Animacja kultury
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-C.22K |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Animacja kultury |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0121-1SO, zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olga Kosińska | |
Prowadzący grup: | Olga Kosińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Forma i warunki zaliczenia: | 1) warunek obecności 2) przygotowanie grupowej prezentacji zgodnej z wymaganiami podanymi na zajęciach |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie |
|
Pełny opis: |
- czym jest animacja kultury, - kim są, gdzie działają animatorzy_rki - domy i centra kultury: ustawy, regulaminy, analizy - jak diagnozować potrzeby odbiorców - finansowanie i pozwolenia - gry miejskie, spacery edukacyjne - praca z różnymi grupami (dzieci, seniorzy, OzN, wielokulturowe) - współpraca międzysektorowa - problemy animatorów kultury - cyfrowi animatorzy kultury |
|
Literatura: |
- Białek-Graczyk, Marta (2016), "Kulturalny start-up. Od pomysłu do realizacji", https://issuu.com/towarzystwoinicjatywtworczyche/docs/kulturalnystartup. - Białek-Graczyk, Marta (red.) (2009), "Zoom na domy kultury", https://e.org.pl/publikacje/zoom-na-domy-kultury/. - Dobiasz, Maja (2013), Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, https://issuu.com/majadobiasz/docs/przybornik_animatora_kultury. - Krajewski, Marek, Agata Skórzyńska red. (2017), Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka nr 5(93)/2016 - Diagnoza w kulturze. - Nowotny, Agata (red._ (2010), Zrób to sam. Jak zostać badaczem społeczności lokalnej?, https://issuu.com/narodowecentrumkultury/docs/zrob-to-sam - Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Olga Kosińska | |
Prowadzący grup: | Olga Kosińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Forma i warunki zaliczenia: | 1) warunek obecności 2) przygotowanie grupowej prezentacji zgodnej z wymaganiami podanymi na zajęciach |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie |
|
Pełny opis: |
- czym jest animacja kultury, - kim są, gdzie działają animatorzy_rki - domy i centra kultury: ustawy, regulaminy, analizy - jak diagnozować potrzeby odbiorców - finansowanie i pozwolenia - gry miejskie, spacery edukacyjne - praca z różnymi grupami (dzieci, seniorzy, OzN, wielokulturowe) - współpraca międzysektorowa - problemy animatorów kultury - cyfrowi animatorzy kultury |
|
Literatura: |
- Białek-Graczyk, Marta (2016), "Kulturalny start-up. Od pomysłu do realizacji", https://issuu.com/towarzystwoinicjatywtworczyche/docs/kulturalnystartup. - Białek-Graczyk, Marta (red.) (2009), "Zoom na domy kultury", https://e.org.pl/publikacje/zoom-na-domy-kultury/. - Dobiasz, Maja (2013), Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, https://issuu.com/majadobiasz/docs/przybornik_animatora_kultury. - Krajewski, Marek, Agata Skórzyńska red. (2017), Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka nr 5(93)/2016 - Diagnoza w kulturze. - Nowotny, Agata (red._ (2010), Zrób to sam. Jak zostać badaczem społeczności lokalnej?, https://issuu.com/narodowecentrumkultury/docs/zrob-to-sam - Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.