Technologie informatyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ISA-MF7-141.2/3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informatyczne |
Jednostka: | Instytut Sztuk Audiowizualnych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Janik | |
Prowadzący grup: | Justyna Janik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Efekty kształcenia: Wiedza: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu platform i narzędzi pracy w środowisku sieciowym Student rozumie podstawowe pojęcia opisu mediów sieciowych: dane, algorytm, platforma Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące tworzenia kultury w środowisku sieciowym Umiejętności: Student potrafi krytycznie analizować narzędzia pracy oparte na automatyzacji Student potrafi stosować narzędzia pracy z danymi dostępnymi w sieci Student potrafi stosować narzędzia do wytwórstwa tekstów cyfrowych Postawy: Student rozumie potrzebę stałego doskonalenia warsztatu i zdobywania nowej wiedzy w zakresie cyfrowych i sieciowych narzędzi pracy; Student potrafi zaplanować i przeprowadzić pracę nad długotrwałym zadaniem projektowym; Student potrafi współpracować w grupie projektowej; Student potrafi posługiwać się językiem pozbawionym znamion dyskryminacji i mowy nienawiści |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie kursu odbywa się na podstawie: - aktywnej obecności na zajęciach (dozwolone są 2 nieobecności w czasie semestru) - przygotowania i prezentacji projektu zaliczeniowego (indywidualnie lub w grupie). |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Zaliczenie kursu odbywa się na podstawie: - oceny przygotowanego projektu (wyrażonego w punktach) - oceny prezentacji projektu (ocena w punktach oraz ocena opisowa przesłana mailowo do lidera zespołu projektowego) |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie |
|
Metody dydaktyczne: | Objaśnienie, wykład informacyjny, ćwiczenie laboratoryjne, metoda projektów, pokaz, dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | Filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 2 |
|
Skrócony opis: |
Kurs pokazuje technologiczne uwarunkowania szeroko rozumianej kultury cyfrowej, zarówno przez pryzmat stosowania konkretnych narzędzi i platform (Twine, Trello, Audacity, sztuka generatywna, podcasty, TikTok), jak i w perspektywie refleksji powstającej wokół kultury opartej na danych oraz procedurach software’owej automatyzacji. |
|
Pełny opis: |
W ramach zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia: 1. Internet platform i konsekwencje "platformizacji" internetu dla praktyk użytkowników; 2. Nowe formy narracji sieciowych i transmedialnych; 3. Poetyka mediów społecznościowych; 4. Sieciowy generatywizm i wpływ AI na produkcję treści 5. Memy i "próg wiralowości"; 6. Narzędzia wspierające pracę zespołową oraz zarządzanie czasem; 7. Wizualizacja informacji; 8. Co się dzieje z naszymi danymi w popularnych portalach społecznościowych? 9. Od remiksu do mashupu. Wykorzystywane narzędzia i platformy: Twine, Trello, Audacity, sztuka generatywna, TikTok, You Tube. |
|
Literatura: |
Alexander Galloway, Protocol. How Control Exists after Decentralization, MIT Press 2004 Tarleton Gillespie, Custodians of the Internet: Platforms, Content Moderation, and the Hidden Decisions That Shape Social Media, Yale University Press 2018 Nick Monfort, Odkrywanie kodu. Wprowadzenie do programowania w sztuce I humanistyce, Kraków 2017 Anna Nacher, Media lokacyjne. Ukryte życie obrazów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2016 (rozdział piąty) Zizi Papacharissi, A Networked Self and Platforms, Stories, Connections, Routledge 2018 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 40 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Janik | |
Prowadzący grup: | Justyna Janik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Efekty kształcenia: Wiedza: Student posiada podstawową wiedzę z zakresu platform i narzędzi pracy w środowisku sieciowym Student rozumie podstawowe pojęcia opisu mediów sieciowych: dane, algorytm, platforma Student zna podstawowe zagadnienia dotyczące tworzenia kultury w środowisku sieciowym Umiejętności: Student potrafi krytycznie analizować narzędzia pracy oparte na automatyzacji Student potrafi stosować narzędzia pracy z danymi dostępnymi w sieci Student potrafi stosować narzędzia do wytwórstwa tekstów cyfrowych Postawy: Student rozumie potrzebę stałego doskonalenia warsztatu i zdobywania nowej wiedzy w zakresie cyfrowych i sieciowych narzędzi pracy; Student potrafi zaplanować i przeprowadzić pracę nad długotrwałym zadaniem projektowym; Student potrafi współpracować w grupie projektowej; Student potrafi posługiwać się językiem pozbawionym znamion dyskryminacji i mowy nienawiści |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie kursu odbywa się na podstawie: - aktywnej obecności na zajęciach (dozwolone są 2 nieobecności w czasie semestru) - przygotowania i prezentacji projektu zaliczeniowego (indywidualnie lub w grupie). |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Zaliczenie kursu odbywa się na podstawie: - oceny przygotowanego projektu (wyrażonego w punktach) - oceny prezentacji projektu (ocena w punktach oraz ocena opisowa przesłana mailowo do lidera zespołu projektowego) |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie |
|
Metody dydaktyczne: | Objaśnienie, wykład informacyjny, ćwiczenie laboratoryjne, metoda projektów, pokaz, dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
Kurs pokazuje technologiczne uwarunkowania szeroko rozumianej kultury cyfrowej, zarówno przez pryzmat stosowania konkretnych narzędzi i platform (Twine, Trello, Audacity, sztuka generatywna, podcasty, TikTok), jak i w perspektywie refleksji powstającej wokół kultury opartej na danych oraz procedurach software’owej automatyzacji. |
|
Pełny opis: |
W ramach zajęć poruszone zostaną następujące zagadnienia: 1. Internet platform i konsekwencje "platformizacji" internetu dla praktyk użytkowników; 2. Nowe formy narracji sieciowych i transmedialnych; 3. Poetyka mediów społecznościowych; 4. Sieciowy generatywizm i wpływ AI na produkcję treści 5. Memy i "próg wiralowości"; 6. Narzędzia wspierające pracę zespołową oraz zarządzanie czasem; 7. Wizualizacja informacji; 8. Co się dzieje z naszymi danymi w popularnych portalach społecznościowych? 9. Od remiksu do mashupu. Wykorzystywane narzędzia i platformy: Twine, Trello, Audacity, sztuka generatywna, TikTok, You Tube. |
|
Literatura: |
Alexander Galloway, Protocol. How Control Exists after Decentralization, MIT Press 2004 Tarleton Gillespie, Custodians of the Internet: Platforms, Content Moderation, and the Hidden Decisions That Shape Social Media, Yale University Press 2018 Nick Monfort, Odkrywanie kodu. Wprowadzenie do programowania w sztuce I humanistyce, Kraków 2017 Anna Nacher, Media lokacyjne. Ukryte życie obrazów, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego 2016 (rozdział piąty) Zizi Papacharissi, A Networked Self and Platforms, Stories, Connections, Routledge 2018 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.