Jagiellonian University in Kraków - Central Authentication System
Strona główna

Analysis of Media Auditoria

General data

Course ID: WZ.IK-4.0-C.8IIsM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Analysis of Media Auditoria
Name in Polish: Analiza audytoriów medialnych
Organizational unit: Institute of Culture
Course groups: (in Polish) Przedmioty dla programu WZKS-0200-2SO, zarządzanie mediami i reklamą, stacjonarne drugiego stopnia
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish

Classes in period "2023/2024 summer semester" (in progress)

Time span: 2024-02-26 - 2024-06-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 15 hours, 26 places more information
Discussion class, 15 hours, 26 places more information
Coordinators: Malwina Popiołek
Group instructors: Malwina Popiołek
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Included in the average rate:

yes

Learning outcomes of a component:

(in Polish) 1. W zakresie wiedzy - zna podstawowe pojęcia, metody oraz techniki badań audytoriów medialnych.

2. W zakresie umiejętności - wie gdzie szukać aktualnych danych dot. wyników badań mass mediów, a także potrafi je analizować i interpretować.

3. W zakresie kompetencji społecznych - potrafi formułować własną, krytyczną ocenę zjawisk zachodzących w przestrzeni medialnej.

Requirements:

(in Polish) Brak

Conditions of gaining credit:

(in Polish) Egzamin ustny.

Assessment methods and criteria for this course:

(in Polish) Zdobyta wiedza i umiejętności sprawdzone zostaną podczas egzaminu ustnego składającego się z następujących modułów:

-ocena znajomości pojęć;

-ocena znajomości metod i technik badawczych;

-ocena umiejętności analizy i interpretacji danych.

Learning activities and teaching methods - thesaurus:

e-learning
Expository methods – explanation or clarification
Expository methods – multimedia presentation
Problem-solving methods – classic problem-solving method
Problem-solving methods – discussion

Group of learning contents:

(in Polish) Grupa treści kształcenia do wyboru

Work placement(s):

(in Polish) Nie dotyczy

Syllabus of the course for students commencing study programme from 19/20 academic year or later:

(in Polish) Zarządzanie mediami i reklamą, rok 1

Short description: (in Polish)

W ramach kursu uczestnicy zapoznawani będą z metodami i technikami badań ilościowych (badania odbiorców mediów) i badań jakościowych (badania medioznawcze).

Full description: (in Polish)

W ramach kursu realizowane będą następujące zagadnienia:

1. Istotność prowadzenia badań nad mediami z punktu widzenia zarządzania mediami

2. Czym jest audytorium medialne? (audytorium a widownia i publiczność) Pomiar audytoriów medialnych w Polsce.

3. Badanie czytelnictwa prasy (badania jakościowe + ilościowe w tym szczególnie segmentacja psychograficzna i analiza stylów życia, analiza typografii i układu strony)

4. Badanie słuchalności radia (badania jakościowe + ilościowe w tym zwłaszcza: badanie Radio Track)

5. Badanie oglądalności telewizji (badania ilościowe + jakościowe)

6. Pomiar widowni internetowej (badania ilościowe + jakościowe)

7. Pomiar odbiorców reklamy medialnej (badania ilościowe + jakościowe)

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

Goban-Klas T., „Media i komunikowanie masowe“, Warszawa 2004, rozdział: X „Odbiorcy i publiczność“.

Maryńczak R., Telemetria : pomiar widowni telewizyjnej - podstawa wyceny czasu reklamowego, „Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie”, nr 538(2000), 125-135.

Wimmer R. D., Dominick J. R., „Mass media. Metody badań”, Kraków 2008, część IV.

Informacje pochodzące ze stron:

https://radiotrack.pl/

https://www.pbc.pl/

https://www.nielsen.com/pl/pl/solutions/measurement/television/

http://pbi.org.pl/pbi/

Literatura uzupełniająca:

Jupowicz-Ginalska A., „Marketing medialny”, Warszawa 2010.

Laberschek M., Przydatność metod badania potrzeb odbiorców internetowych serwisów informacyjnych…. „Zarządzanie w Kulturze”, t. 12, z. 14/2011, s. 27-42.

McQuail D., „Teoria komunikowania masowego“, Warszawa 2007, rozdział XV, rozdział XVI.

Mikosz J., „Sposoby promocji współczesnej polskiej prasy drukowanej”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, rozdział I.

Raport: INFORMACJA O AUDYTORIUM RADIOWYM W POLSCE W 2018 ROKU dostęp: http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/radio/kwartalne/rynek_radiowy2018_2.pdf

Bieżące raporty dot. oglądalności TV w Polsce dostępne tu: http://www.krrit.gov.pl

Żabiński R., „Marketing na rynku prasowym”, Warszawa 2010, rozdział IV: Badania marketingowe na rynku prasowym.

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Jagiellonian University in Kraków.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a