Wprowadzenie do metod i narzędzi nauczania na odległość
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ZI-108 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do metod i narzędzi nauczania na odległość | ||
Jednostka: | Instytut Studiów Informacyjnych | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0134-2SO Zarządzanie informacją, II stopnia, stacjonarne, I rok,( sem. zimowy, FK) |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
0.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 6 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Stanula | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Stanula | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Cele kształcenia: | Zajęcia mają na celu przygotowanie studentów do korzystania z platformy e-learningowej w toku studiów oraz w samokształceniu i przyszłej pracy zawodowej. |
|
Efekty kształcenia: | Wiedza • Student poprawnie posługuje się poznaną terminologią związaną z nauczaniem na odległość Umiejętności • Student efektywnie posługuje się podstawowymi narzędziami komunikacji i nauki stosowanymi w e-learningu w procesie nauczania i uczenia się, • samodzielnie pracuje z materiałami dydaktycznymi na platformie zdalnego nauczania oraz zarządza swoim profilem i indywidualnymi ustawieniami w e-kursie. Kompetencje społeczne • Student, pracując samodzielnie i w grupie przestrzega zasad pracy i netykiety obowiązujących na e-kursach, wykazuje się kulturą dyskusji pisemnej, • wykazuje gotowość do korzystania z nowych form zdobywania i rozwijania wiedzy i umiejętności. |
|
Wymagania wstępne: | Brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie. Podstawa zaliczenia: obecność, aktywność na forach dyskusyjnych, poprawne wykonanie wszystkich indywidualnych i grupowych zadań na platformie e-learningowej. |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Studenci oceniani są na podstawie uczestnictwa w zajęciach, aktywności na forach dyskusyjnych, poprawnego wykonania zadań grupowych i indywidualnych. Osiąganie zamierzonych efektów będzie sprawdzane przy pomocy metod kształtujących: - studenci, wykonując w grupie zadania przy zastosowaniu narzędzi platformy, mogą wzajemnie oceniać i korygować efekty swojej pracy, - w razie problemów z obsługą platformy lub z wykonaniem zadań studenci mogą korzystać z konsultacji prowadzonych on-line poprzez platformę (fora konsultacyjne, komunikator wiadomości) oraz bezpośrednio w sposób tradycyjny, - studenci ustawicznie zachęcani są do testowania w ‘bezpiecznych warunkach’ różnych narzędzi zdalnego nauczania, oswajają się z e-learningiem i pozbywają się lęku związanego z nową technologią edukacyjną. oraz metod podsumowujących: - ostateczna, końcowa ocena poprawności zadań indywidualnych i grupowych wykonanych na platformie (zadania weryfikują umiejętność korzystania z podstawowych narzędzi komunikacji i nauki uczelnianej platformy e-nauczania). |
|
Metody dydaktyczne: | E-learning Metody podające - objaśnienie lub wyjaśnienie Metody problemowe – metody aktywizujące – dyskusja dydaktyczna Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe Metody praktyczne - pokaz Metody programowane - z użyciem komputera |
|
Bilans punktów ECTS: | Nie dotyczy. |
|
Pełny opis: |
• Nauczanie na odległość – podstawowe pojęcia, platformy zdalnego nauczania, metodyka kształcenia on-line, możliwe zastosowania (edukacja na studiach, edukacja własna, profesjonalna działalność zawodowa) • Platforma Moodle: struktura e-kursu, narzędzia komunikacji (komunikator, forum dyskusyjne, czat), narzędzia nauki (m. in. zasoby dydaktyczne, zadania, wiki, słownik, quizy), administrowanie prywatnymi ustawieniami • Praktyczne korzystanie z narzędzi komunikacji, nauki i administrowania poprzez czynne uczestnictwo w e-kursie • Zasady i netykieta pracy indywidualnej i grupowej na platformie e-learningowej | |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Brzózka P., Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową. Gliwice 2011 lub wyd. 2 rozszerz. 2016 2. Juszczyk S., Edukacja na odległość. Kodyfikacja pojęć, reguł i procesów. Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna. Toruń 2002 3. Mokwa-Tarnowska I., E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim – zagadnienia metodyczne. Wydaw. Politechniki Gdańskiej 2015. Literatura uzupełniająca: 1. Hyla M., Przewodnik po e-learningu. Kraków 2005 lub inne wyd. 2. Zieliński Z., E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012. 3. Wybrane przez studenta publikacje o e-learningu publikowane w czasopiśmie „E-Mentor”. Dostęp: http://www.e-mentor.edu.pl/ |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.