Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy reklamy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-C.23IIsR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy reklamy
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 23 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusław Nierenberg
Prowadzący grup: Bogusław Nierenberg
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Cele kształcenia:

opanowanie podstawowych pojęć z zakresu wiedzy o reklamie, znajomość przedmiotowych definicji, historii badań oraz umiejętność zastosowania ich w praktyce

Efekty kształcenia:

student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu wiedzy o reklamie oraz potrafi tę umiejętność zastosować w praktyce do analizowania kampanii reklamowych, a także zna istotę agencji reklamowych

Wymagania wstępne:

bez wstępnych wymagań

Forma i warunki zaliczenia:

pisemne zaliczenie przedmiotu obejmujące zagadnienia wskazane w niniejszym sylabusie. W przypadku dalszego obowiązywania rygorów związanych z pandemią zaliczenie odbywać się będzie za pomocą środków zdalnej łączności

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

pisemne zaliczenie, którego celem będzie sprawdzenie czy student potrafi umiejętnie wyrazić krytyczną refleksję nad tekstami dotyczącymi reklamy oraz czy dzięki zdobytej wiedzy rozumie i potrafi oceniać krytycznie oraz interpretować kampanie reklamowe

Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody eksponujące - film
Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - opis
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - pokaz

Metody dydaktyczne:

jak wyżej oraz wykład połączony z prezentacją multimedialną oraz konwersatorium

Bilans punktów ECTS:

4

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1

Skrócony opis:

Informacje o reklamie i pojęciach pokrewnych, w których istotną rolę odgrywają oddziaływania perswazyjne, takie jak na przykład propaganda i public relations. Kanały rozpowszechniania treści reklamowych. Rola opakowania w reklamie oraz znaczenie marki i znaku firmowego w przekazach reklamowych. Reklama zewnętrzna. Badanie odbioru i wpływu treści reklamowych na odbiorców. Techniki perswazyjne stosowane w reklamie.

Pełny opis:

Informacje o reklamie i pojęciach pokrewnych, w których istotną rolę odgrywają oddziaływania perswazyjne, takie jak na przykład propaganda i public relations. Kanały rozpowszechniania treści reklamowych. Rola opakowania w reklamie oraz znaczenie marki i znaku firmowego w przekazach reklamowych. Reklama zewnętrzna. Badanie odbioru i wpływu treści reklamowych na odbiorców. Techniki perswazyjne stosowane w reklamie.

Literatura:

B. Nierenberg (red.), Zarządzanie reklamą, WUJ. Kraków 2015

B. Nierenberg (i inni), Wiedza o reklamie, Wyd. Szkolne PWN, Bielsko-Biała 2009

B. Nierenberg, Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej, PAN Oddział w Katowicach, Opole 2004

B. Nierenberg, Wybrane problemy badania skuteczności reklamy, Wyd. UO, Opole 2000

K. Albin, Reklama: przekaz, odbiór, interpretacja, PWN Warszawa 2000

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12c