w świat dostępnych narzędzi z domeny nowych technologii, nie wymagających umiejętności kodowania, a także związanych z nimi zjawisk celem usprawnienia procesów zarządzania kulturą i mediami.

Pełny opis:

ZAGADNIENIA:

- podstawowe informacje o polskim internecie i jego użytkownikach

- algorytmy mediów społecznościowych

- audyt (monitoring i analityka danych cyfrowych)

- zarządzanie informacją (fack checking, bańka informacyjna, infodemia)

- zarządzanie wizualne (algorytmy, współpraca z grafikiem)

- komunikacja niestandardowa

- pozycjonowanie (SEO)

- user experience (UX)

- systemy subskrypcyjne, streaming, live events (monetyzacja)

- personal branding

- AI w kulturze i mediach

- internet w Azji południowo-wschodniej (Chiny, Japonia, Korea Południowa) - wybrane zagadnienia

- fandomy

Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

- N. Jurgenson (2022), "Fotka. O zdjęciach i mediach społecznościowych", Kraków-Warszawa: Karakter, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

- S. Kessler (2019), "Fuchy, dzieła zlecenia. Praca przyszłości czy przyszłość pracy?", Warszawa: PWN.

- J. Kreft (2019), "Władza algorytmów. U źródeł potęgi Google i Facebooka", Kraków: WUJ.

- J. Kreft (2015), "Za fasadą społeczności. Elementy zarządzania nowymi mediami", Kraków: WUJ.

- J. Kreft (2022), "Władza platform. Za fasadą Google, Facebooka i Spotify", Warszawa: Universitas.

- M. Lisowska-Magdziarz (2017), "Fandom dla początkujących. Część I. Społeczność i wiedza", Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej.

- M. Lisowska-Magdziarz (2018), "Fandom dla początkujących. Część II. Tożsamość i twórczość", Kraków: Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej.

- M. P. Lynch (2016), "The Internet of Us. Knowing More and Understanding Less in the Age of Big Data", New York-London: Liveright.

- N. Mirzoeff (2016), "Jak zobaczyć świat", Kraków-Warszawa: Karakter, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

- E. Pariser (2012), "The Filter Bubble: What The Internet Is Hiding From You", London: Penguin Books.

- A. Taylor (2014), "The People's Platform", London: Fourth Estate.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a