Projekty praktyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.IPS-491/IIIst | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0313) Psychologia
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Projekty praktyczne | ||
Jednostka: | Instytut Psychologii Stosowanej | ||
Grupy: |
III rok studia stacjonarne - PLAN STUDIÓW III rok, semestr letni, studia stacjonarne - przedmioty obowiązkowe Przedmioty dla programu WZKS-n069-1-MD-10 |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztat, 4 godzin, 21 miejsc ![]() Wykład, 2 godzin, 164 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Stefan Florek | |
Prowadzący grup: | Stefan Florek, Martyna Sekulak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Efekty kształcenia: | WIEDZA K_W10 Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego (kulturowych, prawnych, ekonomicznych, politycznych) oraz o zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia psychologii. K_W16 Posiada uporządkowaną wiedzę o funkcjonowaniu człowieka w środowisku pracy, zna zasady zarządzania zasobami ludzkimi. UMIEJĘTNOŚCI K_U21 Potrafi pracować w zespole praktyków i badaczy; umie wyznaczać oraz przyjmować zadania oraz wspólne cele działania; potrafi przyjąć rolę lidera w zespole, posiada pogłębione umiejętności organizacyjne i kompetencje społeczne oraz komunikacyjne. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K08 Wykazuje przywództwo, przedsiębiorczość oraz umiejętność pracy w zespole; potrafi współdziałać i pełnić różne role w grupie. K_K11 Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; umie rozplanować pracę indywidualną i w grupie. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Prezentacja projektu zgodnie z wytycznymi, złożenie projektu w formie pisemnej. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Wiedza, umiejętności, kompetencje społeczne - przygotowanie oraz prezentacja spójnego, logicznego, nakierowanego na realizację celu projektu praktycznego. |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład z elementami prezentacji multimedialnej. Analiza "dobrych praktyk" w zakresie planowania i zarządzania projektami Przygotowanie projektów praktycznych. |
|
Bilans punktów ECTS: | 6 godzin - udział w wykładach i warsztatach 24 godziny - zapoznanie się z literaturą oraz analiza przykładów "dobrych praktyk" 30 godzin - przygotowanie projektu praktycznego, odpowiadającego na realne zapotrzebowanie |
|
Grupa treści kształcenia: | Grupa treści kształcenia do wyboru |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | nie dotyczy |
|
Pełny opis: |
W ramach wykładów studenci dowiedzą się czym jest projekt, zapoznają się z podstawowym i najbardziej rozpowszechnionym podejściem do planowania i realizowania projektów - podejściem tradycyjnym (zwanym tez kaskadowym lub Metodyką Waterfall). Podejście to zostanie skonfrontowane z innowacyjnym, i w wielu obszarach skutecznym, podejściem "zwinnym" (Agile). W ramach warsztatów uczestnicy nabędą kompetencje jasnego definiowania celów projektu oraz ustalania wskaźników ich realizacji i ewaluacji. Udział w zajęciach umożliwi studentom nabycie umiejętności w zakresie samodzielnego planowania działań projektowych w odpowiedzi na realny, zidentyfikowany w środowisku lokalnym problem | |
Literatura: |
Michniewicz, I., & Michniewicz, R. (2010). Małe projekty społeczne: praktyczny poradnik. Kalisz: Dangraf |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.