Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Komunikacja kulturowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ.ISA-MF6-140.1/2 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja kulturowa
Jednostka: Instytut Sztuk Audiowizualnych
Grupy: Fakultatywne w II semestrze I roku studiów stacjonarnych filmoznwstwa i wiedzy o nowych mediach
Punkty ECTS i inne: 3.00
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-23 - 2019-06-14
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Radkiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Radkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Forma i warunki zaliczenia:

Egzamin pisemny obejmujący listę lektur oraz materiał z zajęć.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - ekspozycja
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - seminarium

Metody dydaktyczne:

Zajęcia seminaryjne, obejmujące dyskusję nad tekstami teoretycznymi oraz analizę materiałów wizualnych, ilustrujących wybrane formy komunikacji.

Skrócony opis:

Zajęcia obejmują 3 podstawowe zagadnienia badawcze:

1. Podstawowe informacje z zakresu ewolucji form i modeli komunikowania zależnie od typu kultury i stanu mediów.

2. Zagadnienia dotyczące komunikowania w kulturze multimedialnej, w kontekście globalizacji, postmodernizmu.

3. Analiza sposobów komunikowania przy użyciu różnych przekaźników i form: kina, wideo, telewizji, Internetu.

Literatura:

1. Erving Goffman: Człowiek w teatrze życia codziennego. (tekst zawierający fragmenty rozdziałów) W: Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów. Red. L. Kolankiewicz, Warszawa 2005, s. 47-60

2. Nicholas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat? Rozdz.: Jak widzimy siebie, Kraków-Warszawa 2016, s. 44-83.

3. Philippe Lejeune, „Drogi zeszycie…”, „drogi ekranie…”. O dziennikach osobistych, rozdz.: Dziennik osobisty – wprowadzenie do rozumienia pewnej praktyki; Ciągłość i nieciągłość. Dziennik jako seria datowanych śladów, Warszawa 2010, s. 33-62.

4. Eva Illouz, Hardkorowy romans, Warszawa 2015, rozdz. Bestsellery i nasza społeczna świadomość, s. 3-50.

5. Frédéric Martel, Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie, Warszawa 2011, rozdz. Multipleksy, s. 43-59.

6. Jean Baudrillard, Symulakry i symulacje. Warszawa, 2005, rozdz.: Procesja symulakrów, s. 5-56.

7. Hall Stuart, Kodowanie i dekodowanie, „Przekazy i opinie”, 1987, nr 1-2;

8. Naomi Klein, No logo, rozdz. 12: Prowokacje kulturowe. Atak na reklamę, Izabelin 2004, s. 297-327.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-14
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Konwersatorium, 30 godzin, 60 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Radkiewicz
Prowadzący grup: Małgorzata Radkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Forma i warunki zaliczenia:

Egzamin pisemny obejmujący listę lektur oraz materiał z zajęć.

Metody dydaktyczne - słownik:

Metody eksponujące - ekspozycja
Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie
Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna
Metody problemowe - metody aktywizujące - seminarium

Metody dydaktyczne:

Zajęcia seminaryjne, obejmujące dyskusję nad tekstami teoretycznymi oraz analizę materiałów wizualnych, ilustrujących wybrane formy komunikacji.

Skrócony opis:

Zajęcia obejmują 3 podstawowe zagadnienia badawcze:

1. Podstawowe informacje z zakresu ewolucji form i modeli komunikowania zależnie od typu kultury i stanu mediów.

2. Zagadnienia dotyczące komunikowania w kulturze multimedialnej, w kontekście globalizacji, postmodernizmu.

3. Analiza sposobów komunikowania przy użyciu różnych przekaźników i form: kina, wideo, telewizji, Internetu.

Literatura:

1. Erving Goffman: Człowiek w teatrze życia codziennego. (tekst zawierający fragmenty rozdziałów) W: Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów. Red. L. Kolankiewicz, Warszawa 2005, s. 47-60

2. Nicholas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat? Rozdz.: Jak widzimy siebie, Kraków-Warszawa 2016, s. 44-83.

3. Philippe Lejeune, „Drogi zeszycie…”, „drogi ekranie…”. O dziennikach osobistych, rozdz.: Dziennik osobisty – wprowadzenie do rozumienia pewnej praktyki; Ciągłość i nieciągłość. Dziennik jako seria datowanych śladów, Warszawa 2010, s. 33-62.

4. Eva Illouz, Hardkorowy romans, Warszawa 2015, rozdz. Bestsellery i nasza społeczna świadomość, s. 3-50.

5. Frédéric Martel, Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie, Warszawa 2011, rozdz. Multipleksy, s. 43-59.

6. Jean Baudrillard, Symulakry i symulacje. Warszawa, 2005, rozdz.: Procesja symulakrów, s. 5-56.

7. Hall Stuart, Kodowanie i dekodowanie, „Przekazy i opinie”, 1987, nr 1-2;

8. Naomi Klein, No logo, rozdz. 12: Prowokacje kulturowe. Atak na reklamę, Izabelin 2004, s. 297-327.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.