Projektowanie i realizacja kampanii medialnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-B.64IIs |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie i realizacja kampanii medialnej |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Hapek | |
Prowadzący grup: | Monika Hapek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | Celem kursu jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami z zakresu zarządzania kampanią medialną: 1. Metody i techniki twórczego myślenia w procesie powstawania reklamy 2. Psychologia w reklamie 3. Prawo i etyka w reklamie 4. Strategia i komunikacja marki 5. Planowanie kampanii reklamowej 6. Sprzedaż kampanii reklamowej 7. Zarządzanie informacją w procesie realizacji kampanii reklamowej 8. Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej 9. Ocena skuteczności kampanii reklamowej |
|
Efekty kształcenia: | 1. W zakresie wiedzy - zna podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania kampanią medialną; 2. W zakresie umiejętności - potrafi zaplanować kampanię reklamową w mediach wraz z budżetem; 3. W zakresie kompetencji społecznych - potrafi nawiązywać kontakty, współpracować w grupie, komunikować się z innymi członkami projektu, a także formułować własną, krytyczną ocenę kampanii i przekazów reklamowych. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zajęcia mają charakter ćwiczeniowy, wymagana jest obecność (dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione) oraz aktywność (aktywność będzie monitorowana i ma wpływ na ocenę). Aby uzyskać zaliczenie należy zdać kolokwium oraz w zespołach przygotować projekt kampanii medialnej. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Zadania będą oceniane pod kątem estetyki, wartości merytorycznej oraz oryginalności. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Literatura: |
Publikacje książkowe: Albin K., "Reklama - przekaz, odbiór, interpretacja", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002. Ambrose G., Harris P., "Twórcze projektowanie", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. Burska K., Cieśla B., Jachimowska K., Kudra B., “Kreatywność językowa w reklamie: podręcznik nie tylko dla specjalistów”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016. Barska A., "Reklama wczoraj i dziś", Difin, Warszawa 2016. Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., “Kreatywna reklama”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. Kall J., "Reklama", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. McStay A., "Reklama cyfrowa: podręcznik", Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020. Murdoch A., “Kreatywność w reklamie”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003. Nierenberg B. (red.), "Zarządzanie reklamą", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015. Nierenberg B., "Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej", Wydawnictwa WSZiA, Opole 2004. Nowacki R., "Reklama: podręcznik", Difin, Warszawa 2006. Stasiuk K., Maison D., "Psychologia konsumenta", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. (Roz. 3.,4.,5.,6.,8.) Wszołek M., "Reklama: operacjonalizacja pojęcia", Współpraca wydawnicza Wydziału Filologicznego i Wydawnictwa LIBRON, Wrocław 2015. Artykuły: Wójciuk A., "Reklama komercyjna i reklama społeczna - różnice i podobieństwa", Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów UJ - Nauki Społeczne, nr 16 (1/2017), s. 27-43. Źródła internetowe: Common Language Marketing Dictionary, https://marketing-dictionary.org/ Kampanie społeczne, https://kampaniespoleczne.pl/ Wirtualne Media, https://www.wirtualnemedia.pl/ Złote Spinacze – Konkurs, https://zlotespinacze.pl/ Filmografia: „Czeski sen” (2004, Czechy) „Killing Us Softly 4: Advertising’s image of women” (2010, USA) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.