Warsztat reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IK-4.0-C.31IInR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat reklamy |
Jednostka: | Instytut Kultury |
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0200-2NO, zarządzanie mediami i reklamą,niestacjonarne drugiego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Hapek | |
Prowadzący grup: | Monika Hapek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Cele kształcenia: | Podniesienie poziomu wiedzy i umiejętności z szerokiego zakresu zarządzania reklamą na różnych poziomach jej funkcjonowania. Doskonalenie umiejętności obowiązujących w pracy agencji i biur reklamowych, oraz domów mediowych. |
|
Efekty kształcenia: | Wiedza i praktyczne umiejętności z zakresu zarządzania produkcją reklamy o dużych walorach perswazyjnych, hipotetycznie zapewniających jej skuteczność perlokucyjną. Zdobycie umiejętności w dziedzinie projektowania kampanii zgodnie z obowiązującą praktyką reklamową. |
|
Wymagania wstępne: | Znajomość reklam i prasy dotyczącej rynku reklamy. Wiedza z Podstaw reklamy. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Pisemne opracowania (prace cząstkowe) i praca semestralna o wysokich walorach intelektualnych i nienagannym poziomie formalnym. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Ocena poziomu wiedzy teoretycznej w analizach. Ocena umiejętności argumentowania oraz pomysłowości w zakresie skutecznych rozwiązań reklamowych. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - film |
|
Metody dydaktyczne: | Wprowadzenia teoretyczne,objaśnienia i prelekcje. Dyskusje w oparciu o wskazaną literaturę.Prezentacje multimedialne. Ćwiczenia przedmiotowe praktyczne. Metody projektów i ćwiczenia przedmiotowe związane z produkcją reklamy. Referaty studentów. |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Zarządzanie mediami i reklamą, studia niestacjonarne drugiego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze teoretyczno-praktycznym dotyczące wszystkich etapów zarządzania tworzeniem nowej reklamy i jej oceną w zakresie skuteczności komunikacyjnej. |
|
Pełny opis: |
Analiza wartości perswazyjnej reklamy prasowej.Tworzenie briefów: marketingowego, kreatywnego i debriefu. "Brand team" i strategia "Brand essence meetings". Zasada 6 M (Mission, Market,, Money, Massage,Media, Measurement). Dobór celów reklamy zgodnie z sytuacją firmy. Eksplikacja pomysłu na reklamę. Założenia perswazyjne, techniki profilowania audytorium, emocjonalizacja, walory estetyczne. Opracowanie scenariusza przedrealizacyjnego. Kompozycja komunikatu. Kwantyfikatory, metafory leksykalne i wizualne, porównania wizualne. Figury kontaktu. Fingowanie dialogu. Pytania retoryczne i inne środki leksykalne. Scenopisy i storyboardy. Wstępne oceny skuteczności. Obliczenia CPT i GRP dla kampanii. Przegląd technik badań skuteczności reklamy i kampanii reklamowej. |
|
Literatura: |
1. Van Den Bergh Joer, "Jak kreować marki, które pokocha pokolenie" 2. Dragovic Katarzyna, Nono Dragovic, "Reżyseria filmu reklamowego" 3. Grzegorczyk Adam, "Mapy recepcji reklamy" 4. Lewiński Piotr H. "Retoryka reklamy" 5. Szczęsna Ewa, "Poetyka reklamy" 6. Szmid Waclaw, "Reklama. Teoria projektu" Literatura uzupełniająca: 1 Hogan Kevin, Speakman James, "Ukryta perswazja" 2 Veksner Simon,"100 idei, które zmieniły reklamę" |
|
Uwagi: |
Obowiązkowa obecność na zajęciach ze względu na laboratoryjno-warsztatowy typ zajęc |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.