Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie mediami społecznościowymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-B.49
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie mediami społecznościowymi
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0121-1SO, zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łukasz Kasprowski
Prowadzący grup: Łukasz Kasprowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia zajęć:

stacjonarne

Dodatkowe strony WWW:

Linki do zespołów w M. Teams:


GR. I

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aBGDgBUwVJHYPg1P6LUUtryivBms309nynz5Uge1ofZE1%40thread.tacv2/conversations?groupId=bd2b1cac-d124-4190-9914-03e8238b04c9&tenantId=eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb

Gr. II


https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aknU7K2XKJfYSGnZk0sGVmrfgdm59QGbWqIBwo-gGdtg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=4cc9b9a0-89d7-41ee-855b-f7bb534b63db&tenantId=eb0e26eb-bfbe-47d2-9e90-ebd2426dbceb

Ocena wliczana do średniej:

tak

Cele kształcenia:

Celem zajęć jest rozwinięcie u uczestników kompetencji informacyjnych, cyfrowych i medialnych przydatnych w sferze prywatnej oraz pracy zawodowej związanej z kursem, w optyce informatologii oraz zarządzania i marketingu internetowego. Nabyte umiejętności pozwolą na świadome zarzadzanie mediami społecznościowymi w zależności od celu z perspektywy: użytkownika, pracownika, organizacji rozmaitych filarów i korporacji nowomedialnych

Wymagania wstępne:

Konieczna obecność uczestników kursu na zajęciach z uwagi na specyfikę prowadzonego kursu i wymiar praktyczny operujący i kładący nacisk na wypracowanie umiejętności związanych z samodzielną i rzetelną obsługą, projektowaniem i prowadzeniem kampanii reklamowej w mediach społecznościowych w obrębie konkretnego sektora rynkowego i z uwagi na dobór grupy docelowej oraz celu wynikającego z założeń kreatywnych (briefu). W wyjątkowych sytuacjach nie pozwalających na uczestnictwo w kursie istnieje zgoda na realizację zajęć w formie zdalnej (tylko w wyjątkowych sytuacjach i w uzgodnieniu/ akceptacji prowadzącego i władz wydziału zarządzania i komunikacji społecznej UJ - organem głównym opiniującym podania jest Dyrekcja IK oraz Dziekan Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ). .

Forma i warunki zaliczenia:

Obecność obowiązkowa (dozwolone 2 nieobecności nieusprawiedliwione). Każda taka nadmiarową nieobecność (maksymalnie 2) musi zostać odrobiona (forma ustalona z prowadzącym) do 2 tygodni po jej zaistnieniu.


W ramach kursu uczestnicy zobowiązani są:


1) Zrealizować a na koniec zaprezentować projekt w grupach 2-5-osobowych dot. określonego zjawiska w obrębie mediów społecznościowych (w ramach zajęć + pracy własnej)


Forma zaliczenia:


1. Projekt - 50 pkt (szablon oceny przedłożony na 1 zajęciach)


Można też przesłać do wcześniejszej konsultacji konspekt całego projektu i prezentacji.


Wysłanie konspektu nie jest obowiązkowe, natomiast w przypadku braku konsultacji tego elementu, grupa jest zdana wyłącznie na ocenę i opinię końcową efektów pracy nad projektem.

Możliwość konsultacji samego konspektu do 15.05.2024, g. 20.00. Zwrotny feedback do 20 mają (podczas zajęć 20go mają odbędą się także konsultacje i praca w grupach nad ewentualnymi błędami). Po tym terminie nie ma już możliwości konsultacji. Grupa w oparciu o wskazówki opracowuje niedoskonałości i dokonuje finalnych szlifów merytorycznych i pracuje już wyłącznie nad warstwą wizualno-autoprezentacyjną projektu. Wystąpienia z podziałem na grupy na 2 ostatnich zajęciach.


WARIANTY PROJEKTÓW i WZORY KONSEPEKTÓW PODANE NA 1 ZAJĘCIACH!


100% frekwencja: Dodatkowe 2 punkty


Punkty ujemne:


Za każdą nieobecność nieusprawiedliwioną (powyżej 2 dozwolonych) bądź spóźnienie na grupę zajęciową powyżej 15 min. = -2pkt;


Przeszkadzanie podczas prowadzenia zajęć mimo jednego upomnienia przez prowadzącego = -2 pkt.


Dodatkowa aktywność (5 punktów):

Zadanie dodatkowe lub udokumentowana działalność studenta związana z kursem lub wykazanie się podczas zajęć ponadprzeciętną wiedzą.



Prezentacja projektów zaliczeniowych i ocenianie:

3.06.2024

10.06.2024


Ocena końcowa według kryteriów punktowych:


3 = 26-30 punktów

3,5 = 31-34 punktów

4 = 35-39 punktów

4,5 = 40-44 punktów

5 = 45-50 punktów


Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opis
Metody podające - opowiadanie
Metody podające - pogadanka
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody praktyczne - symulacja
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne)
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Zarządzanie kulturą i mediami, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
Zarządzanie kulturą i mediami, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Skrócony opis:

Kurs obejmuje pięć bloków tematycznych związanych z zarzadzaniem mediami społecznościowymi. Dotyczą one zapoznania się z terminologia nowomedialną oraz aspektami zarządczymi mediów społecznościowych, marketingu i kampanii internetowych oraz poruszają tematy istotne społecznie: niebezpieczeństwa w sieci oraz ogólnie pojętego cyberbezpieczeństwa.

Pełny opis:

Kurs obejmuje pięć bloków tematycznych związanych z zarządzaniem mediami społecznościowymi:

I Blok tematyczny – Encyklopedia nowomedialna: analiza prawno-dogmatywna i krytyczna (2 zajęć)

• Charakterystyka i struktura nowych mediów

• Media a serwisy społecznościowe;

• Klasyfikacje mediów społecznościowych;

• Marginalny koszt uczestnictwa w mediach społecznościowych;

• Użytkownicy mediów społecznościowych

• Niekorzystający z Facebooka

• Dostęp do informacji a FOMO

• Informacja jako towar

• Prawo w mediach społecznościowych (prawo własności, influencer marketing);

• Cenzura i wolność słowa w Internecie;

• Nowomedialna perspektywa regulacyjna: Ustawa o wolności słowa w Internecie, Akty: o Usługach Cyfrowych i Rynkach Cyfrowych

• Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1808 z dnia 14 listopada 2018 r. zmieniająca dyrektywę 2010/13/UE o audiowizualnych usługach medialnych

• Charakterystyka zasobu cyfrowego niebędącego audiowizualna usługą medialną

• Marketingowe regulacje prawne (szczególnie zmiany wynikające z Dyrektywy Omnibus i nowelizacji ustawy o wyrobach medycznych)

• Własne regulaminy i standardy platform internetowych

• Branże sensytywne i ich specyfika

II Blok tematyczny - Zarządzanie w mediach społecznościowych (1 zajęcia)

• Systemy medialne – modele zarządzeania

• Zarządzanie – specyfika pojęcia w przemyśle medialnym

• Obszary zarządzania w mediach społecznościowych

• Użyteczność (funkcje) serwisów społecznościowych w życiu codziennym: marketing, polityka, kultura i handel

• Modele biznesowe w cyfrowym środowisku;

• Wdrażanie strategii opartych na IT

• Zarządzania technologią informacyjną,

• Aspekt nauki w środowisku wirtualnym

• Narzędzia i pomiar efektów działań PR

• Media relations - konferencje prasowe, notki prasowe, publikacje, wystąpienia publiczne, wydarzenia, patronaty medialne i honorowe,

• sponsoring

• Cyfrowe innowacje w kontekście modeli e-biznesowych,

• UGC a rozwiązywanie problemów i promocja produktów

• Efektywna komunikacja z otoczeniem marki

• Budowanie pozytywnego wizerunku i fidelizacji konsumentów w konkurencyjnym środowisku

• Autorytet w mediach społecznościowych

• Mikrotargetowanie psychogragiczne i SM jako broń

• Aspekty zabezpieczenia użytkowników w mediach społecznościowych - Film „The Cleaners”

III Blok tematyczny – Marketing w mediach społecznościowych: teoria (4zajęć)

• Marketing – rodzaje i strategie

Marketing i produkt w świetle nowych mediów

• Znaczenie reklamy na rynku mediów

Reklama internetowa a cykl życia produktu

Marketing relacji;

• Filary pomiaru zainteresowania marką

Digital marketing - Search Experience Optimization jako nowa era pracy marketera

Formy i typy reklamy internetowej

•Wskaźniki i monitorowanie efektywności reklam na Facebooku;

• Narzędzia weryfikacji zaangażowania marką;

• Storytelling w kampaniach reklamowych

• Kryzysy w social mediach – przykłady i rozwiązywanie sporów

• Lobbing, networking, czarny PR, PR kryzysowy oraz community marketing

• CSR a marketing;

• Media społecznościowe, e-commerce i influencer marketing w pandemii;

• SEO a SEM

• Terminologia wokół marki: jak marka powinna się wyróżnić? (branding, pozycjonowanie, cele, brand purpose i inne)

• Strategia marketingowa vs. Strategia komunikacji

• Grywalizacja w kampaniach marketingowych

• Niestandardowe formy badania i pomiar efektywności reklamy

• UX – z czym to się je?

• Nowe technologie w marketingu – reklama inteligentna sieciowo, maszyny obsługujące, AI a sztuka nowych mediów itp.

• Inne aktualne tematy wybrane przez prowadzącego

• Testy VR – Goggle Meta Quest: reklama i immersja

IV Blok Tematyczny – Od 0 do bohatera, czyli kreacja i optymalizacja internetowych kampanii marketingowych (ok. 4 zajęcia)

• Od pomysłu do gotowej kampanii

• Komunikacja w zespole podczas tworzenia kampanii promocyjnej

• Narzędzia analityczne i monitoring internetowy

• Mediaplan

• Strategia marketingowa a komunikacji

• Rodzaje i cele kampanii internetowych

• Strategie SEM I SEO

• Segmentacja rynku

• Grupy docelowe i persony

• Możliwości targetowania: case Menadżera reklam Facebooka

• Formaty reklamowe i modele rozliczeniowe w SM

• Formaty, placementy (Facebook Ads i Pinterest Ads)

• Reklamowe modele rozliczeń w SM

• Finansowanie kampanii

• Niestandardowe formy promocji w SM

• Przegląd i ocena kampanii marketingowych ostatnich lat – jak robić i nie robić kampanii w SM

• Warsztaty projektowe związane z marketingiem nowomedialnym

• Botyka i Promptowanie AI - wybrane chaty GPT

• Projekty semestralne – przykłady, przewodnik

• Zadanie praktyczne - projektowanie kampanii reklamowych i reklamy w mediach społecznościowych (zadania certyfikowane zawodów o kodach: 243107, 351405).

V Blok tematyczny – Oddziaływanie mediów społecznościowych z perspektywy cyberbezpieczenstwa (1 zajęcia):

• Media społecznościowe jako źródło informacji

• Prywatność i bezpieczeństwo w sieci

• Użytkowanie zasobów sieci

• Social media a perspektywa pokoleniowa i kompetencyjna

• Od Surface webu po dark web

• Odpowiedzialne zarządzanie informacją prywatną w mediach społecznościowych

• Prywatność i bezpieczeństwo w sieci;

• Cross device tracking i inne zabawki Wielkiego Brata

• Panoptykon cyfrowy a społeczeństwo cichego przyzwolenia

• Cyberwyłudzenia, cyberprzemoc, cybercielesność i cyberseksualizacja

• Media społecznościowe a identyfikacja zagrożeń (protokół Berkeley oraz Sprawa B. Fernandeza)

• Targetowanie a Inwigilacja cyfrowa – granice

• Przechowywanie danych w chmurach – wzorce

Wyszukiwanie ludzi i miejsc za pośrednictwem narzędzi mediów społecznościowych

• AI – zagrożenie czy ratunek: Perspektywa platform internetowych oraz ich użytkowników

• Deepfake – kto jest kim?

Zajęcia 14 i 15 (prezentacja projektów zaliczeniowych i ocenianie:

3.06.2024

10.06.2024

Prowadzący informuję o ewentualności wprowadzenia zmian w zakresach tematycznych prowadzonych zajęć w trakcie semestru.

Literatura:

Literatura:

Podstawowa:

A. Borcuch, U. Świerczyńska-Kaczor, serwisy społecznościowe – jednostka i społeczeństwo na pograniczu świata rzeczywistego i wirtualnego, „Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej” 2013, Seria: ”Organizacja i Zarządzanie” z. 65.

A. M. Kaplan, M. Haenlein, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, “Business Horizons” 2010, nr 53, s.59 – 68.

D. Boyd, N.B. Ellison, Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship, “Journal of Computer-Mediated Communication” 13 (1)/ 2008, s. 210-230.

D.M. Scott Nowe zasady marketingu i PR. Jak poprzez social media, podcasty, content marketing, newsjacking oraz sztuczną inteligencję dotrzeć bezpośrednio do kupujących, MT Biznes, Warszawa 2022.

Flak Ł., Między demonizacją a apoteozą-krytyczny przegląd naukowy odnośnie mediów cyfrowych. Kultura, Media, Teologia, 2021, 4 (48).

J. H. Kietzman K. Hermkens, I.P. McCarthy, Social media? Get Seriuos! Understanding the functional building blocks of social media, “Business Horizons” 2011, nr 54, s. 241 – 251.

J. Isaak, Mina J. Hanna, User Data Privacy: Facebook, Cambridge Analytica, and Privacy Protection, “The Policy Corner” 2018.

J. Królewski, Sala P., E-marketing. Współczesne trendy, PWN, Warszawa 2013.

Kotler Ph., Keller K. L., Zawiślak M., Marketing wyd.2022 zm. i uzupeł., Wydawnictwo Rebis, Warszawa 2022.

Kotler Ph., Setiavan I., Hermawan Kartajaya H., Marketing 5.0, MT Biznes, Warszawa 2021.

Kotler Ph.: Marketing: podręcznik europejski. Polskie Wyd. Ekonomiczne, Warszawa 2002. (fragmenty) oraz Kotler Ph.: Marketing. Wyd. 11. Poznań : REBIS, 2005 (fragmenty).

M. Dołhasz Fatuła D., Bober T., Budzanowska-Drzewiecka M., Kubacka D., Podstawy marketingu. Materiały dydaktyczne, Oficyna Wydawnicza AFM, Warszawa 2007 (fragmenty).

M. Filiciak, G. Ptaszek, Komunikowanie (się) w mediach elektronicznych, Warszawa 2009.

M. Popiołek, Czy można żyć bez Facebooka? Rola serwisów społecznościowych w sieciowym społeczeństwie informacyjnym, Kraków 2018.

Inne: Aktualizowane na bieżąco pozycje naukowe (artykuły, monografie, badania naukowe ) oraz wybrane raporty branżowe i materiały audiowizualne (fragmenty filmów, kampanii i seriali) J. Kreft, Za fasadą społeczności, Wyd. UJ, Kraków 2015.

Uzupełniająca:

A. Bard, J. Söderqvist, Netokracja. Nowa elita władzy i życie po kapitalizmie., Warszawa 2006.

A. Keen, Kult amatora, Warszawa 2007.

A. Keen, The Internet Is Not The Answer, New York 2015.

A. Smalec, Rosa G., Gracz L.,: Marketing – przewodnik do ćwiczeń. Wydawnictwo Naukowe US, Szczecin 2005.

A. Taylor, The People’s Platform. Taking Back Power and Culture in the Digital Age, London 2014.

A.Ziółkowska, Biały wywiad jako narzędzie uzupełniające czynności z zakresu techniki kryminalistycznej, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Iuridica 82, 2018.

C. Kurz, F. Rieger, Pożeracze danych. O zawłaszczaniu naszych danych i o tym jak odzyskać nad nimi kontrolę, Warszawa 2013.

C. M. Pietraszek, PRomocja. Reklama i public relations w małej firmie, Warszawa 2014

D. Kirkpatric, Efekt Facebooka. Warszawa, 2011.

D. Tappscott, A. Williams, Wikinomia. O globalnej współpracy, która zmienia wszystko, Warszawa 2008.

D.M. Scott, Nowe zasady marketingu i PR, Oficyna Wydawnictwo Wolters Kluwer Business 2009.

E. Michalski: Marketing. Podręcznik Akademicki. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.

E. Nowińska, Wolność wypowiedzi prasowej, Warszawa 2008 Internet - problemy prawne , red. R. Skubisza, Lublin 1999

E. Nowińska, Zwalczanie nieuczciwej reklamy. Zagadnienia cywilnoprawne, Kraków 2002

Fundacja Nowoczesna Polska, Cybernauci – diagnoza wiedzy, umiejętności i kompetencji dzieci i młodzieży, rodziców i opiekunów oraz nauczycieli w zakresie bezpiecznego korzystania z Internetu, Warszawa 2016.

Fundacja Nowoczesna Polska, Katalog kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych, Warszawa 2014.

J. Hofmokl, Internet jako nowe dobro wspólne, Warszawa 2009.

J. Kreft, Władza algorytmów, Kraków 2020.

J. Rauhofer, Privacy is dead, get over it! Information privacy and the dream of a risk-free society, ”Information & Communications Technology Law” 2008.

J. Rifkin, Społeczeństwo zerowych kosztów krańcowych, Warszawa 2016.

J. Sieńczyło-Chlabicz, Warszawa 2013.

J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacjach. Wrocław 2006.

J. Turner, R. Shah, Jak zarabiać w mediach społecznościowych? : rozwijaj firmę dzięki nowoczesnym narzędziom marketingowym. Gliwice, 2015.

K. Fazzini, Królestwo kłamstw. Podróż w świat cyberprzestępców, Wyd. Literackie 2020.

K. Stachura, nowe media i technologie tożsamości. lifestreaming jako praktyka społeczno-kulturowa, „Toruńskie Studia Bibliologiczne” 2014, nr 1 (12).

Ł. Flak, R. Flak, J. Kropisz, Marketing w dobie ery cyfrowej: Profilowanie konsumenta w sieci, [w:] A. Krzysztofek, A. Borcuch (red.) Nowe konteksty w nauce XXI wieku, Kielce 2019.

Ł. Flak, Rzeczywistość cyfrowego panoptykonu: społeczeństwo cichego przyzwolenia, [w:]

Ł. Sarowski, Od Internetu Web 1.0 do Internetu Web 4.0 – Ewolucja form przestrzeni komunikacyjnych w globalnej sieci, Rozprawy

M. Majorek, Kod YouTube – od kultury partycypacji, do kultury kreatywności, Kraków 2015.

M. P Lynch, The Internet of Us. Knowing More and Understanding Less in the Age of Big Data, New York – London 2016.

M. Pobrzeżyński, A. Borcuch (red.) bezpieczeństwo w erze społeczeństwa informacyjnego: wyzwania w sferach kultury, marketingu i gospodarki, Kielce 2019.

M. Popiołek (red.), Media społecznościowe. Nowe formy ekspresji politycznej, Toruń 2014.

M. Popiołek, The role of Facebook in the process of acquiring information. Own research study, “Journal of Education, Culture and society”, 1(2015), s.75-85.

M., Popiołek, Serwisy społecznościowe w przestrzeni internetowej – (social)mediatyzacja życia codziennego, „Zeszyty prasoznawcze” 2015, nr 1 (221), s. 60-71.

O. Kosińska, Algorytm nigdy nie mruga. Wpływ algorytmu zarządzającego portalem YouTube na rzeczywistość społeczną, „Kultura Współczesna” 1(104)/2019.

P. Bielawski, Public relations, zarządzanie informacjami, Poznań-Opole 2011.

P. Pawełczyk; Socjotechnika. Poznań 2002

P. Sienkiewicz, Paradygmat rozwoju społeczeństwa informacyjnego, „Zeszyty Naukowe Ekonomiczne Problemy Usług” 2013, nr 105, t. II, s. 766.

P. Tkaczyk., Zakamarki marki, Warszawa 2014.

Prawo mediów, red. J. Barta, R. Markiewicz, A. Matlak, Warszawa 2008 Prawo mediów, red.

Prawo reklamy i promocji pod red. E.Traple, Wyd. LexisNexis Warszawa 2007r.

S. Rębisz, I. Sikora, K. Smoleń-Rębisz, Poczucie samotności a poziom uzależnienia od internetu wśród adolescentów, „Edukacja – Technika – Informatyka”, Rzeszów 2015 nr. 1, s. 90-99.

S. Turkle, Samotni razem, Kraków 2013.

Szymańska, Public relations w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wrocław 2004.

T. Kramer: Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004.

T. Łanowy, O. Kwasiński, Analiza regulaminów i polityki prywatności mediów społecznościowychna przykładzie Instagrama, z uwzględnieniem zmian wprowadzanych przez RODO, „Rynek – Społeczeństwo – Kultura”, Nr 2(28)/2018, s. 44-50.

T. Łanowy, O. Kwasiński, Analiza regulaminów i polityki prywatności mediów społecznościowych

T. Stantage, Writing on the wall. Social media – The First 2,000 Years, Londyn 2013.

V. Gueorguieva, Voters, MySpace, and YouTube: The Impact of Alternative Communication Channels on the 2006 Election Cycle and Beyond, „Social Science Computer Review”, Vol. 26(3).

W. Opioła, M. Popiołek (red.), Media społecznościowe – nowe formy ekspresji politycznej, Toruń 2014.

W. Orliński, Internet – czas się bać, Warszawa 2013.

W. Orżewski, Prawo w mediach. Prawne aspekty działalności wydawniczej, reklamowej i poligraficznej. Wiadomości podręczne, Warszawa 2004.

W. Warecki M. Warecki, Co wpływa na dziennikarzy i na co mają wpływ. Warszawa 2002.

W. Wrzosek (red.): Strategie marketingowe. PWE, Warszawa 2004.

Z. Bauman, D. Lyon, Płynna inwigilacja – rozmowy, Kraków 2013.

Wszelkie ustawodawstwo medialno-reklamowe m.in. Dyrektywa o audiowizualnych usługach medialnych z 2018 roku

Inne: Aktualizowane na bieżąco pozycje naukowe oraz wybrane raporty branżowe i materiały audiowizualne (fragmenty filmów, kampanii i seriali)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a