Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Laboratorium zarządzania II/ Warsztat rzecznika prasowego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.IK-4LAB.ZARZ.II
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Laboratorium zarządzania II/ Warsztat rzecznika prasowego
Jednostka: Instytut Kultury
Grupy: Przedmioty dla programu WZKS-0121-1SO, zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marzena Barańska
Prowadzący grup: Marzena Barańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Cele kształcenia:

Pogłębienie przez studenta wiedzy z zakresu nauk o mediach, ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania organizacji

medialnych

Wypracowanie kompetencji społecznych, w szczególności potrzeby nieustannego doskonalenia wiedzy i umiejętności

Nabycie kompetencji niezbędnych do inicjowania, planowania, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć medialnych i reklamowych

Nabycie kompetencji niezbędnych do krytycznej analizy przekazów medialnych i reklamowych


Efekty kształcenia:

ZMR_K2_W01

Absolwent zna i rozumie posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą miejsca i znaczenia zarządzania organizacjami mediów na gruncie nauk społecznych, aktualnego stanu i kierunków rozwoju (wykazuje zdolność krytycznego ich omawiania)

ZMR_K2_W03 Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu znaczenie zasad, reguł, misji i celów organizacji medialnych zarówno publicznych, jak i prywatnych

ZMR_K2_W11

Absolwent zna i rozumie w pogłębiony sposób miejsce i znaczenie zarządzania

organizacjami mediów na gruncie nauk społecznych, aktualnego stanu i kierunków

rozwoju (wykazuje zdolność krytycznego ich omawiania).

ZMR_K2_U01

Absolwent potrafi formułować i analizować problemy badawcze wynikające z

omawianych zjawisk ekonomicznych, społecznych, środowiskowych, kulturalnych i organizacyjnych, przed którymi stają organizacje oraz dobierać odpowiednie metody i narzędzia ich rozwiązywania, wykorzystując dobór odpowiednich informacji

ZMR_K2_U02 Absolwent potrafi poddać krytycznej obserwacji organizacje medialne oraz wyciągać z niej wnioski

ZMR_K2_K05 Absolwent jest gotów do krytycznej oceny i interpretacji wydarzeń kulturalnych

ZMR_K2_K11 Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

Wymagania wstępne:

wiedza podstawowa dotyczącą rynku medialnego.

Forma i warunki zaliczenia:

Student jest oceniany z uwzględnieniem kryteriów: aktywności, pomysłowości, rozwiazywania sytuacji komunikacyjnych, krytycznej oceny sytuacji.

Ocena końcowa obejmuje zaangażowanie studenta podczas zajęć oraz uwzględnia przygotowana prezentacją o wybranej tematyce. Prace przygotowane przez Studentów zostaną przesłane drogą internetowa: email, Teamas

Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów:

Ocena ciągła: analiza zadań cząstkowych stanowiąca rezultat dyskusji dotyczącej realizowanego tematu, ocena przygotowanego projektu końcowego.

Terminy egzaminów i zaliczeń:

21 czerwca 2021 r. g. 8.00

3 września 2021 g. 17.30


Metody dydaktyczne - słownik:

E-learning
Metody eksponujące - film
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Metody dydaktyczne:

zajęcia warsztatowe z elementami wykładu i konwersatorium

Bilans punktów ECTS:

- zajęcia wspólne z prowadzącym,

- samodzielna praca studenta (przygotowanie do zajęć, analiza materiałów audiowizualnych, przygotowanie projektu)

Skrócony opis:

Celem jest poznanie przedmiotowego zakresu działania osoby odpowiedzialnej za politykę medialną w przedsiębiorstwie

Pełny opis:

1. Pojęcie polityki medilanej

2. Rzecznik w strukturze przedsiębiorstwa, organizacji.

3. Współpraca z otoczeniem

4. Narzędzia pracy

5. Elokwencja i estetyka w pracy rzecznika

6. Etykieta

7. Protokół dyplomatyczny

8. Media relations

9.Gatunki dziennikarskie.

10. Intranet

11. Prawo w pracy rzecznika prasowego

12.Konferencja prasowa

13 Briefing

14. Strategia medialna

15. Odpowiedzialność rzecznika

Literatura:

H. Pietrzak, J.B. Hałaj, „Rzecznik prasowy. Teoria i praktyka”, Wydawnictwo WSIIZ

P. Andrzejewski (red.), Wystąpienia publiczne i profesjonalna korespondencja, czyli trudna sztuka budowania wizerunku. Wydawnictwo Forum, Poznań 2005.

red. K. Wolny - Zmorzyński, Rzecznik prasowy Policji. Etyka, prawo, praktyka. Wydawca: Adam Marszałek. Toruń 2000.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a