Projektowanie badań naukowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.49IIs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie badań naukowych |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Kotlarz | |
Prowadzący grup: | Joanna Kotlarz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | Celem kursu jest przygotowanie studentów do prowadzania samodzielnych badań naukowych. W programie nacisk został położony na kwestie metodologiczne, co ma być pomocne w przygotowaniu poprawnych badań na potrzeby pisania pracy magisterskiej. |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA K_W01 K_W07 UMIEJĘTNOŚĆ K_U01 K_U03 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K07 K_K10 |
|
Wymagania wstępne: | Brak. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | egzamin pisemny |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Bieżące dyskusje i ocena z egzaminu |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | Metody problemowe Metody praktyczne |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w zajęciach: wykład – 15 h Praca własna studenta: przygotowanie do zajęć - 30 h lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji – 30 h przygotowanie się do kolokwium – 45 h w sumie: 120 h = 4 pkt ECTS |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Przygotowanie do samodzielnej pracy badawczej na potrzeby pisania pracy magisterskiej. |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie - istota badań naukowych. 2. Projektowanie badań. 3. Etyka w badaniach. 4. Metody ilościowe. 5. Obserwacja. 6. Wywiad. 7. Desk research. 8. Analiza materiałów wizualnych. 9. Etnografia organizacji. 10. Wariacje etnograficzne: netnografia, autoetnografia, shadowing. 11. Studium przypadku. 12. Teoria ugruntowana. 13. Nowatorskie podejścia, metodologia postjakościowa, metody oparte na praktyce (action research). 14. Opowieści i narracje / prezentowanie materiału badawczego. |
|
Literatura: |
LEKTURY PODSTAWOWE: Creswell John W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jemielniak Dariusz (red.) (2012), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Jemielniak Dariusz (red.) (2012), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kostera Monika (red.) (2015), Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno. Kostera, Monika (red.) (2014), O zarządzaniu historie niezwykłe: Studia przypadku z zarządzania humanistycznego. Warszawa: Difin. Kostera, Monika (red.) (2014),O przedsiębiorczości historie niezwykłe: Studia przypadku z zarządzania humanistycznego. Warszawa: Difin. LEKTURY DODATKOWE: Angrosino Michael (2010), Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Babbie Earl (2008), Podstawy badań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Banks Marcus (2009), Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Barbour Rosaline (2010), Badania fokusowe, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Charmaz Kathy (2009), Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Czarniawska, Barbara (2010), Trochę inna teoria organizacji. Warszawa: Polext. Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick Uwe (2010), Projektowanie badania jakościowego, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Flick Uwe (2011), Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Gibbs Graham (2011), Analizowanie danych jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Hammersley Martyn, Atkinson Paul (2000), Metody badań terenowych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i Spółka. Konecki Krzysztof (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kostera Monika (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kozinets Robert V. (2012), Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Kvale Steinar (2010), Prowadzenie wywiadów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Rapley Tim (2010), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman David (2007), Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Silverman David (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Sułkowski Łukasz (2012), Epistemologia i metodologia zarządzania, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.