Media społecznościowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ISA-MF5-137.3/6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media społecznościowe |
Jednostka: | Instytut Sztuk Audiowizualnych |
Grupy: |
Fakultatywne w II semestrze III roku studiów stacjonarnych filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Powierska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Powierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Wiedza: - Student zna najważniejsze typologie mediów społecznościowych - Student analizuje wybrane serwisy społecznościowe stosując poznane teorie i koncepcje Umiejętności: - Student układa strategię komunikacji marki w mediach społecznościowych - Student potrafi wykonać grafiki oraz filmy na potrzeby mediów społecznościowych - Student obsługuje profile marek w wybranych serwisach społecznościowych Kompetencje społeczne: - Student potrafi pracować w grupie - Student ustala priorytety zadań |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Podstawy zaliczenia: a) obecność i aktywność na zajęciach (możliwe dwie, nieusprawiedliwione nieobecności) b) realizacja projektu grupowego podczas zajęć oraz pozytywny wynik z egzaminu pisemnego |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - anegdota |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3 |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom teorii i koncepcji dotyczących mediów społecznościowych oraz przekazanie umiejętności praktycznych związanych z obsługą wybranych kanałów social media oraz tworzeniem treści na potrzeby realizowanej strategii. Każde zajęcia rozpoczynają się przeglądem najważniejszych wydarzeń w mediach społecznościowych z minionego tygodnia. Po części wprowadzającej, w której na podstawie podanych tekstów dyskutowane są teorie i koncepcje odnoszące się do wybranych serwisów, następuje część praktyczna,w której studenci realizują projekty. |
|
Pełny opis: |
Szczegółowy wykaz zagadnień: - Układanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych - Audyt mediów społecznościowych - Zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych - Pamięć i nostalgia kwantytatywna a media społecznościowe - Treści efemeryczne - Bańki filtrujące i informacyjne - Algorytmy, TikTok i stronniczość serwisów - Boty, trolle, fake konta i fake newsy - Memy, selfie i internetowe wyzwania - Cyfrowy narcyzm |
|
Literatura: |
Filiciak, M., Media, Wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i Internetu, Gdańsk 2013. Holt, J., Sanson, K., Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, New York 2014. Jenkins, H., Ford, S., Green, J., Spreadable Media. Creating Value and Meaning in a Networked Culture, New York 2013. Kamińska, M., Niecne Memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań 2011. Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012. van Dijk, J., Społeczne aspekty nowych mediów, tłum. J. Konieczny, Warszawa 2010. van Dijk, J., The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Oxford 2013. oraz artykuły z prasy branżowej podawane w trakcie trwania kursu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Powierska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Powierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Wiedza: - Student zna najważniejsze typologie mediów społecznościowych - Student analizuje wybrane serwisy społecznościowe stosując poznane teorie i koncepcje Umiejętności: - Student układa strategię komunikacji marki w mediach społecznościowych - Student potrafi wykonać grafiki oraz filmy na potrzeby mediów społecznościowych - Student obsługuje profile marek w wybranych serwisach społecznościowych Kompetencje społeczne: - Student potrafi pracować w grupie - Student ustala priorytety zadań |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Podstawy zaliczenia: a) obecność i aktywność na zajęciach (możliwe dwie, nieusprawiedliwione nieobecności) b) realizacja projektu grupowego podczas zajęć oraz pozytywny wynik z egzaminu pisemnego |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - anegdota |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3 |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom teorii i koncepcji dotyczących mediów społecznościowych oraz przekazanie umiejętności praktycznych związanych z obsługą wybranych kanałów social media oraz tworzeniem treści na potrzeby realizowanej strategii. Każde zajęcia rozpoczynają się przeglądem najważniejszych wydarzeń w mediach społecznościowych z minionego tygodnia. Po części wprowadzającej, w której na podstawie podanych tekstów dyskutowane są teorie i koncepcje odnoszące się do wybranych serwisów, następuje część praktyczna,w której studenci realizują projekty. |
|
Pełny opis: |
Szczegółowy wykaz zagadnień: - Układanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych - Audyt mediów społecznościowych - Zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych - Pamięć i nostalgia kwantytatywna a media społecznościowe - Treści efemeryczne - Bańki filtrujące i informacyjne - Algorytmy, TikTok i stronniczość serwisów - Boty, trolle, fake konta i fake newsy - Memy, selfie i internetowe wyzwania - Cyfrowy narcyzm |
|
Literatura: |
Filiciak, M., Media, Wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i Internetu, Gdańsk 2013. Holt, J., Sanson, K., Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, New York 2014. Jenkins, H., Ford, S., Green, J., Spreadable Media. Creating Value and Meaning in a Networked Culture, New York 2013. Kamińska, M., Niecne Memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań 2011. Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012. van Dijk, J., Społeczne aspekty nowych mediów, tłum. J. Konieczny, Warszawa 2010. van Dijk, J., The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Oxford 2013. oraz artykuły z prasy branżowej podawane w trakcie trwania kursu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.