Podstawy reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-C.23IIsR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy reklamy |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 23 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bogusław Nierenberg | |
Prowadzący grup: | Bogusław Nierenberg | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Cele kształcenia: | opanowanie podstawowych pojęć z zakresu wiedzy o reklamie, znajomość przedmiotowych definicji, historii badań oraz umiejętność zastosowania ich w praktyce |
|
Efekty kształcenia: | student zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu wiedzy o reklamie oraz potrafi tę umiejętność zastosować w praktyce do analizowania kampanii reklamowych, a także zna istotę agencji reklamowych |
|
Wymagania wstępne: | bez wstępnych wymagań |
|
Forma i warunki zaliczenia: | pisemne zaliczenie przedmiotu obejmujące zagadnienia wskazane w niniejszym sylabusie. W przypadku dalszego obowiązywania rygorów związanych z pandemią zaliczenie odbywać się będzie za pomocą środków zdalnej łączności |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | pisemne zaliczenie, którego celem będzie sprawdzenie czy student potrafi umiejętnie wyrazić krytyczną refleksję nad tekstami dotyczącymi reklamy oraz czy dzięki zdobytej wiedzy rozumie i potrafi oceniać krytycznie oraz interpretować kampanie reklamowe |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | jak wyżej oraz wykład połączony z prezentacją multimedialną oraz konwersatorium |
|
Bilans punktów ECTS: | 4 |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Informacje o reklamie i pojęciach pokrewnych, w których istotną rolę odgrywają oddziaływania perswazyjne, takie jak na przykład propaganda i public relations. Kanały rozpowszechniania treści reklamowych. Rola opakowania w reklamie oraz znaczenie marki i znaku firmowego w przekazach reklamowych. Reklama zewnętrzna. Badanie odbioru i wpływu treści reklamowych na odbiorców. Techniki perswazyjne stosowane w reklamie. |
|
Pełny opis: |
Informacje o reklamie i pojęciach pokrewnych, w których istotną rolę odgrywają oddziaływania perswazyjne, takie jak na przykład propaganda i public relations. Kanały rozpowszechniania treści reklamowych. Rola opakowania w reklamie oraz znaczenie marki i znaku firmowego w przekazach reklamowych. Reklama zewnętrzna. Badanie odbioru i wpływu treści reklamowych na odbiorców. Techniki perswazyjne stosowane w reklamie. |
|
Literatura: |
B. Nierenberg (red.), Zarządzanie reklamą, WUJ. Kraków 2015 B. Nierenberg (i inni), Wiedza o reklamie, Wyd. Szkolne PWN, Bielsko-Biała 2009 B. Nierenberg, Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej, PAN Oddział w Katowicach, Opole 2004 B. Nierenberg, Wybrane problemy badania skuteczności reklamy, Wyd. UO, Opole 2000 K. Albin, Reklama: przekaz, odbiór, interpretacja, PWN Warszawa 2000 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.