Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: lz/zarzma/WZ.IEZ-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie marketingowe
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Syrytczyk
Prowadzący grup: Katarzyna Syrytczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3
zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3
Zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, studia niestacjonarne pierwszego stopnia, rok 3

Pełny opis:

Istota zarządzania marketingowego

– Marketing jako koncepcja i dziedzina zarządzania.

– Marketing - mix jako wiązka instrumentów marketingowych

– Strategiczny i operacyjny wymiar Marketingu

– Proces i funkcje zarządzania marketingiem

Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa

– Pole rynkowe przedsiębiorstwa i strategiczne jednostki biznesu

– Analiza sytuacji konkurencyjnej

– Analiza rynkowych aktywów przedsiębiorstwa (ABC)

– Analiza szans zagrożeń, słabości i atutów firmy (PEST, SWOT)

Zastosowanie analiz portfelowych w ocenie sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa.

Marketing typu STP

– Segmentacja rynku

Pozycjonowanie i mapy percepcji marki

Działania w obszarze Marketingu mix

– Zarządzanie produktem, Cykl życia produktu, Zarządzanie marką

– Zarządzanie ceną

– Zarządzanie dystrybucją

Zarządzanie promocją

Organizacja i kontrola działań marketingowych

– Typowe orientacje organizacji służb marketingowych.

– Proces kontroli Marketingu – podstawowe wskaźniki

Literatura:

Literatura podstawowa

Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa 1996.

Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1997

Literatura uzupełniająca

Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe. PWN, Warszawa 2005.

Knecht Z., Zarządzanie i panowanie marketingowe, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2005

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0 usosweb12a