Projektowanie badań naukowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.49IIn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie badań naukowych |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2NO, zarządzanie mediami i reklamą,niestacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin, 62 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Malwina Popiołek | |
Prowadzący grup: | Malwina Popiołek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | Celem kursu jest przygotowanie studentów do prowadzania samodzielnych badań naukowych. W programie nacisk został położony na kwestie metodologiczne, co ma być pomocne w przygotowaniu poprawnych badań na potrzeby pisania pracy magisterskiej. |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA K_W01 K_W07 UMIEJĘTNOŚĆ K_U01 K_U03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K07 K_K10 |
|
Wymagania wstępne: | Brak. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie na ocenę. Kolokwium pisemne pod koniec semestru. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Bieżące dyskusje i kolokwium pod koniec semestru. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa |
|
Metody dydaktyczne: | Metody problemowe Metody praktyczne |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w zajęciach: wykład – 15 h Praca własna studenta: przygotowanie do zajęć - 30 h lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji – 30 h przygotowanie do kolokwium pisemnego – 45 h w sumie: 120 h = 4 pkt ECTS |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia niestacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Przygotowanie do samodzielnej pracy badawczej na potrzeby pisania pracy magisterskiej. |
|
Pełny opis: |
1. Metodologia badawcza – wstęp. 2. Prowadzenie badań: podejście praktyczne. 3. Etnografia w zarządzaniu. 4. Autoetnografia, netnografia. 5. Studium przypadku. 6. Prowadzenie wywiadów. 7. Techniki obserwacji. 8. Opowieści i narracje. 9. Podejścia interdyscyplinarne. 10. Action research. 11. Metody ilościowe. 12. Perspektywy krytyczne. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa (obowiązkowa dla wszystkich studentów); Badania jakościowe, red. D. Jemielniak, Warszawa 2012. Czarniawska, B., (2011), Performativity in place of responsibility?, Journal of Organizational Change Management 24(6). Konecki, K. (2016), Studia z metodologia badań jakościowych, Warszawa. Magala, S., (2009), The Management of Meaning in Organizations, Basingstoke & New York, Palgrave Macmillan. Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, red. M. Kostera, Warszawa 2015. Literatura uzupełniająca (dodatkowa dla studentów, którzy chcą rozszerzyć swoją wiedzę w tematyce poruszanej w ramach modułu): Sułkowski, Ł., Zawadzki, M., (2014) Krytyczny nurt zarządzania, Warszawa: Difin. Sułkowski, Ł., (2012), Epistemologia i metodologia zarządzenia, Warszawa: PWE. Zawadzki, M., (2014), Nurt krytyczny w zarządzaniu: kultura, edukacja, teoria, Warszawa: Sedno. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.