Research Methodology in Management
General data
Course ID: | WZ.IK-4.0-B.42s |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Research Methodology in Management |
Name in Polish: | Metodologia badań w zarządzaniu |
Organizational unit: | Institute of Culture |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla programu WZKS-0121-1SO, zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
5.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Classes in period "2023/2024 winter semester" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Navigate to timetable
MO TU WYK-KON
W TH CW
CW
FR |
Type of class: |
Class, 30 hours
Lecture with elements of a discussion class, 30 hours
|
|
Coordinators: | Agnieszka Konior | |
Group instructors: | Agnieszka Konior | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Course - Examination | |
Syllabus of the course for students commencing study programme from 19/20 academic year or later: | (in Polish) Zarządzanie kulturą i mediami, rok 1 |
|
Short description: |
(in Polish) Celem kształcenia jest przygotowanie studentów do prowadzania samodzielnych badań naukowych. Zajęcia mają umożliwić zrozumienie podstaw metodologicznych nauk o zarządzaniu i nabycie praktycznych umiejętności poprawnego projektowania badań naukowych. |
|
Full description: |
(in Polish) Celem kształcenia jest przygotowanie studentów do prowadzania samodzielnych badań naukowych. Zajęcia mają umożliwić zrozumienie podstaw metodologicznych nauk o zarządzaniu i nabycie praktycznych umiejętności poprawnego projektowania badań naukowych. W ramach wykładu poruszone zostaną następujące tematy: 1. Wprowadzenie - istota badań naukowych. 2. Projektowanie badania jakościowego; etyka w badaniach jakościowych. 3. Metody ilościowe, ankiety. 4. Obserwacja. 5. Wywiad. 6. Zogniskowany wywiad grupowy. 7. Desk research. 8. Analiza materiałów wizualnych. 9. Etnografia organizacji. 10. Netnografia. 11. Autoetnografia. 12. Studium przypadku. 13. Teoria ugruntowana. 14. Nowatorskie podejścia, metodologia postjakościowa, metody oparte na praktyce (action research). 15. Podsumowanie. |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa (obowiązkowa dla wszystkich studentów); Badania jakościowe, red. D. Jemielniak, Warszawa 2012. Badania wizualne w działaniu. Antologia tekstów, red. M. Frąckowiak, K. Olechnicki, M. Krajewski, Warszawa 2011. Czarniawska, B., (2011), Performativity in place of responsibility?, Journal of Organizational Change Management 24(6). Konecki, K. (2016), Studia z metodologia badań jakościowych, Warszawa. Magala, S., (2009), The Management of Meaning in Organizations, Basingstoke & New York, Palgrave Macmillan. Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, red. M. Kostera, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca (dodatkowa dla studentów, którzy chcą rozszerzyć swoją wiedzę w tematyce poruszanej w ramach modułu): Sułkowski, Ł., Zawadzki, M., (2014) Krytyczny nurt zarządzania, Warszawa: Difin. Sułkowski, Ł., (2012), Epistemologia i metodologia zarządzenia, Warszawa: PWE. Zawadzki, M., (2014), Nurt krytyczny w zarządzaniu: kultura, edukacja, teoria, Warszawa: Sedno. |
|
Notes: |
(in Polish) realizacja zajęć w oparciu o kompetencje zdobyte w ramach projektu „Wsparcie proinnowacyjnego rozwoju pracowników dydaktycznych Instytutów Kultury i Spraw Publicznych UJ”. Zajęcia będą realizowane w oparciu o (1) innowacyjne metody dydaktyczne, w tym: oparte o nauczanie problemowe (problem-based learning), design-thinking, metody tutoringu akademickiego oraz z wykorzystaniem metod wsparcia procesów kreowania i dzielenia się wiedzą; (2) w zakresie umiejętności informatycznych, w tym posługiwania się profesjonalnymi bazami danych i ich wykorzystania w procesie kształcenia, w tym: analizy studium przypadku ilustrujących omawiane zagadnienia, wykorzystanie narzędzi informatycznych (w tym nauczanie na odległość, aplikacje mobilne, narzędzia do prezentacji i wizualizacji danych); (3) innowacyjne metody zarządzania informacją, w tym: profesjonalnego opracowania i zarządzania informacją, big data oraz data mining. |
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.