Zarządzanie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | lz/zarzma/WZ.IEZ-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie marketingowe |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Syrytczyk | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Syrytczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Zaliczenie na ocenę | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe, rok 3 |
|
Pełny opis: |
Istota zarządzania marketingowego – Marketing jako koncepcja i dziedzina zarządzania. – Marketing - mix jako wiązka instrumentów marketingowych – Strategiczny i operacyjny wymiar Marketingu – Proces i funkcje zarządzania marketingiem Analiza sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa – Pole rynkowe przedsiębiorstwa i strategiczne jednostki biznesu – Analiza sytuacji konkurencyjnej – Analiza rynkowych aktywów przedsiębiorstwa (ABC) – Analiza szans zagrożeń, słabości i atutów firmy (PEST, SWOT) Zastosowanie analiz portfelowych w ocenie sytuacji marketingowej przedsiębiorstwa. Marketing typu STP – Segmentacja rynku Pozycjonowanie i mapy percepcji marki Działania w obszarze Marketingu mix – Zarządzanie produktem, Cykl życia produktu, Zarządzanie marką – Zarządzanie ceną – Zarządzanie dystrybucją Zarządzanie promocją Organizacja i kontrola działań marketingowych – Typowe orientacje organizacji służb marketingowych. – Proces kontroli Marketingu – podstawowe wskaźniki |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne. PWN, Warszawa 1996. Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1997 Literatura uzupełniająca Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe. PWN, Warszawa 2005. Knecht Z., Zarządzanie i panowanie marketingowe, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2005 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.