Komunikacja kulturowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ISA-MF6-140.1/2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja kulturowa |
Jednostka: | Instytut Sztuk Audiowizualnych |
Grupy: |
Fakultatywne w II semestrze I roku studiów stacjonarnych filmoznwstwa i wiedzy o nowych mediach |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 66 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Haratyk | |
Prowadzący grup: | Paulina Haratyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Forma i warunki zaliczenia: | Egzamin pisemny obejmujący listę lektur oraz materiał z zajęć. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - ekspozycja |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia seminaryjne, obejmujące dyskusję nad tekstami teoretycznymi oraz analizę materiałów wizualnych, ilustrujących wybrane formy komunikacji. |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują 3 podstawowe zagadnienia badawcze: 1. Podstawowe informacje z zakresu ewolucji form i modeli komunikowania zależnie od typu kultury i stanu mediów. 2. Zagadnienia dotyczące komunikowania w kulturze multimedialnej, w kontekście globalizacji, postmodernizmu. 3. Analiza sposobów komunikowania przy użyciu różnych przekaźników i form: kina, wideo, telewizji, Internetu. |
|
Literatura: |
1. Erving Goffman: Człowiek w teatrze życia codziennego. (tekst zawierający fragmenty rozdziałów) W: Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów. Red. L. Kolankiewicz, Warszawa 2005, s. 47-60 2. Nicholas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat? Rozdz.: Jak widzimy siebie, Kraków-Warszawa 2016, s. 44-83. 3. Philippe Lejeune, „Drogi zeszycie…”, „drogi ekranie…”. O dziennikach osobistych, rozdz.: Dziennik osobisty – wprowadzenie do rozumienia pewnej praktyki; Ciągłość i nieciągłość. Dziennik jako seria datowanych śladów, Warszawa 2010, s. 33-62. 4. Eva Illouz, Hardkorowy romans, Warszawa 2015, rozdz. Bestsellery i nasza społeczna świadomość, s. 3-50. 5. Frédéric Martel, Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie, Warszawa 2011, rozdz. Multipleksy, s. 43-59. 6. Jean Baudrillard, Symulakry i symulacje. Warszawa, 2005, rozdz.: Procesja symulakrów, s. 5-56. 7. Hall Stuart, Kodowanie i dekodowanie, „Przekazy i opinie”, 1987, nr 1-2; 8. Naomi Klein, No logo, rozdz. 12: Prowokacje kulturowe. Atak na reklamę, Izabelin 2004, s. 297-327. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-26 - 2025-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 66 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Haratyk | |
Prowadzący grup: | Paulina Haratyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Forma i warunki zaliczenia: | Egzamin pisemny obejmujący listę lektur oraz materiał z zajęć. |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody eksponujące - ekspozycja |
|
Metody dydaktyczne: | Zajęcia seminaryjne, obejmujące dyskusję nad tekstami teoretycznymi oraz analizę materiałów wizualnych, ilustrujących wybrane formy komunikacji. |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia obejmują 3 podstawowe zagadnienia badawcze: 1. Podstawowe informacje z zakresu ewolucji form i modeli komunikowania zależnie od typu kultury i stanu mediów. 2. Zagadnienia dotyczące komunikowania w kulturze multimedialnej, w kontekście globalizacji, postmodernizmu. 3. Analiza sposobów komunikowania przy użyciu różnych przekaźników i form: kina, wideo, telewizji, Internetu. |
|
Literatura: |
1. Erving Goffman: Człowiek w teatrze życia codziennego. (tekst zawierający fragmenty rozdziałów) W: Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów. Red. L. Kolankiewicz, Warszawa 2005, s. 47-60 2. Nicholas Mirzoeff, Jak zobaczyć świat? Rozdz.: Jak widzimy siebie, Kraków-Warszawa 2016, s. 44-83. 3. Philippe Lejeune, „Drogi zeszycie…”, „drogi ekranie…”. O dziennikach osobistych, rozdz.: Dziennik osobisty – wprowadzenie do rozumienia pewnej praktyki; Ciągłość i nieciągłość. Dziennik jako seria datowanych śladów, Warszawa 2010, s. 33-62. 4. Eva Illouz, Hardkorowy romans, Warszawa 2015, rozdz. Bestsellery i nasza społeczna świadomość, s. 3-50. 5. Frédéric Martel, Mainstream. Co podoba się wszędzie na świecie, Warszawa 2011, rozdz. Multipleksy, s. 43-59. 6. Jean Baudrillard, Symulakry i symulacje. Warszawa, 2005, rozdz.: Procesja symulakrów, s. 5-56. 7. Hall Stuart, Kodowanie i dekodowanie, „Przekazy i opinie”, 1987, nr 1-2; 8. Naomi Klein, No logo, rozdz. 12: Prowokacje kulturowe. Atak na reklamę, Izabelin 2004, s. 297-327. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.