Grafika komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.KLK-GK | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika komputerowa | ||
Jednostka: | Katedra Lingwistyki Komputerowej | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0123-1SO stacjonarne I stopnia, rok 2, sem. zimowy, obowiązkowy |
||
Punkty ECTS i inne: |
4.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 60 miejsc ![]() Wykład, 30 godzin, 60 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Rafał Kawa | |
Prowadzący grup: | Rafał Kawa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Efekty kształcenia: | Wiedza: – student zna podstawy wiedzy związanej z grafiką komputerową w rozumieniu definicji, podstawowych podziałów i ogólnej historii rozwoju (K_W11+++) – zna podstawowe kategorie oprogramowania graficznego, jego zastosowania, wady i zalety (K_W11+++) – zna podstawy anatomii i fizjologii ludzkiego postrzegania (K_W11+++, K_W15++) – zna podstawy teorii koloru oraz jego rozumienie w różnorodnych dziedzinach wiedzy (K_W11+++, K_W15++, K_W22++) – zna podstawy teoretyczne i techniczne budowy sprzętu komputerowego – począwszy od systemów kolorymetrycznych, po elementarną wiedzę o budowie monitorów, skanerów, drukarek i innego sprzętu (K_W11+++) – zna podstawowe komputerowe modele kolorów wraz z zakresem zastosowań, wadami i zaletami (K_W11++, K_W22++) – ma podstawową wiedzę w dziedzinie estetyki tworzenia dzieła graficznego, ze szczególnym uwzględnieniem kolorów (K_W15++, K_W22++) – ma szeroką wiedzę w zakresie powszechnie stosowanych formatów plików graficznych, ich specyfiki, zastosowania, wad i zalet (K_W11+++) – ma podstawową wiedzę o typografii i liternictwie oraz zagadnieniach pisma w informatyce (K_W11+++, K_W20++) Umiejętności: – student swobodnie posługuje się aplikacjami wykorzystującymi grafikę wektorową (K_U12+++) – potrafi tworzyć dowolnie złożone obrazy z użyciem grafiki wektorowej (K_U12+++, K_U25++) – potrafi tworzyć dzieła graficzne poprawne estetycznie i typograficznie (K_U10+, K_U12+++) |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Podstawą zaliczenia przedmiotu jest egzamin testowy. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia z ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń (laboratorium) jest uzyskanie zaliczenia z projektu. Ocena z ćwiczeń stanowi 50% całości oceny z przedmiotu. Pozostałe 50% to ocena z końcowego egzaminu testowego. Warunki zaliczenia przedmiotu i kryteria oceny podawane na początku zajęć. Skala ocen zgodna z Regulaminem Studiów UJ. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | • Wszechstronna ocena projektów przez prowadzącego • Egzamin testowy |
|
Metody dydaktyczne - słownik: | Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne |
|
Metody dydaktyczne: | • Wykład wzbogacony kilkuset ilustracjami, kilkoma filmami oraz animacjami, kilkunastoma aplikacjami. • Ćwiczenia w pracowni komputerowej polegające na do-głębnym kursie pakietu grafiki wektorowej (CorelDraw) i animacji rysunkowej (Adobe Flash). • Konsultacje (1,5 godz. tygodniowo). |
|
Bilans punktów ECTS: | Udział w wykładach: 30 godz. Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych: 30 godz. Przygotowanie do egzaminu: 35 godz. Konsultacje: 10 godz. Łączny nakład pracy studenta: 105 godz., co odpowiada 4 pkt. ECTS. |
|
Pełny opis: |
• Historia grafiki komputerowej • Percepcja • Barwa • Systemy kolorymetryczne • Komputerowe modele barw • Praktyka używania barw • Podstawowe algorytmy graficzne • Formaty plików graficznych • Pismo a komputery • Grafika wektorowa ze szczególnym i wiodącym znacze-niem jej realizacji poprzez pakiet CorelDraw | |
Literatura: |
Elektroniczny skrypt autorstwa wykładowcy, dostępny w Internecie. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.