Komunikacja interpersonalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ZI-075 | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja interpersonalna | ||
Jednostka: | Instytut Studiów Informacyjnych | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0134-1SO Zarządzanie Informacją, I stopnia, stacjonarne, I rok (sem. letni, OR) |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Paloma Korycińska | |
Prowadzący grup: | Paloma Korycińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | C1 Dostarczenie studentom wiedzy o tym, jak podejmować zadania badawcze i profesjonale w obszarze szeroko rozumianego zarządzania informacją, korzystając z metod nauk o komunikacji i mediach. C2 Przekonanie studentów o niezbędności sprawnego komunikowania interpersonalnego w zawodach informacyjnych. C3 Przekazanie studentom podstawowych zasad analizy zachowań komunikacyjnych i umiejętności użycia ich w pracy zawodowej. |
|
Efekty kształcenia: | Efekty w zakresie Wiedzy – Student zna i rozumie: W1 - podstawową terminologię naukową i profesjonalną z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz innych pokrewnych w odniesieniu do zagadnień z obszaru szeroko rozumianego zarządzania informacją - zakres nauk o komunikacji społecznej i mediach jako dyscypliny naukowej dostarczającej podstaw teoretycznych, metod i rozwiązań dla praktyki zarządzania informacją - dorobek nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz dyscyplin pokrewnych, w tym wybrane aspekty dorobku nauk o zarządzaniu, w zakresie istotnym dla planowania i realizacji działań poznawczych i praktycznych w obszarze zarządzania informacją Umiejętności – Student potrafi: U1 - charakteryzować rozmaite typy i sposoby komunikowania spotykane w przyszłej pracy zawodowej związanej z zarządzaniem informacją, - analizować typowe sytuacje komunikacyjne właściwe dla swojej przyszłej pracy zawodowej i przewidywać skutki swoich zachowań. - określić dominujące cechy kultury informacyjnej wykształconej w danej społeczności/organizacji, - dostrzegać i opisywać zależność między kulturą informacyjną cechującą daną społeczność/organizację a preferowanymi w niej trybami komunikacji międzyosobowej. Kompetencji społecznych – Student jest gotów do: K1 - uświadomić sobie znaczenia kompetencji komunikacyjnych pracowników sektora informacyjnego dla prawidłowego wykonywania powierzanych im zadań, - do realizowania powierzonych zadań poznawczych oraz związanych z praktyczną stroną zarządzania informacją, pracując w zespole w różnych rolach, - do świadomego planowania działań, wskazując czynniki ich powodzenia i przyjmując odpowiedzialność za ich właściwe wykonanie, konsekwencje i za wizerunek wykonywanego przez siebie zawodu, - do podejmowania prób rozwiązania napotykanych problemów profesjonalnych w zakresie zarządzania informacją, odwołując się do dorobku nauki, najlepszych praktyk profesjonalnych oraz zasad postępowania przyjętych w profesjach informacyjnych. |
|
Forma i warunki zaliczenia: | zaliczenie pisemne na ocenę obecności (dopuszczalna jedna nieobecność nieusprawiedliwiona), przedstawienie pracy pisemnej |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Metoda sytuacyjna, burza mózgów, wykład z prezentacją multimedialną, gra dydaktyczna, metody e-learningowe |
|
Bilans punktów ECTS: | konwersatorium 15 zbieranie informacji do zadanej pracy 10 przygotowanie do ćwiczeń 10 przygotowanie prac pisemnych 20 studiowanie literatury wskazanej przez prowadzącego zajęcia 15 samodzielna nauka dotycząca treści poruszanych na zajęciach 5 Łączny nakład pracy studenta Liczba godzin 75 ECTS 3.0 Liczba godzin kontaktowych 15 ECTS 0.6 * godzina (lekcyjna) oznacza 45 minut |
|
Pełny opis: |
1. Komunikowanie jako proces i jego główne elementy 2. Dialektyczne napięcie w interakcjach komunikacyjnych i sposoby radzenia sobie z nim 3. Komunikacja interpersonalna w społecznościach o różnych rozmiarach i różnym stopniu sformalizowania (instytucja, firma, organizacje społeczeństwa obywatelskiego) | |
Literatura: |
1. Wawrzak-Chodaczek, Mirosława (2017). Komunikacja interpersonalna i masowa: wybrane teorie i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls, 389 s. Dodatkowa 1. Pozostała literatura zostanie podana na pierwszych zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.