Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biznes plan

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: lz/bp/WZ.IEZ-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Biznes plan
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aneta Lipińska
Prowadzący grup: Aneta Lipińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Skrócony opis:

Praktyczne aspekty projektowania działalności gospodarczej - tworzenie biznesplanów.

Pełny opis:

1.Biznesplan- wyjaśnienie pojęcia.

2.Układ biznes planu – podstawowe elementy dokumentu.

3. Szczegółowe Wymagania adresatów Biznes Planu.

4. Budowanie koncepcji biznes planu na przykładzie praktycznym.

-Analiza rynku. Budowanie strategii marketingowej.

Budowanie koncepcji biznes planu na przykładzie praktycznym.

-Określenie zapotrzebowania na materiały. Wybór technologii. Określenie nakładów.

-Określenie zapotrzebowania na zasoby ludzkie.

-Projektowanie struktury organizacyjnej.

Ocena efektywności ekonomiczno- finansowej biznes planu. Ocena wykonalności.

Analiza wrażliwości i ocena ryzyka.

Literatura:

1. Gassmann O., Frankenberger K., Csik M., Nawigator modelu biznesowego, Helion, Gliwice 2017.

2. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice 2012.

3. Sitkiewicz R., Praktyczne sporządzanie biznesplanu, Difin, Warszawa 2014.

4. Skrzypek J.T., Biznesplan Model najlepszych praktyk. Nowe wydanie zaktualizowane i rozszerzone, Poltekst, Warszawa 2012.

5. Szukalski S. M., Procedury budowy planów biznesowych i ocena wiarygodności planów, Difin, Warszawa 2016.

6. Tokarski A., Tokarski M., Wójcik J., Biznesplan w praktyce, CeDeWu, Warszawa 2014.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12c