Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing - podstawy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: dl/markP/WZ.IEZ-ZIM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing - podstawy
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla I roku zarzadzanie-podwójny dyplom-I st. stacjonarne sem. letni
Przedmioty obowiązkowe dla I roku zarządzania–firm., person., między.-I st. stacjonarne sem. letni
Punkty ECTS i inne: 4.00 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 45 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Syrytczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Syrytczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 1
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia stacjonarne pierwszego stopnia, rok 1
zarządzanie międzynarodowe – podwójny dyplom z zarządzania, rok 1

Skrócony opis:

Marketing jako dziedzina nauki i systemu działania gospodarczego

Ogólna charakterystyka uwarunkowań działania podmiotów rynkowych

Identyfikacja zachowań nabywcy – konsumenta

Segmentacja rynku

Podstawowe narzędzia marketingu mix

Pełny opis:

Marketing jako dziedzina nauki i systemu działania gospodarczego

– Treść i pojęcia marketingu

– Koncepcje marketingowe ujmowane z punktu widzenia funkcji i zasięgu działań marketingowych.

– Rys historyczny teorii i praktyki marketingowej

Ogólna charakterystyka uwarunkowań działania podmiotów rynkowych

– Elementy otoczenia marketingowego firmy

– Elementy otoczenia zewnętrznego

– Wewnętrzne warunki działania

Identyfikacja zachowań nabywcy – konsumenta

– Czynniki wpływające na zachowanie konsumenta na rynku

– Proces podejmowania decyzji o zakupie produktów

– Modele postępowania konsumentów

Segmentacja rynku

– Istota i zasady segmentacji

– Kryteria segmentacji rynku

Strategia produktu

– Definicja produktu

– Rola opakowania, marki i ceny w ocenie produktu przez konsumenta

– Klasyczny model cyklu życia produktu i jego fazy oraz cechy tych faz

Kształtowanie struktury cen i ich uwarunkowania

– Kształtowanie struktury cen

– Różnicowanie cen

Dystrybucja – jej formy organizacyjne i sam proces

– Rodzaje kanałów dystrybucji i ich charakterystyka

– Intensywność i rodzaje dystrybucji towarów

– Przepływ fizyczny towarów i logistyka

Podstawowe instrumenty promocji mix

– Cechy, rodzaje i funkcje instrumentów promocji mix

– Istota, funkcje i rodzaje reklamy

– Istota i zadania sprzedaży osobistej

– Istota i zadania promocji sprzedaży

– Przedmiot public relations, zadania i wybór środków oddziaływania

– Sponsoring – jego zalety, wady i wybór dziedziny sponsorowania

Literatura:

Literatura podstawowa

Ph. Kotler, Keller K.L., Marketing, Rebis, Poznań 2016 (i póź).

Michalski E., Marketing. Pordęcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.

Literatura uzupełniająca

Pogorzelski J., Mity marketingowe: marketing bez bzdur, iluzji i fałszywych założeń, Oficyna a Wolters Kluwer business, 2013.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12b