Analysis of Media Auditoria
General data
Course ID: | WZ.IK-4.0-C.8IIsM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Analysis of Media Auditoria |
Name in Polish: | Analiza audytoriów medialnych |
Organizational unit: | Institute of Culture |
Course groups: |
(in Polish) Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Classes in period "2023/2024 summer semester" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH KON
CW
FR |
Type of class: |
Class, 15 hours, 26 places
Discussion class, 15 hours, 26 places
|
|
Coordinators: | Malwina Popiołek | |
Group instructors: | Malwina Popiołek | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Course - Grading | |
Included in the average rate: | yes |
|
Learning outcomes of a component: | (in Polish) 1. W zakresie wiedzy - zna podstawowe pojęcia, metody oraz techniki badań audytoriów medialnych. 2. W zakresie umiejętności - wie gdzie szukać aktualnych danych dot. wyników badań mass mediów, a także potrafi je analizować i interpretować. 3. W zakresie kompetencji społecznych - potrafi formułować własną, krytyczną ocenę zjawisk zachodzących w przestrzeni medialnej. |
|
Requirements: | (in Polish) Brak |
|
Conditions of gaining credit: | (in Polish) Egzamin ustny. |
|
Assessment methods and criteria for this course: | (in Polish) Zdobyta wiedza i umiejętności sprawdzone zostaną podczas egzaminu ustnego składającego się z następujących modułów: -ocena znajomości pojęć; -ocena znajomości metod i technik badawczych; -ocena umiejętności analizy i interpretacji danych. |
|
Learning activities and teaching methods - thesaurus: | e-learning |
|
Group of learning contents: | (in Polish) Grupa treści kształcenia do wyboru |
|
Work placement(s): | (in Polish) Nie dotyczy |
|
Syllabus of the course for students commencing study programme from 19/20 academic year or later: | (in Polish) Zarządzanie mediami i reklamą, rok 1 |
|
Short description: |
(in Polish) W ramach kursu uczestnicy zapoznawani będą z metodami i technikami badań ilościowych (badania odbiorców mediów) i badań jakościowych (badania medioznawcze). |
|
Full description: |
(in Polish) W ramach kursu realizowane będą następujące zagadnienia: 1. Istotność prowadzenia badań nad mediami z punktu widzenia zarządzania mediami 2. Czym jest audytorium medialne? (audytorium a widownia i publiczność) Pomiar audytoriów medialnych w Polsce. 3. Badanie czytelnictwa prasy (badania jakościowe + ilościowe w tym szczególnie segmentacja psychograficzna i analiza stylów życia, analiza typografii i układu strony) 4. Badanie słuchalności radia (badania jakościowe + ilościowe w tym zwłaszcza: badanie Radio Track) 5. Badanie oglądalności telewizji (badania ilościowe + jakościowe) 6. Pomiar widowni internetowej (badania ilościowe + jakościowe) 7. Pomiar odbiorców reklamy medialnej (badania ilościowe + jakościowe) |
|
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: Goban-Klas T., „Media i komunikowanie masowe“, Warszawa 2004, rozdział: X „Odbiorcy i publiczność“. Maryńczak R., Telemetria : pomiar widowni telewizyjnej - podstawa wyceny czasu reklamowego, „Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie”, nr 538(2000), 125-135. Wimmer R. D., Dominick J. R., „Mass media. Metody badań”, Kraków 2008, część IV. Informacje pochodzące ze stron: https://radiotrack.pl/ https://www.pbc.pl/ https://www.nielsen.com/pl/pl/solutions/measurement/television/ http://pbi.org.pl/pbi/ Literatura uzupełniająca: Jupowicz-Ginalska A., „Marketing medialny”, Warszawa 2010. Laberschek M., Przydatność metod badania potrzeb odbiorców internetowych serwisów informacyjnych…. „Zarządzanie w Kulturze”, t. 12, z. 14/2011, s. 27-42. McQuail D., „Teoria komunikowania masowego“, Warszawa 2007, rozdział XV, rozdział XVI. Mikosz J., „Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, rozdział I. Raport: INFORMACJA O AUDYTORIUM RADIOWYM W POLSCE W 2018 ROKU dostęp: http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/radio/kwartalne/rynek_radiowy2018_2.pdf Bieżące raporty dot. oglądalności TV w Polsce dostępne tu: http://www.krrit.gov.pl Żabiński R., „Marketing na rynku prasowym”, Warszawa 2010, rozdział IV: Badania marketingowe na rynku prasowym. |
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.