Główne kierunki awangardy filmowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ISA-MF4-S124.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Główne kierunki awangardy filmowej |
Jednostka: | Instytut Sztuk Audiowizualnych |
Grupy: |
Fakultatywne na I roku studiów stac. II stopnia w II sem.-Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach Obowiązkowe na II roku studiów stacjonarnych filmoznawstwa i wiedzy... (dwusemestralne) |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pitrus | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pitrus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Cele kształcenia: | Prezentacja najważniejszych zjawisk kina awangardowego. Prezentacja strategii przydatnych podczas interpretacji filmów eksperymentalnych. |
|
Efekty kształcenia: | Student zna najważniejsze zjawiska filmowej awanagardy. Student rozpoznaje pozafilmowe konteksty kina eksperymentalnego. Student potrafi dokonać interpretacji filmów awanagardowych. |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Przedmiot NIE KOŃCZY SIĘ TYPOWYM EGZAMINEM. Studenci przygotowują projekt przeglądu filmu awangardowego. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Prace będą oceniane podczas prezentacji na zajęciach. Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność. Większa ich liczba stwarza konieczność wykonania dodatkowych zadań. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, prezentacje materiałów, dyskusja, projekt |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | brak |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Wykład łączy dwie perspektywy - historyczną i analityczną. Jest prezetacją najważniejszych zjawisk awanagardy i pozwala zdobyć umiejętności wykorzystywane w analizie dzieł eksperymentalnych. |
|
Pełny opis: |
Kurs prezetuje wybrane filmy, które będą analizowane podczas zajęć. Dodatkowo studenci zapoznają się z najważniejszymi kontekstami, a także z historią zjawiska. Prezentowane będą prace związane z m.in z następującymi kierunkami: surrealizm, dadaizm, film strukturalny, action cinema, feminizm eksperymentalny dokument esej filmowy |
|
Literatura: |
Podstawową lektuę stanowią rozdziały poświęcone filmowi awangardowemu w Historii kina pod redakcją Tadeusza Lublskiego, Iwony Sowińskiej i Rafała Syski |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) none |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-06-15 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Pitrus | |
Prowadzący grup: | Andrzej Pitrus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Ocena wliczana do średniej: | tak |
|
Cele kształcenia: | Prezentacja najważniejszych zjawisk kina awangardowego. Prezentacja strategii przydatnych podczas interpretacji filmów eksperymentalnych. |
|
Efekty kształcenia: | Student zna najważniejsze zjawiska filmowej awanagardy. Student rozpoznaje pozafilmowe konteksty kina eksperymentalnego. Student potrafi dokonać interpretacji filmów awanagardowych. |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Przedmiot NIE KOŃCZY SIĘ TYPOWYM EGZAMINEM. Studenci przygotowują projekt przeglądu filmu awangardowego. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Prace będą oceniane podczas prezentacji na zajęciach. Dopuszczalna jest jedna nieusprawiedliwiona nieobecność. Większa ich liczba stwarza konieczność wykonania dodatkowych zadań. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | E-learning |
|
Metody dydaktyczne: | Wykład, prezentacje materiałów, dyskusja, projekt |
|
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk: | brak |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne drugiego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Wykład łączy dwie perspektywy - historyczną i analityczną. Jest prezetacją najważniejszych zjawisk awanagardy i pozwala zdobyć umiejętności wykorzystywane w analizie dzieł eksperymentalnych. |
|
Pełny opis: |
Kurs prezetuje wybrane filmy, które będą analizowane podczas zajęć. Dodatkowo studenci zapoznają się z najważniejszymi kontekstami, a także z historią zjawiska. Prezentowane będą prace związane z m.in z następującymi kierunkami: surrealizm, dadaizm, film strukturalny, action cinema, feminizm eksperymentalny dokument esej filmowy |
|
Literatura: |
Podstawową lektuę stanowią rozdziały poświęcone filmowi awangardowemu w Historii kina pod redakcją Tadeusza Lublskiego, Iwony Sowińskiej i Rafała Syski |
|
Uwagi: |
(tylko po angielsku) none |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.