Analysis of Media Auditoria
General data
Course ID: | WZ.IK-4.0-C.8IInM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Analysis of Media Auditoria |
Name in Polish: | Analiza audytoriów medialnych |
Organizational unit: | Institute of Culture |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla programu WZKS-0200-2NO, zarządzanie mediami i reklamą,niestacjonarne drugiego stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Classes in period "2023/2024 summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR SA KON
CW
|
Type of class: |
Class, 8 hours, 32 places
Discussion class, 8 hours, 32 places
|
|
Coordinators: | Malwina Popiołek | |
Group instructors: | Malwina Popiołek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Course - Grading | |
Included in the average rate: | yes |
|
Goals of education: | (in Polish) Celem kursu jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi sposobami prowadzenia badań audytoriów medialnych, jak również z wynikami takich badań. W ramach kursu uczestnicy zapoznawani będą z metodami i technikami badań ilościowych (badania odbiorców mediów realizowane przez podmioty działające w ramach Porozumienia Badaczy Mediów) i badań jakościowych prowadzonych w środowisku akademickim. |
|
Learning outcomes of a component: | (in Polish) K_W04 ma pogłębioną wiedzę z zakresu funkcjonowania organizacji medialnych. H2A_W04 H2A_W10 K_W07zna podstawowe metody gromadzenia i analizy danych w kontekście badania organizacji mediów. H2A_W07 K_U17umie poruszać się w obszarze różnorodnych form komunikacji medialnej w wymiarze globalnym. H2A_U08 K_U16 wyjaśnia społeczną rolę mediów i potrafi podać stosowne przykłady. H1A_U07 K_K07efektywnie organizuje własną pracę i krytycznie ocenia jej stopień zaawansowania. H2A_K03 K_K13 dzięki zdobytej wiedzy rozumie i potrafi oceniać krytycznie oraz interpretować wydarzenia kulturalne oraz przekazy medialne. H2A_K06 K_K14wykazuje się zaawansowaną zdolnością organizowania zespołów zadaniowych i przewodzenia im w celu realizacji wspólnego projektu zarówno na poziomie lokalnym i globalnym. H2A_K02 |
|
Requirements: | (in Polish) Znajomość podstawowych zagadnień z obszaru teorii mediów. |
|
Conditions of gaining credit: | (in Polish) Zdobyta wiedza i umiejętności sprawdzone zostaną podczas egzaminu ustnego składającego się z następujących modułów: -ocena znajomości pojęć; -ocena znajomości poszczególnych metod i technik badawczych w obszarze mass mediów; -ocena umiejętności analizy i interpretacji danych. |
|
Assessment methods and criteria for this course: | semester research project - 10 h. 60% written works with positive score - 2 h. 30% presence in the lectures 30 h. 10% |
|
Learning activities and teaching methods - thesaurus: | Demonstrating methods - film |
|
Learning activities and teaching methods: | (in Polish) |
|
ECTS estimate: | (in Polish) 3 Udział w zajęciach: wykład – 15 h ćwiczenia - 15 h Praca własna studenta: • przygotowanie do zajęć - 15 h • przygotowanie do egzaminu – 30 h • lektura wskazanych przez prowadzącego publikacji – 15 h w sumie: 90 h = 3 pkt ECTS |
|
Group of learning contents: | (in Polish) Grupa treści kształcenia do wyboru |
|
Short description: |
(in Polish) W ramach kursu uczestnicy zapoznawani będą z metodami i technikami badań ilościowych (badania odbiorców mediów realizowane przez podmioty działające w ramach Porozumienia Badaczy Mediów) i badań jakościowych prowadzonych w środowisku akademickim. |
|
Full description: |
(in Polish) Wykład: 1. Istotność prowadzenia badań nad mediami z punktu widzenia zarządzania mediami (wykład informacyjny) 2. Czym jest audytorium medialne? (wykład informacyjny) 3. Badanie czytelnictwa prasy (wykład informacyjny) 4. Badanie słuchalności radia (wykład informacyjny) 5. Badanie oglądalności telewizji (wykład informacyjny) 6. Analiza widowni kinowej w Polsce (wykład informacyjny) 7. Pomiar widowni internetowej (wykład informacyjny) 8. Pomiar potencjału reklamy medialnej (wykład informacyjny) Ćwiczenia: 1. Pomiar widowni, audytorium i publiczności medialnej – sposoby wyodrębniania (praca własna studentów podczas zajęć) 2. Analiza jakościowa prasy - segmentacja psychograficzna i analiza stylów życia (praca własna studentów podczas zajęć, dyskusja) 3. Analiza jakościowa prasy - analiza typografii i układu strony (praca własna studentów podczas zajęć, dyskusja) 4. Analiza audytorium radiowego (praca własna studentów podczas zajęć, dyskusja) 5. Analiza audytorium telewizyjnego (pokaz filmowy, praca własna studentów podczas zajęć) 6. Analiza widowni internetowej (dyskusja, burza mózgów, projekty własne studentów) 7. Analiza wpływu reklamy na audytorium (wycieczka, dyskusja) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Goban-Klas T., „Media i komunikowanie masowe“, Warszawa 2004, rozdział: X „Odbiorcy i publiczność“. Maryńczak R., Telemetria : pomiar widowni telewizyjnej - podstawa wyceny czasu reklamowego, „Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie”, nr 538(2000), 125-135. Wimmer R. D., Dominick J. R., „Mass media. Metody badań”, Kraków 2008, część IV. Informacje pochodzące ze stron: https://radiotrack.pl/ https://www.pbc.pl/ https://www.nielsen.com/pl/pl/solutions/measurement/television/ http://pbi.org.pl/pbi/ Literatura uzupełniająca: Jupowicz-Ginalska A., „Marketing medialny”, Warszawa 2010. Laberschek M., Przydatność metod badania potrzeb odbiorców internetowych serwisów informacyjnych…. „Zarządzanie w Kulturze”, t. 12, z. 14/2011, s. 27-42. McQuail D., „Teoria komunikowania masowego“, Warszawa 2007, rozdział XV, rozdział XVI. Mikosz J., „Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, rozdział I. Raport: INFORMACJA O AUDYTORIUM RADIOWYM W POLSCE W 2018 ROKU dostęp: http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/radio/kwartalne/rynek_radiowy2018_2.pdf Bieżące raporty dot. oglądalności TV w Polsce dostępne tu: http://www.krrit.gov.pl Żabiński R., „Marketing na rynku prasowym”, Warszawa 2010, rozdział IV: Badania marketingowe na rynku prasowym. |
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.