Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: lz/badma/WZ.IEZ-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania marketingowe
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie FIRMĄ-I st. niestacjo. sem. letni
Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie MIĘDZY.-I st. niestacjo. sem. letni
Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie PERSONELEM-I st. niestacjo. sem. letni
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Syrytczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Syrytczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Skrócony opis:

Wprowadzenie do badań marketingowych

Informacja rynkowa – źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia

Proces badań marketingowych

Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych

Gromadzenie danych pierwotnych

Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym

Pełny opis:

Wprowadzenie do badań marketingowych

– Informacja rynkowa – źródła, formy i nowe tendencje gromadzenia

– Klasyfikacja badań marketingowych

– Zakres badań marketingowych

Proces badań marketingowych

– Etapy procesu badawczego

– Charakterystyka źródeł pierwotnych i wtórnych

– Gromadzenie marketingowych danych wtórnych w procesie badań rynkowych

Gromadzenie danych pierwotnych

– Metody pośrednich pomiarów sondażowych

a. Ankieta jaki metoda pomiaru.

b. Rodzaje ankiet

c. Metoda delficka

d. Wywiad telefoniczny

– Metody bezpośrednich pomiarów sondażowych

e. Wywiad jako metoda pomiaru.

f. Rodzaje wywiadów.

g. Metody projekcyjne

h. Pomiar fizjologiczny

i. Obserwacja

– Pomiary w formie eksperymentu

Wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym

– Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa

– Badania produktu

– Badania systemu dystrybucji

– Badania reklamy

Literatura:

Literatura podstawowa

Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.

Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2018.

Literatura uzupełniająca

Duliniec E., Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem. PWN, Warszawa, 1996.

Uwagi:

brak

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a