PR - strategie przekazywania informacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ.ZI-122 | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0322) Bibliotekoznawstwo, informacja naukowa i archiwistyka
![]() |
Nazwa przedmiotu: | PR - strategie przekazywania informacji | ||
Jednostka: | Instytut Studiów Informacyjnych | ||
Grupy: |
Przedmioty dla programu WZKS-0134-2SO Zarządzanie Informacją, II stopnia, stacjonarne, II rok (sem. letni) |
||
Punkty ECTS i inne: |
2.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2021-02-25 - 2021-06-15 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Jaskowska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jaskowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Cele kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z wybranymi aspektami teoretycznymi i przekazanie im praktycznych umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania wizerunkowych strategii komunikacyjnych w instytucjach |
|
Efekty kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z wybranymi aspektami teoretycznymi i przekazanie im praktycznych umiejętności w zakresie projektowania i wdrażania wizerunkowych strategii komunikacyjnych w instytucjach. Po zakończeniu zajęć student, w zakresie wiedzy: ma uporządkowaną, pogłębioną wiedzę, obejmującą terminologię, teorie i metodologię z zakresu bibliologii i informatologii oraz innych nauk humanistycznych w odniesieniu do zagadnień z obszaru szeroko rozumianego zarządzania informacją; ma pogłębioną wiedzę o relacjach między bibliologią i informatologią a innymi dyscyplinami z obszaru nauk humanistycznych, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla problematyki zarządzania informacją; precyzyjnie i wyczerpująco wyjaśnia miejsce różnych zasobów informacji we współczesnym systemie kultury i mediów oraz rolę instytucji i organizacji funkcjonujących w obszarze zarządzania informacją. Po zakończeniu zajęć student, w zakresie umiejętności: sprawnie wyszukuje, ocenia i wybiera informacje stosując adekwatne strategie wyszukiwawcze, efektywnie wykorzystując nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne, a także opracowuje uporządkowane i selektywne wykazy źródeł informacji na określony temat i na tej podstawie formułuje krytyczne oceny stanu badań oraz stanu wiedzy i umiejętności profesjonalnych w obszarze zarządzania informacją; posługuje się ważnymi dla zarządzania informacją paradygmatami, koncepcjami teoretycznymi i pojęciami oraz potrafi zastosować je dla działań poznawczych oraz w różnych sytuacjach profesjonalnych; krytycznie analizuje, ocenia i realizuje różne systemy, produkty, obiekty i usługi informacyjne oraz procesy zarządzania informacją w kontekście konkretnych sytuacji społecznych, ich miejsca w procesie historyczno-kulturowym, ale także w odniesieniu do różnorodnych potrzeb indywidualnych; rozpoznaje różne rodzaje zachowań informacyjnych człowieka i potrafi je zinterpretować w odniesieniu do dorobku bibliologii i informatologii i nauk pokrewnych, stosując różnorodne podejścia i metody diagnostyczne. Po zakończeniu zajęć student, w zakresie kompetencji społecznych: potrafi realizować powierzone oraz opracowane przez siebie zadania poznawcze oraz związane z praktyczną stroną zarządzania informacją, pracując w zespole w różnych rolach; świadomie planuje działania, wskazując odpowiednie priorytety ich powodzenia, przyjmując przy tym odpowiedzialność za ich właściwe wykonanie, konsekwencje i za wizerunek wykonywanego przez siebie zawodu; ma świadomość znaczenia szeroko rozumianego zarządzania informacją, w tym działalności informacyjnej, bibliotecznej, wydawniczo-księgarskiej i archiwalnej, dla zachowania dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy oraz aktywnie uczestniczy w różnorodnych akcjach podejmowanych w tym obszarze. |
|
Wymagania wstępne: | brak |
|
Forma i warunki zaliczenia: | Zaliczenie na ocenę. Zaliczenie modułu wymaga spełnienia następujących warunków: obecność na zajęciach wykonanie samodzielnego projektu: ocena działalności PR wybranej instytucji lub opracowanie strategii PR dla wybranej instytucji Skala ocen: ndst / dst / +dst / db / +db / bdb |
|
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów: | Osiąganie zamierzonych efektów będzie sprawdzane na podstawie uczestnictwa w zajęciach i aktywności oraz poprawności i terminowości wykonania projektów. Osiąganie zamierzonych efektów będzie sprawdzane przy pomocy metod kształtujących, takich jak bieżąca ocena i ewentualna korekta realizacji poszczególnych etapów projektu podczas zajęć laboratoryjnych i konsultacji poza zajęciami. Osiąganie zamierzonych efektów będzie sprawdzane przy pomocy metod podsumowujących, takich jak ostateczna, końcowa ocena realizowanych projektów, ich zgodności z zaleceniami i terminowości wykonania. |
|
Metody dydaktyczne: | Stosowane metody dydaktyczne stanowią połączenie metod podających z metodami praktycznymi i aktywizującymi: ᅳ metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie, prelekcja, prezentacja multimedialna, wykład informacyjny; ᅳ metody praktyczne: samodzielne zadania, metoda projektów; ᅳ metody problemowe: aktywizujące (dyskusja dydaktyczna), wykład konwersatoryjny, wykład problemowy; ᅳ e-learning. |
|
Bilans punktów ECTS: | ᅳ udział w zajęciach (15 godz.) ᅳ praca nad projektem (30 godz.) ᅳ uczestnictwo w dniach otwartych wybranej instytucji (5 godz.) ᅳ lektura piśmiennictwa (10 godz.) |
|
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Pełny opis: |
1. Zagadnienia teoretycznez zakresu PR, kluczowe pojęcia; 2. Specyfika PR w obszarze instytucji kultury i nauki; 3. Narzędzia i formy komunikacji w ramach Public Relations; 4. Komunikacja i kształtowanie relacji z priorytetowymi grupami otoczenia społecznego | |
Literatura: |
Budzyński, W. (2018). Public relations: wizerunek, reputacja, tożsamość. Warszawa: Poltext. Hajduk, G. (2010). Znaczenie działań PR w realizacji założeń zintegrowanej komunikacji marketingowej. W Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem. pod red. Dariusza Tworzydło i Zbigniewa Chmielowskiego (ss. 67–74). Kraków-Rzeszów-Zamość. Kwak, W. (2010). Wykorzystanie Public Relations w komunikacji organizacji non profit z interesariuszami. W Public relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem. pod red. Dariusza Tworzydło i Zbigniewa Chmielowskiego (ss. 135–147). Kraków-Rzeszów-Zamość. Malewicz-Pełczyńska, A. (2007). System identyfikacji wizualnej jako element komunikacji marketingowej. Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno - Menedżerskiej „Milenium”, (1), 21–30. Małuszyński, W. (2010). Rola wewnętrznego audytu komunikacyjnego w budowaniu strategii Public Relations. W Public Relations w procesie kształtowania relacji z otoczeniem pod. red. Dariusza Tworzydło i Zbigniewa Chmielowskiego (ss. 169–177). Kraków-Rzeszów-Zamość. Wojcik, K. (2015). Public relations: wiarygodny dialog z otoczeniem (VI). Warszawa: Wolters Kulver. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.