Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | lz/badma/WZ.IEZ-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie FIRMĄ-I st. niestacjo. sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie MIĘDZY.-I st. niestacjo. sem. letni Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie PERSONELEM-I st. niestacjo. sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Syrytczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Syrytczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3 |
|
Skrócony opis: |
Wprowadzenie do badań marketingowych Informacja rynkowa – źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia Proces badań marketingowych Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych Gromadzenie danych pierwotnych Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym |
|
Pełny opis: |
Wprowadzenie do badań marketingowych – Informacja rynkowa – źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia – Klasyfikacja badań marketingowych – Zakres badań marketingowych Proces badań marketingowych – Etapy procesu badawczego – Charakterystyka źródeł pierwotnych i wtórnych – Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych Gromadzenie danych pierwotnych – Metody pośrednich pomiarów sondażowych a. Ankieta jaki metoda pomiaru. b. Rodzaje ankiet c. Metoda delficka d. Wywiad telefoniczny – Metody bezpośrednich pomiarów sondażowych e. Wywiad jako metoda pomiaru. f. Rodzaje wywiadów. g. Metody projekcyjne h. Pomiar fizjologiczny i. Obserwacja – Pomiary w formie eksperymentu Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym – Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa – Badania produktu – Badania systemu dystrybucji – Badania reklamy |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016. Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN, Warszawa, 1996. |
|
Uwagi: |
brak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.