Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie badań naukowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-B.49IIs
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie badań naukowych
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Kotlarz
Prowadzący grup: Joanna Kotlarz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Cele kształcenia:

Celem kursu jest przygotowanie studentów do prowadzania samodzielnych badań naukowych. W programie nacisk został położony na kwestie metodologiczne, co ma być pomocne w przygotowaniu poprawnych badań na potrzeby pisania pracy magisterskiej.

Efekty kształcenia:

WIEDZA

K_W01

K_W07


UMIEJĘTNOŚĆ

K_U01

K_U03

KOMPETENCJE SPOŁECZNE


K_K07

K_K10

Wymagania wstępne:

Brak.

Forma i warunki zaliczenia:

egzamin pisemny

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Bieżące dyskusje i ocena z egzaminu

Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody problemowe - klasyczna metoda problemowa
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne:

Metody problemowe


Metody praktyczne

Bilans punktów ECTS:

Udział w zajęciach:

wykład – 15 h


Praca własna studenta:

przygotowanie do zajęć - 30 h

lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji – 30 h

przygotowanie się do kolokwium – 45 h


w sumie: 120 h = 4 pkt ECTS

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Skrócony opis:

Przygotowanie do samodzielnej pracy badawczej na potrzeby pisania pracy magisterskiej.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie - istota badań naukowych.

2. Projektowanie badań.

3. Etyka w badaniach.

4. Metody ilościowe.

5. Obserwacja.

6. Wywiad.

7. Desk research.

8. Analiza materiałów wizualnych.

9. Etnografia organizacji.

10. Wariacje etnograficzne: netnografia, autoetnografia, shadowing.

11. Studium przypadku.

12. Teoria ugruntowana.

13. Nowatorskie podejścia, metodologia postjakościowa, metody oparte na praktyce (action research).

14. Opowieści i narracje / prezentowanie materiału badawczego.

Literatura:

LEKTURY PODSTAWOWE:

Creswell John W. (2013), Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Jemielniak Dariusz (red.) (2012), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Jemielniak Dariusz (red.) (2012), Badania jakościowe. Podejścia i teorie, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kostera Monika (red.) (2015), Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Kostera, Monika (red.) (2014), O zarządzaniu historie niezwykłe: Studia przypadku z zarządzania humanistycznego. Warszawa: Difin.

Kostera, Monika (red.) (2014),O przedsiębiorczości historie niezwykłe: Studia przypadku z zarządzania humanistycznego. Warszawa: Difin.

LEKTURY DODATKOWE:

Angrosino Michael (2010), Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Babbie Earl (2008), Podstawy badań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Banks Marcus (2009), Materiały wizualne w badaniach jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Barbour Rosaline (2010), Badania fokusowe, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Charmaz Kathy (2009), Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Czarniawska, Barbara (2010), Trochę inna teoria organizacji. Warszawa: Polext.

Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 1, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Denzin Norman K., Lincoln Yvonna S. (red.) (2009), Metody badań jakościowych, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Flick Uwe (2010), Projektowanie badania jakościowego, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Flick Uwe (2011), Jakość w badaniach jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Gibbs Graham (2011), Analizowanie danych jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Hammersley Martyn, Atkinson Paul (2000), Metody badań terenowych, Poznań: Wydawnictwo Zysk i Spółka.

Konecki Krzysztof (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kostera Monika (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kozinets Robert V. (2012), Netnografia. Badania etnograficzne online, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Kvale Steinar (2010), Prowadzenie wywiadów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Rapley Tim (2010), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman David (2007), Interpretacja danych jakościowych. Metody analizy rozmowy, tekstu i interakcji, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Silverman David (2008), Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Sułkowski Łukasz (2012), Epistemologia i metodologia zarządzania, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b