Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media społecznościowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.ISA-MF5-137.3/6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Media społecznościowe
Jednostka: Instytut Sztuk Audiowizualnych
Grupy: Fakultatywne w II semestrze III roku studiów stacjonarnych filmoznawstwa i wiedzy o nowych mediach
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Powierska
Prowadzący grup: Aleksandra Powierska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

Wiedza:


- Student zna najważniejsze typologie mediów społecznościowych


- Student analizuje wybrane serwisy społecznościowe stosując poznane teorie i koncepcje


Umiejętności:


- Student układa strategię komunikacji marki w mediach społecznościowych


- Student potrafi wykonać grafiki oraz filmy na potrzeby mediów społecznościowych


- Student obsługuje profile marek w wybranych serwisach społecznościowych


Kompetencje społeczne:


- Student potrafi pracować w grupie


- Student ustala priorytety zadań

Forma i warunki zaliczenia:

Podstawy zaliczenia:


a) obecność i aktywność na zajęciach (możliwe dwie, nieusprawiedliwione nieobecności)


b) realizacja projektu grupowego podczas zajęć oraz pozytywny wynik z egzaminu pisemnego

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody praktyczne - metoda przewodniego tekstu
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przybliżenie studentom teorii i koncepcji dotyczących mediów społecznościowych oraz przekazanie umiejętności praktycznych związanych z obsługą wybranych kanałów social media oraz tworzeniem treści na potrzeby realizowanej strategii. Każde zajęcia rozpoczynają się przeglądem najważniejszych wydarzeń w mediach społecznościowych z minionego tygodnia. Po części wprowadzającej, w której na podstawie podanych tekstów dyskutowane są teorie i koncepcje odnoszące się do wybranych serwisów, następuje część praktyczna,w której studenci realizują projekty.

Pełny opis:

Szczegółowy wykaz zagadnień:

- Układanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych

- Audyt mediów społecznościowych

- Zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych

- Pamięć i nostalgia kwantytatywna a media społecznościowe

- Treści efemeryczne

- Bańki filtrujące i informacyjne

- Algorytmy, TikTok i stronniczość serwisów

- Boty, trolle, fake konta i fake newsy

- Memy, selfie i internetowe wyzwania

- Cyfrowy narcyzm

Literatura:

Filiciak, M., Media, Wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i Internetu, Gdańsk 2013.

Holt, J., Sanson, K., Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, New York 2014.

Jenkins, H., Ford, S., Green, J., Spreadable Media. Creating Value and Meaning in a Networked Culture, New York 2013.

Kamińska, M., Niecne Memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań 2011.

Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012.

van Dijk, J., Społeczne aspekty nowych mediów, tłum. J. Konieczny, Warszawa 2010.

van Dijk, J., The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Oxford 2013.

oraz artykuły z prasy branżowej podawane w trakcie trwania kursu

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-26 - 2025-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin, 40 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Powierska
Prowadzący grup: Aleksandra Powierska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Efekty kształcenia:

Wiedza:


- Student zna najważniejsze typologie mediów społecznościowych


- Student analizuje wybrane serwisy społecznościowe stosując poznane teorie i koncepcje


Umiejętności:


- Student układa strategię komunikacji marki w mediach społecznościowych


- Student potrafi wykonać grafiki oraz filmy na potrzeby mediów społecznościowych


- Student obsługuje profile marek w wybranych serwisach społecznościowych


Kompetencje społeczne:


- Student potrafi pracować w grupie


- Student ustala priorytety zadań

Forma i warunki zaliczenia:

Podstawy zaliczenia:


a) obecność i aktywność na zajęciach (możliwe dwie, nieusprawiedliwione nieobecności)


b) realizacja projektu grupowego podczas zajęć oraz pozytywny wynik z egzaminu pisemnego

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody podające - anegdota
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody podające - prelekcja
Metody podające - prezentacja multimedialna
Metody podające - wykład informacyjny
Metody praktyczne - metoda projektów
Metody praktyczne - metoda przewodniego tekstu
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Skrócony opis:

Celem zajęć jest przybliżenie studentom teorii i koncepcji dotyczących mediów społecznościowych oraz przekazanie umiejętności praktycznych związanych z obsługą wybranych kanałów social media oraz tworzeniem treści na potrzeby realizowanej strategii. Każde zajęcia rozpoczynają się przeglądem najważniejszych wydarzeń w mediach społecznościowych z minionego tygodnia. Po części wprowadzającej, w której na podstawie podanych tekstów dyskutowane są teorie i koncepcje odnoszące się do wybranych serwisów, następuje część praktyczna,w której studenci realizują projekty.

Pełny opis:

Szczegółowy wykaz zagadnień:

- Układanie strategii komunikacji w mediach społecznościowych

- Audyt mediów społecznościowych

- Zarządzanie kryzysem w mediach społecznościowych

- Pamięć i nostalgia kwantytatywna a media społecznościowe

- Treści efemeryczne

- Bańki filtrujące i informacyjne

- Algorytmy, TikTok i stronniczość serwisów

- Boty, trolle, fake konta i fake newsy

- Memy, selfie i internetowe wyzwania

- Cyfrowy narcyzm

Literatura:

Filiciak, M., Media, Wersja beta. Film i telewizja w czasach gier komputerowych i Internetu, Gdańsk 2013.

Holt, J., Sanson, K., Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, New York 2014.

Jenkins, H., Ford, S., Green, J., Spreadable Media. Creating Value and Meaning in a Networked Culture, New York 2013.

Kamińska, M., Niecne Memy. Dwanaście wykładów o kulturze internetu, Poznań 2011.

Shih, C., Era Facebooka, Gliwice 2012.

van Dijk, J., Społeczne aspekty nowych mediów, tłum. J. Konieczny, Warszawa 2010.

van Dijk, J., The Culture of Connectivity: A Critical History of Social Media, Oxford 2013.

oraz artykuły z prasy branżowej podawane w trakcie trwania kursu

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a