Podstawy przedsiębiorczości
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.41s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy przedsiębiorczości |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0121-1SO, zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
3.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK-KON
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład z elementami konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Materska-Samek | |
Prowadzący grup: | Olga Kosińska, Marta Materska-Samek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie kulturą i mediami, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2 |
|
Pełny opis: |
Wykład W ramach realizowanego wykładu zostaną przedstawione uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej, w tym formy prawno-organizacyjnych przedsiębiorstw, źródła finansowania podejmowanej działalności gospodarczej. Nakreślony zostanie ponadto szerszy kontekst ewolucji przedsiębiorczości w różnych teoriach ekonomicznych, obszary przedsiębiorczości oraz polityka państwa wobec przedsiębiorczości. Ważnym elementem zajęć będzie zwrócenie uwagi na kulturowe uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Zagadnienia: Przedsiębiorczość w teoriach ekonomicznych Polityka państwa wobec przedsiębiorczości Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw Źródła finansowania przedsiębiorczości – tradycyjne i niekonwencjonalne Obszary przedsiębiorczości – przedsiębiorczość rodzinna, przedsiębiorczość kobiet, przedsiębiorczość akademicka, przedsiębiorczość społeczna, przedsiębiorczość intelektualna Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: prawne, polityczne, ekonomiczne, kulturowe, społeczne |
|
Literatura: |
Literatura do wykładu: Piecuch T., (2013), Przedsiębiorczość. Podstawy teoretyczne, C. H. Beck, Warszawa Glinka B., Gudkova S., (2011), Przedsiębiorczość, Wolters Kluwer, Warszawa Cieślik J., (2010), Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa Horosz P., (red.), Antoniuk J., (2009), Prawne podstawy przedsiębiorczości, Wolters Kluwer, Warszawa 5. Raporty www.parp.gov.pl, www.marr.pl |
|
Uwagi: |
Realizacja zajęć w oparciu o kompetencje zdobyte w ramach projektu „Wsparcie proinnowacyjnego rozwoju pracowników dydaktycznych Instytutów Kultury i Spraw Publicznych UJ”. Zajęcia będą realizowane w oparciu o (1) innowacyjne metody dydaktyczne, w tym: oparte o nauczanie problemowe (problem-based learning), design-thinking, metody tutoringu akademickiego oraz z wykorzystaniem metod wsparcia procesów kreowania i dzielenia się wiedzą; (2) w zakresie umiejętności informatycznych, w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia, w tym: analizy studium przypadku ilustrujących omawiane zagadnienia, wykorzystanie narzędzi informatycznych (w tym nauczanie na odległość, aplikacje mobilne, narzędzia do prezentacji i wizualizacji danych); (3) innowacyjne metody zarządzania informacją, w tym: profesjonalnego opracowania i zarządzania informacją, big data oraz data mining. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marta Materska-Samek | |
Prowadzący grup: | Marta Materska-Samek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie kulturą i mediami, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.