Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | lz/III2/jan/WZ.IEZ-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie FIRMĄ-I st. niestacjo. sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie MIĘDZY.-I st. niestacjo. sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie PERSONELEM-I st. niestacjo. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Bała, Maciej Gronowski | |
Prowadzący grup: | Anna Bała, Maciej Gronowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
Rozwijanie 4 sprawności językowych (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie). Analiza case studies, rozwijanie znajomości słownictwa specjalistycznego z zakresu szeroko rozumianego świata biznesu. Wprowadzenie studentów w sprawności zawodowe, tj. prezentacje, negocjowanie, udział w spotkaniach biznesowych. Zapoznanie się z korespondencją handlową, zgodnie z przyjętymi w biznesie standardami. Uzupełnianie wiadomości z zakresu znajomości gramatyki j. angielskiego. Zajęcia wdrażają studentów w świat biznesu przy użyciu języka angielskiego, pozwalają rozwijać znajomość rejestrów specjalistycznych oraz stwarzają szansę używania języka angielskiego dla celów zawodowych. Studenci rozwijają cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie oraz cztery sprawności zawodowe: prezentowanie, negocjowanie, udział w spotkaniach, prowadzenie rozmów przez telefon w kontekście języka używanego dla celów biznesowych |
|
Pełny opis: |
BRANDS – udział w dyskusji opartej na tekście ‘Restless pursuer of luxury’s future’ – umiejętność wyrażenia opinii na temat jaki wpływ mają marki na nasze życie oraz na rynek; dyskusja na temat wizerunku marki DIOR; - praca indywidualna – dopasowywanie słownictwa z branży zarządzania marką – (brand loyalty/ stretching/ product endorsement) - praca w grupie – dyskusja oraz wyrażanie opinii na temat zagadnień związanych z zarządzaniem marką (brand management); - praca indywidualna – praca z tekstami słuchanym; - praca w grupach – case study – wyrażanie opinii na temat strategii wprowadzania marki na rynek europejski – strategie typu ( brand reposition/ development/ brand stretching) TRAVEL – praca z tekstem ‘ Counting the ways to bridże the gulf’; - praca w grupie – dyskusja na temat form podróżowania w biznesie – prezentowanie doświadczeń z podróży; - porównywanie słownictwa związanego z sektorem podróży w kontekście język angielski amerykański i brytyjski; - praca z tekstami słuchanymi – uzupełnianie informacji; - struktury gramatyczne – wyrażanie czasu przyszłego – ‘going to’ / ‘ will’/ present continuous for the future; - praca w grupach – case study- sprawdzenie umiejętności zarządzania sytuacją kryzysową i rozwiązywania problemów podczas podróży; CHANGE – praca w grupie - praca z tekstem ‘ mercedes star twinkles once more’ – dyskusja na temat sensowności wprowadzania zmian w strukturze firm oraz wpływu zmian na ich funkcjonowanie; - praca indywidualna – przedrostki oraz czasowniki wyrażające zmianę oraz proces ( update/ grade / train / size ); - praca w grupach – analiza struktury przykładowej firmy oraz sugestie zmian, które pozytywnie wpłyną na jej funkcjonowanie i organizację – zmiany w systemie wynagradzania pracowników (performance – related pay), w kontekście środowiska (carbon footprint reduction); ORGANISATIONS – praca w grupie – dyskusja na temat rodzajów firm – określaniu ich pozytywnych oraz negatywnych aspektów; - praca z tekstem ‘ Success can be a game with many players’ – wizerunek firmy GOOGLE jako jednej z firm stawiających na komfort pracy jej pracowników – wyrażanie opinii – praca grupowa; - wyrażanie dopełniacza – osobowy oraz dopełniacz ’of’; - praca z tekstami słuchanymi – uzupełnianie informacji oraz dyskusja na temat lepszego funkcjonowania firmy pod decyzjami z głównej siedziby firmy czy z regionalnych biur; - praca w grupach – kwestia zmiany miejsca siedziby firmy (relocation) – wyrażanie opinii na temat wpływu takiej decyzji na pracowników firmy, redukcji kosztów itp.; ADVERTISING – praca grupowa – konfrontacja z przykładami kilku spotów reklamowych – wyrażanie opinii na temat co decyduje o ich atrakcyjności oraz popularności albo ich braku; - praca w grupach - słownictwo związane z sektorem reklamy i reklamowania – podanie polskich odpowiedników tych wyrażeń ( endorsement / hoardings / produkt placement, itp.); - praca grupowa – dyskusja na tematy i zagadnienia związane z branżą reklamy – jej wpływu na młodych odbiorców, używania ‘taktyk szokujących’ w reklamach, używania nagości, itp.; - praca indywidualna – praca z tekstem ‘A New kind of campaign’ – dyskusja na temat innowatorskich kampanii reklamowych; - praca z tekstami słuchanymi – dyskusja na temat powodów tworzenia kampanii reklamowych, procesu ich tworzenia oraz analiza kwestii ‘viral advertising’; - rodzajniki w języku angielskim; - praca w grupach – przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej określonego produktu; MONEY – praca grupowa – dyskusja na temat kwestii związanych z pieniędzmi – sytuacja ekonomiczna kraju, rozwój i stagnacja określonych sektorów biznesu, rodzaje inwestycji, itp.; - słownictwo związane z tematyką pieniądza – (profit margines/ equity stake/ shares/ debt); - praca z tekstem ‘Goldman Sachs’s whizz-kid wheeler deal’ – dyskusja i wyrażanie opinii na temat tekstu; - grupa czasowników wyrażająca zmiany (fluctuate/ level off/ triple); - praca w grupach – zaplanowanie inwestycji w wybranym sektorze raz przedstawienie pomysłu z uwzględnieniem form kapitału potrzebnego do rozpoczęcia przedsięwzięcia; CULTURES - praca grupowa – dyskusja na temat dlaczego świadomość kultury jest tak istotna w biznesie; - praca tekstem ‘Standard Bank overcomes culture shock’ – dyskusja na temat tego co powinno być uwzględnione w kursie treningowym na temat różnicy kultur; - czasowniki modalne – ‘should / must / mustn’t / have to); - praca z tekstami słuchanymi – tematyka – protikół I etykieta w biznesie w Chinach – wyrażanie opinii I sugestii; - praca w grupach – przygotowanie planu szkolenia na temat wybranego kraju oraz jego różnic kulturowych w dziedzinie biznesu, protokołu i etykiety; HUMAN RESOURCES – praca grupowa – dyskusja na temat czynników odpowiedzialnych za otrzymanie pracy / stanowiska ; - praca z tesktem czytanym ‘Women at work’ – dyskusja na temat pozycji kobiet na rynku pracy w Wietnamie oraz na temat roli kobiet na rynku pracy w ogólnym rozumieniu; - praca indywidualna – analiza metod i sposobów szukania pracy w obecnych czasach; - praca w grupach – przeanalizowanie kandydatów i wybranie odpowiedniego kandydata na stanowisko managera klubu fitness; - dyskusja; INTERNATIONAL MARKETS – praca w grupie – dyskusja na temat kierunków oraz zmian jakie nastąpiły na rynkach międzynarodowych; - praca tekstem ‘Trade between China and the US’ – wyrażanie opinii na temat zasadności wolnego rynku, ubezpieczeń firm działających na rynkach międzynarodowych; - struktura 1st Conditional; - praca z tekstami słuchanymi – dyskusje na temat form i sposobów negocjowania; ( high-conflict vs. Win-win negotiations); - praca z grupach – przeprowadzenie negocjacji z firmą, która planuje wprowadzić swój produkt na rynek amerykański; ETHICS – praca grupowa – dyskusja na temat rozumienia kwestii ‘ etyki w biznesie’ oraz zasadności prowadzenia i rozwoju firmy; - analizowanie podanych przykładów w kontekście ich etyczności oraz jej braku; - praca z tekstem czytanym ‘ the ethics of resume writing’ – analiza tekstu – dyskusja na temat powodów braku uczciwości w pisaniu CV; - praca z tekstami słuchanymi – analizowanie etyki w biznesie na płaszczyźnie ekologii – metod i sposobów uświadamiania pracownikom o istocie ekologii w biznesie; - praca w grupie – symulacja spotkania zarządu – dyskusja na temat dylematów etycznych związanych z planami wprowadzenia na rynek leku, który stanowi zagrożenie jednocześnie będąc bardzo opłacalnym; LEADERSHIP – praca grupowa – dyskusja na temat co czyni człowieka liderem? Czy zdolności przywódcze są wrodzone czy nabywane?; - praca indywidualna – praca tekstem ‘Father of the feel-good factory’ – dyskusja na temat tekstu, na temat form zarządzania; - praca indywidualna – praca tekstami słuchanymi – przygotowanie prezentacji; - praca w grupach – symulacja spotkania zarządu – wybór odpowiedniego kandydata na stanowisko managera firmy sportowej – przeanalizowanie strategii każdego z kandydatów; COMPETITION – praca grupowa – dyskusja na temat współzawodnictwa – zasady fair play, zmiany sytuacji w biznesie oraz destruktywnego wpływu współzawodnictwa na działanie firmy; - praca indywidualna – praca tekstem ‘McDonald’s stirs up battle with Starbucks’ – dyskusja na temat skuteczności strategii przedstawionych firm; - Passive Voice – strona bierna; - praca w grupach (case study) – wybór dostawców – przeprowadzenie negocjacji w celu przygotowanie umów; |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy – Market Leader Intermediate oraz dodatkowe materiały koncentrujące się na słownictwie z zakresu Business oraz Management English (np. Business Vocabulary in Use, Business Result, artykuły z tematyki zarządzania – Internet access); |
|
Uwagi: |
poziom B1-B2; rok 3 semestr 1 i 2; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.