Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Performing Dead Memory. Tadeusz Kantor’s Theatre

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4.0-Wy.63IIs Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Performing Dead Memory. Tadeusz Kantor’s Theatre
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 5.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 98 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Pleśniarowicz
Prowadzący grup: Krzysztof Pleśniarowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course will explore themes of memory and reality in works by Tadeusz Kantor, the world-famous Polish stage director (1915-1990).

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course will examine internationally recognized productions by Tadeusz Kantor (painter and founder of the Cricot 2 Theatre 1955-1992). Excerpts of videos of major works such as "The Dead Class", "Wielopole, Wielopole", "Let the Artists Die", "I Shall Never Return", "Today is My Birthday" will be analyzed and discussed. Main topics include: Tadeusz Kantor and His Memory Machine; Models of Dead Memories; Staging Memory in Historical Context; Polish Theatre of Death.

Literatura: (tylko po angielsku)

Readings:

1. Cricot 2 Theatre Information Guide. Edited by Anna Halczak. Centre of Cricot 2 Theatre, Kraków 1987

2.Kantor Tadeusz, A Journey Through Other Spaces. Essays and Manifestos, 1944-1990, Edited and translated by Michal Kobialka, with a Critical Study of Tadeusz Kantor’s Theatre by Michal Kobialka. University of California Press, Berkeley/Los Angeles/London 1993

3.Pleśniarowicz Krzysztof, The Dead Memory Machine. Tdeusz Kantor’s Theatre of Death. Black Mountain Press Centre for Performance Research, Aberystwyth 2004

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-28
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 98 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Krzysztof Pleśniarowicz
Prowadzący grup: Krzysztof Pleśniarowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course will explore themes of memory and reality in works by Tadeusz Kantor, the world-famous Polish stage director (1915-1990).

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course will examine internationally recognized productions by Tadeusz Kantor (painter and founder of the Cricot 2 Theatre 1955-1992). Excerpts of videos of major works such as "The Dead Class", "Wielopole, Wielopole", "Let the Artists Die", "I Shall Never Return", "Today is My Birthday" will be analyzed and discussed. Main topics include: Tadeusz Kantor and His Memory Machine; Models of Dead Memories; Staging Memory in Historical Context; Polish Theatre of Death.

Literatura: (tylko po angielsku)

Readings:

1. Cricot 2 Theatre Information Guide. Edited by Anna Halczak. Centre of Cricot 2 Theatre, Kraków 1987

2.Kantor Tadeusz, A Journey Through Other Spaces. Essays and Manifestos, 1944-1990, Edited and translated by Michal Kobialka, with a Critical Study of Tadeusz Kantor’s Theatre by Michal Kobialka. University of California Press, Berkeley/Los Angeles/London 1993

3.Pleśniarowicz Krzysztof, The Dead Memory Machine. Tdeusz Kantor’s Theatre of Death. Black Mountain Press Centre for Performance Research, Aberystwyth 2004

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.