Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Mass media and (dis) information society

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-B.81IIsZMR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Mass media and (dis) information society
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 67 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Malwina Popiołek
Prowadzący grup: Malwina Popiołek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia zajęć:

stacjonarne

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Zarządzanie mediami i reklamą, rok 1

Skrócony opis:

This course would aim to present various contexts of dis- and misinformation in the mass media. It was designed to present both, historical conditions, as well as the current situation regarding mass media, misinformation, disinformation, media manipulation, and propaganda in the new media infosphere.

During this course, we will discuss the most important historical examples of fake news, their consequences, as well as the general causes of misinformation in the news media industry. Among others, the discussion will cover also different issues relating to a society in which the internet and social media play a key role. It will address the social, cultural, political, and legal contexts of social media, including issues such as Web 2.0 and the new media audience, the impact of social media on journalism, filter bubbles, algorithms, self-mass communication concepts, and online spreading of disinformation.

The course aims to increase awareness of social media threats as well as to improve digital and media literacy.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12c