Podstawy reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-C.23IInR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy reklamy |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2NO, zarządzanie mediami i reklamą,niestacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin, 31 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Hapek | |
Prowadzący grup: | Monika Hapek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Cele kształcenia: | W ramach kursu omówione zostaną podstawowe zagadnienia z zakresu reklamy (rodzaje, cele, funkcje) i percepcji przekazów reklamowych. |
|
Efekty kształcenia: | Student zna podstawowe pojęcia związane z reklamą, samodzielnie interpretuje przekazy reklamowe oraz dokonuje ich krytycznej oceny. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Warunkiem zaliczenia kursu jest obecność (dopuszczalna jedna nieobecność nieusprawiedliwiona) oraz zdanie egzaminu pisemnego (30-50 pytań zamkniętych obejmujących zagadnienia omówione w trakcie zajęć). |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Egzamin pisemny. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia niestacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Pełny opis: |
Lista zagadnień: 1. Reklama i jej funkcje 2. Cele reklamy 3. Rodzaje reklamy 4. Reklama polityczna 5. Reklama społeczna 6. Modele oddziaływania reklamy 7. Odbiorcy komunikatu reklamowego 8. Komunikat reklamowy (branding, identyfikacja wizualna, USP, slogan, treść zasadnicza, wizualizacja przekazu reklamowego) 9. Mix kreatywny (koncepcja i techniki przekazu reklamowego) 10. Percepcja przekazu reklamowego oraz jego oddziaływanie na konsumenta (postawy, procesy emocjonalne, spostrzeganie i uwaga, wiedza konsumentów) |
|
Literatura: |
Publikacje książkowe: Albin K., "Reklama – przekaz, odbiór, interpretacja", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002. Barska A., "Reklama wczoraj i dziś", Difin, Warszawa 2016. Kall J., "Reklama", Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. McStay A., "Reklama cyfrowa: podręcznik", Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020. Nierenberg B. (red.), "Zarządzanie reklamą", Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015. Nierenberg B., "Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej", Wydawnictwa WSZiA, Opole 2004. Nowacki R., "Reklama: podręcznik", Difin, Warszawa 2006. Stasiuk K., Maison D., "Psychologia konsumenta", Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014. (Roz. 3.,4.,5.,6.,8.) Wszołek M., "Reklama: operacjonalizacja pojęcia", Współpraca wydawnicza Wydziału Filologicznego i Wydawnictwa LIBRON, Wrocław 2015. Artykuły: Wójciuk A., "Reklama komercyjna i reklama społeczna - różnice i podobieństwa", Zeszyty Naukowe Towarzystwa Doktorantów UJ - Nauki Społeczne, nr 16 (1/2017), s. 27-43. Źródła internetowe: Common Language Marketing Dictionary, https://marketing-dictionary.org/ Kampanie społeczne, https://kampaniespoleczne.pl/ Wirtualne Media, https://www.wirtualnemedia.pl/ Złote Spinacze – Konkurs, https://zlotespinacze.pl/ Filmografia: „Czeski sen” (2004, Czechy) „Killing Us Softly 4: Advertising’s image of women” (2010, USA) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.