Marketing - podstawy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | dl/markP/WZ.IEZ-ZIM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing - podstawy |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla I roku zarzadzanie-podwójny dyplom-I st. stacjonarne sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla I roku zarządzania–firm., person., między.-I st. stacjonarne sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Syrytczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Syrytczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 1 |
|
Skrócony opis: |
Marketing jako dziedzina nauki i systemu działania gospodarczego Ogólna charakterystyka uwarunkowań działania podmiotów rynkowych Identyfikacja zachowań nabywcy – konsumenta Segmentacja rynku Podstawowe narzędzia marketingu mix |
|
Pełny opis: |
Marketing jako dziedzina nauki i systemu działania gospodarczego – Treść i pojęcia marketingu – Koncepcje marketingowe ujmowane z punktu widzenia funkcji i zasięgu działań marketingowych. – Rys historyczny teorii i praktyki marketingowej Ogólna charakterystyka uwarunkowań działania podmiotów rynkowych – Elementy otoczenia marketingowego firmy – Elementy otoczenia zewnętrznego – Wewnętrzne warunki działania Identyfikacja zachowań nabywcy – konsumenta – Czynniki wpływające na zachowanie konsumenta na rynku – Proces podejmowania decyzji o zakupie produktów – Modele postępowania konsumentów Segmentacja rynku – Istota i zasady segmentacji – Kryteria segmentacji rynku Strategia produktu – Definicja produktu – Rola opakowania, marki i ceny w ocenie produktu przez konsumenta – Klasyczny model cyklu życia produktu i jego fazy oraz cechy tych faz Kształtowanie struktury cen i ich uwarunkowania – Kształtowanie struktury cen – Różnicowanie cen Dystrybucja – jej formy organizacyjne i sam proces – Rodzaje kanałów dystrybucji i ich charakterystyka – Intensywność i rodzaje dystrybucji towarów – Przepływ fizyczny towarów i logistyka Podstawowe instrumenty promocji mix – Cechy, rodzaje i funkcje instrumentów promocji mix – Istota, funkcje i rodzaje reklamy – Istota i zadania sprzedaży osobistej – Istota i zadania promocji sprzedaży – Przedmiot public relations, zadania i wybór środków oddziaływania – Sponsoring – jego zalety, wady i wybór dziedziny sponsorowania |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Ph. Kotler, Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2016 (i póź). Michalski E., Marketing. Pordęcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. Literatura uzupełniająca Pogorzelski J., Mity marketingowe: marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń, Oficyna a Wolters Kluwer business, 2013. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.