Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Systemy ocen pracowników

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: lz/sop/WZ.IEZ-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Systemy ocen pracowników
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla III roku zarządzania–zarządzanie PERSONELEM-I st. niestacjo. sem. letni
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Zofia Łącała
Prowadzący grup: Zofia Łącała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Pełny opis:

System ocen pracowniczych w strategii personalnej firmy.

Pojęcie oceniania, cele, zasady i kryteria oceniania. Istota i znaczenie koncepcji kompetencji w ocenie pracowniczej.

Założenia i etapy projektowania systemu ocen pracowniczych. Istota monitorowania funkcjonalnego i strategicznego (zastosowanie analiz statystycznych i kryteriów zewnętrznych).

Zasady opracowywania regulaminu związanego z ocenianiem w przedsiębiorstwie.

Techniki i narzędzia oceny pracowniczej – ocena absolutna i relatywna

Zagadnienia psychometryczne w odniesieniu do metod AC. Sposoby szacowania rzetelności, trafności i standaryzacji wyników oceny.

Ocena 360%, konstruowanie, wymagania psychometryczne, możliwości i ograniczenia zastosowań

Błędy i zagrożenia w ocenie pracowniczej – błędy techniczne (proceduralne) i uwarunkowane czynnikiem ludzkim

Przedsiębiorstwo energetyczne – adaptacja metody amerykańskiej do projektowania systemu wynagradzania pracowników

ZPC i skale behawioralne – cele rozwojowe i system premiowania – na przykładzie banku (algorytm standaryzacji wyników oceny)

Zastosowanie skali behawioralnej w ocenie kadry kierowniczej – Biuro Projektowe (algorytm standaryzacji wyników oceny)

Metoda rozkładu normalnego – na przykładzie banku (adaptacja metody amerykańskiej) Prezentacja wyników analizy statystycznej dla reprezentatywnej próby pracowników banku.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Sidor-Rządkowska, M. (2006). Kompetencyjne systemy ocen pracowników. Przygotowanie, wdrażanie i integrowanie z innymi systemami ZZL. Wolters Kluwer Business

Ward P. (2005). Ocena pracownika 360 stopni. Metoda sprzężenia zwrotnego. Wolters Kluwer Polska, Kraków

Pocztowski, A. (2006). Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Strategie – procesy – Metody. Wyd. II. W-wa.

Literatura uzupełniająca:

Jędrzejczak, J. (2000). Oceny okresowe. Zarządzanie przez ocenianie. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Zawodowego, Gdańsk.

Brzeziński J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Część V. Podstawy konstrukcji testów psychologicznych i interpretacji ilościowej danych testowych. PWN, W-wa

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12b