Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: lz/III2/jan/WZ.IEZ-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie FIRMĄ-I st. niestacjo. sem. letni
Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie MIĘDZY.-I st. niestacjo. sem. letni
Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie PERSONELEM-I st. niestacjo. sem. letni
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Bała, Maciej Gronowski
Prowadzący grup: Anna Bała, Maciej Gronowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe

Skrócony opis:

Rozwijanie 4 sprawności językowych (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie). Analiza case studies, rozwijanie znajomości słownictwa specjalistycznego z zakresu szeroko rozumianego świata biznesu. Wprowadzenie studentów w sprawności zawodowe, tj. prezentacje, negocjowanie, udział w spotkaniach biznesowych. Zapoznanie się z korespondencją handlową, zgodnie z przyjętymi w biznesie standardami. Uzupełnianie wiadomości z zakresu znajomości gramatyki j. angielskiego. Zajęcia wdrażają studentów w świat biznesu przy użyciu języka angielskiego, pozwalają rozwijać znajomość rejestrów specjalistycznych oraz stwarzają szansę używania języka angielskiego dla celów zawodowych. Studenci rozwijają cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie oraz cztery sprawności zawodowe: prezentowanie, negocjowanie, udział w spotkaniach, prowadzenie rozmów przez telefon w kontekście języka używanego dla celów biznesowych

Pełny opis:

BRANDS – udział w dyskusji opartej na tekście

‘Restless pursuer of luxury’s future’ – umiejętność wyrażenia opinii na temat jaki wpływ mają marki na nasze życie oraz na rynek; dyskusja na temat wizerunku marki DIOR;

- praca indywidualna – dopasowywanie słownictwa z branży zarządzania marką – (brand loyalty/ stretching/ product endorsement)

- praca w grupie – dyskusja oraz wyrażanie opinii na temat zagadnień związanych z zarządzaniem marką (brand management);

- praca indywidualna – praca z tekstami słuchanym;

- praca w grupach – case study – wyrażanie opinii na temat strategii wprowadzania marki na rynek europejski – strategie typu ( brand reposition/ development/ brand stretching)

TRAVEL – praca z tekstem ‘ Counting the ways to bridże the gulf’;

- praca w grupie – dyskusja na temat form podróżowania w biznesie – prezentowanie doświadczeń z podróży; - porównywanie słownictwa związanego z sektorem podróży w kontekście język angielski amerykański i brytyjski;

- praca z tekstami słuchanymi – uzupełnianie informacji;

- struktury gramatyczne – wyrażanie czasu przyszłego – ‘going to’ / ‘ will’/ present continuous for the future;

- praca w grupach – case study- sprawdzenie umiejętności zarządzania sytuacją kryzysową i rozwiązywania problemów podczas podróży;

CHANGE – praca w grupie - praca z tekstem ‘ mercedes star twinkles once more’ – dyskusja na temat sensowności wprowadzania zmian w strukturze firm oraz wpływu zmian na ich funkcjonowanie;

- praca indywidualna – przedrostki oraz czasowniki wyrażające zmianę oraz proces ( update/ grade / train / size );

- praca w grupach – analiza struktury przykładowej firmy oraz sugestie zmian, które pozytywnie wpłyną na jej funkcjonowanie i organizację – zmiany w systemie wynagradzania pracowników (performance – related pay), w kontekście środowiska (carbon footprint reduction);

ORGANISATIONS – praca w grupie – dyskusja na temat rodzajów firm – określaniu ich pozytywnych oraz negatywnych aspektów;

- praca z tekstem ‘ Success can be a game with many players’ – wizerunek firmy GOOGLE jako jednej z firm stawiających na komfort pracy jej pracowników – wyrażanie opinii – praca grupowa;

- wyrażanie dopełniacza – osobowy oraz dopełniacz ’of’;

- praca z tekstami słuchanymi – uzupełnianie informacji oraz dyskusja na temat lepszego funkcjonowania firmy pod decyzjami z głównej siedziby firmy czy z regionalnych biur;

- praca w grupach – kwestia zmiany miejsca siedziby firmy (relocation) – wyrażanie opinii na temat wpływu takiej decyzji na pracowników firmy, redukcji kosztów itp.;

ADVERTISING – praca grupowa – konfrontacja z przykładami kilku spotów reklamowych – wyrażanie opinii na temat co decyduje o ich atrakcyjności oraz popularności albo ich braku;

- praca w grupach - słownictwo związane z sektorem reklamy i reklamowania – podanie polskich odpowiedników tych wyrażeń ( endorsement / hoardings / produkt placement, itp.);

- praca grupowa – dyskusja na tematy i zagadnienia związane z branżą reklamy – jej wpływu na młodych odbiorców, używania ‘taktyk szokujących’ w reklamach, używania nagości, itp.;

- praca indywidualna – praca z tekstem ‘A New kind of campaign’ – dyskusja na temat innowatorskich kampanii reklamowych;

- praca z tekstami słuchanymi – dyskusja na temat powodów tworzenia kampanii reklamowych, procesu ich tworzenia oraz analiza kwestii ‘viral advertising’;

- rodzajniki w języku angielskim;

- praca w grupach – przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej określonego produktu;

MONEY – praca grupowa – dyskusja na temat kwestii związanych z pieniędzmi – sytuacja ekonomiczna kraju, rozwój i stagnacja określonych sektorów biznesu, rodzaje inwestycji, itp.;

- słownictwo związane z tematyką pieniądza – (profit margines/ equity stake/ shares/ debt);

- praca z tekstem ‘Goldman Sachs’s whizz-kid wheeler deal’ – dyskusja i wyrażanie opinii na temat tekstu;

- grupa czasowników wyrażająca zmiany (fluctuate/ level off/ triple);

- praca w grupach – zaplanowanie inwestycji w wybranym sektorze raz przedstawienie pomysłu z uwzględnieniem form kapitału potrzebnego do rozpoczęcia przedsięwzięcia;

CULTURES - praca grupowa – dyskusja na temat dlaczego świadomość kultury jest tak istotna w biznesie;

- praca tekstem ‘Standard Bank overcomes culture shock’ – dyskusja na temat tego co powinno być uwzględnione w kursie treningowym na temat różnicy kultur;

- czasowniki modalne – ‘should / must / mustn’t / have to);

- praca z tekstami słuchanymi – tematyka – protikół I etykieta w biznesie w Chinach – wyrażanie opinii I sugestii;

- praca w grupach – przygotowanie planu szkolenia na temat wybranego kraju oraz jego różnic kulturowych w dziedzinie biznesu, protokołu i etykiety;

HUMAN RESOURCES – praca grupowa – dyskusja na temat czynników odpowiedzialnych za otrzymanie pracy / stanowiska ;

- praca z tesktem czytanym ‘Women at work’ – dyskusja na temat pozycji kobiet na rynku pracy w Wietnamie oraz na temat roli kobiet na rynku pracy w ogólnym rozumieniu;

- praca indywidualna – analiza metod i sposobów szukania pracy w obecnych czasach;

- praca w grupach – przeanalizowanie kandydatów i wybranie odpowiedniego kandydata na stanowisko managera klubu fitness; - dyskusja;

INTERNATIONAL MARKETS – praca w grupie – dyskusja na temat kierunków oraz zmian jakie nastąpiły na rynkach międzynarodowych;

- praca tekstem ‘Trade between China and the US’ – wyrażanie opinii na temat zasadności wolnego rynku, ubezpieczeń firm działających na rynkach międzynarodowych;

- struktura 1st Conditional;

- praca z tekstami słuchanymi – dyskusje na temat form i sposobów negocjowania; ( high-conflict vs. Win-win negotiations);

- praca z grupach – przeprowadzenie negocjacji z firmą, która planuje wprowadzić swój produkt na rynek amerykański;

ETHICS – praca grupowa – dyskusja na temat rozumienia kwestii ‘ etyki w biznesie’ oraz zasadności prowadzenia i rozwoju firmy;

- analizowanie podanych przykładów w kontekście ich etyczności oraz jej braku;

- praca z tekstem czytanym ‘ the ethics of resume writing’ – analiza tekstu – dyskusja na temat powodów braku uczciwości w pisaniu CV;

- praca z tekstami słuchanymi – analizowanie etyki w biznesie na płaszczyźnie ekologii – metod i sposobów uświadamiania pracownikom o istocie ekologii w biznesie;

- praca w grupie – symulacja spotkania zarządu – dyskusja na temat dylematów etycznych związanych z planami wprowadzenia na rynek leku, który stanowi zagrożenie jednocześnie będąc bardzo opłacalnym;

LEADERSHIP – praca grupowa – dyskusja na temat co czyni człowieka liderem? Czy zdolności przywódcze są wrodzone czy nabywane?;

- praca indywidualna – praca tekstem ‘Father of the feel-good factory’ – dyskusja na temat tekstu, na temat form zarządzania;

- praca indywidualna – praca tekstami słuchanymi – przygotowanie prezentacji;

- praca w grupach – symulacja spotkania zarządu – wybór odpowiedniego kandydata na stanowisko managera firmy sportowej – przeanalizowanie strategii każdego z kandydatów;

COMPETITION – praca grupowa – dyskusja na temat współzawodnictwa – zasady fair play, zmiany sytuacji w biznesie oraz destruktywnego wpływu współzawodnictwa na działanie firmy;

- praca indywidualna – praca tekstem ‘McDonald’s stirs up battle with Starbucks’ – dyskusja na temat skuteczności strategii przedstawionych firm;

- Passive Voice – strona bierna;

- praca w grupach (case study) – wybór dostawców – przeprowadzenie negocjacji w celu przygotowanie umów;

Literatura:

Podręcznik podstawowy – Market Leader Intermediate oraz dodatkowe materiały koncentrujące się na słownictwie z zakresu Business oraz Management English (np. Business Vocabulary in Use, Business Result, artykuły z tematyki zarządzania – Internet access);

Uwagi:

poziom B1-B2;

rok 3 semestr 1 i 2;

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b