Research design
General data
Course ID: | WZ.IK-4.0-B.49IIs |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Research design |
Name in Polish: | Projektowanie badań naukowych |
Organizational unit: | Institute of Culture |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Classes in period "2023/2024 summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU KON
W TH FR |
Type of class: |
Discussion class, 30 hours, 60 places
|
|
Coordinators: | Joanna Kotlarz | |
Group instructors: | Joanna Kotlarz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Course - Grading | |
Goals of education: | (in Polish) Celem kursu jest przygotowanie studentów do prowadzania samodzielnych badań naukowych. W programie nacisk został położony na kwestie metodologiczne, co ma być pomocne w przygotowaniu poprawnych badań na potrzeby pisania pracy magisterskiej. |
|
Learning outcomes of a component: | (in Polish) WIEDZA K_W01 K_W07 UMIEJĘTNOŚĆ K_U01 K_U03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K07 K_K10 |
|
Requirements: | (in Polish) Brak. |
|
Conditions of gaining credit: | (in Polish) egzamin pisemny |
|
Assessment methods and criteria for this course: | (in Polish) Bieżące dyskusje i ocena z egzaminu |
|
Learning activities and teaching methods - thesaurus: | e-learning |
|
Learning activities and teaching methods: | (in Polish) Metody problemowe Metody praktyczne |
|
ECTS estimate: | (in Polish) Udział w zajęciach: wykład – 15 h Praca własna studenta: przygotowanie do zajęć - 30 h lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji – 30 h przygotowanie się do kolokwium – 45 h w sumie: 120 h = 4 pkt ECTS |
|
Syllabus of the course for students commencing study programme from 19/20 academic year or later: | (in Polish) Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Short description: |
(in Polish) Przygotowanie do samodzielnej pracy badawczej na potrzeby pisania pracy magisterskiej. |
|
Full description: |
(in Polish) 1. Wprowadzenie - istota badań naukowych. 2. Projektowanie badań. 3. Etyka w badaniach. 4. Metody ilościowe. 5. Obserwacja. 6. Wywiad. 7. Desk research. 8. Analiza materiałów wizualnych. 9. Etnografia organizacji. 10. Wariacje etnograficzne: netnografia, autoetnografia, shadowing. 11. Studium przypadku. 12. Teoria ugruntowana. 13. Nowatorskie podejścia, metodologia postjakościowa, metody oparte na praktyce (action research). 14. Opowieści i narracje / prezentowanie materiału badawczego. |
|
Bibliography: |
(in Polish) LEKTURY PODSTAWOWE: Creswell John W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jemielniak Dariusz (red.) (2012), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Jemielniak Dariusz (red.) (2012), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kostera Monika (red.) (2015), Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Kostera, Monika (red.) (2014), O zarządzaniu historie niezwykłe: Studia przypadku z zarządzania humanistycznego. Warszawa: Difin. Kostera, Monika (red.) (2014),O przedsiębiorczości historie niezwykłe: Studia przypadku z zarządzania humanistycznego. Warszawa: Difin. LEKTURY DODATKOWE: Angrosino Michael (2010), Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Babbie Earl (2008), Podstawy badań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Banks Marcus (2009), Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Barbour Rosaline (2010), Badania fokusowe, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Charmaz Kathy (2009), Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Czarniawska, Barbara (2010), Trochę inna teoria organizacji. Warszawa: Polext. Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick Uwe (2010), Projektowanie badania jakościowego, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick Uwe (2011), Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Gibbs Graham (2011), Analizowanie danych jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Hammersley Martyn, Atkinson Paul (2000), Metody badań terenowych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i Spółka. Konecki Krzysztof (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kostera Monika (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kozinets Robert V. (2012), Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kvale Steinar (2010), Prowadzenie wywiadów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rapley Tim (2010), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman David (2007), Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman David (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Sułkowski Łukasz (2012), Epistemologia i metodologia zarządzania, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.