Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projektowanie i realizacja kampanii medialnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-B.64IIs
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projektowanie i realizacja kampanii medialnej
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Hapek
Prowadzący grup: Monika Hapek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Cele kształcenia:

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami z zakresu zarządzania kampanią medialną:


1. Metody i techniki twórczego myślenia w procesie powstawania reklamy

2. Psychologia w reklamie

3. Prawo i etyka w reklamie

4. Strategia i komunikacja marki

5. Planowanie kampanii reklamowej

6. Sprzedaż kampanii reklamowej

7. Zarządzanie informacją w procesie realizacji kampanii reklamowej

8. Zarządzanie procesem realizacji kampanii reklamowej

9. Ocena skuteczności kampanii reklamowej

Efekty kształcenia:

1. W zakresie wiedzy - zna podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania kampanią medialną;


2. W zakresie umiejętności - potrafi zaplanować kampanię reklamową w mediach wraz z budżetem;


3. W zakresie kompetencji społecznych - potrafi nawiązywać kontakty, współpracować w grupie, komunikować się z innymi członkami projektu, a także formułować własną, krytyczną ocenę kampanii i przekazów reklamowych.

Forma i warunki zaliczenia:

Zajęcia mają charakter ćwiczeniowy, wymagana jest obecność (dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione) oraz aktywność (aktywność będzie monitorowana i ma wpływ na ocenę).


Aby uzyskać zaliczenie należy zdać kolokwium oraz w zespołach przygotować projekt kampanii medialnej.

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Zadania będą oceniane pod kątem estetyki, wartości merytorycznej oraz oryginalności.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - film
Metody podające - pogadanka
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody praktyczne - metoda przewodniego tekstu
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 2

Literatura:

Publikacje książkowe:

Albin K., "Reklama - przekaz, odbiór, interpretacja", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.

Ambrose G., Harris P., "Twórcze projektowanie", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

Burska K., Cieśla B., Jachimowska K., Kudra B., “Kreatywność językowa w reklamie: podręcznik nie tylko dla specjalistów”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.

Barska A., "Reklama wczoraj i dziś", Difin, Warszawa 2016.

Burtenshaw K., Mahon N., Barfoot C., “Kreatywna reklama”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.

Kall J., "Reklama", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002.

McStay A., "Reklama cyfrowa: podręcznik", Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020.

Murdoch A., “Kreatywność w reklamie”, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.

Nierenberg B. (red.), "Zarządzanie reklamą", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015.

Nierenberg B., "Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej", Wydawnictwa WSZiA, Opole 2004.

Nowacki R., "Reklama: podręcznik", Difin, Warszawa 2006.

Stasiuk K., Maison D., "Psychologia konsumenta", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. (Roz. 3.,4.,5.,6.,8.)

Wszołek M., "Reklama: operacjonalizacja pojęcia", Współpraca wydawnicza Wydziału Filologicznego i Wydawnictwa LIBRON, Wrocław 2015.

Artykuły:

Wójciuk A., "Reklama komercyjna i reklama społeczna - różnice i podobieństwa", Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów UJ - Nauki Społeczne, nr 16 (1/2017), s. 27-43.

Źródła internetowe:

Common Language Marketing Dictionary, https://marketing-dictionary.org/

Kampanie społeczne, https://kampaniespoleczne.pl/

Wirtualne Media, https://www.wirtualnemedia.pl/

Złote Spinacze – Konkurs, https://zlotespinacze.pl/

Filmografia:

„Czeski sen” (2004, Czechy)

„Killing Us Softly 4: Advertising’s image of women” (2010, USA)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c