Business English
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | zspwz/BE/I2/WZ.IEZ-Z |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Nauka języków
|
Nazwa przedmiotu: | Business English |
Jednostka: | Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla I roku Zarządzanie - PwZ - II st. niestacjonarne sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Joanna Brzozowska-Lipień, Wioletta Chwajoł, Małgorzata Grabania-Mukerji, Nina Lenartowicz-Sokołowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Przedmiot - Egzamin | |
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później: | ||
Skrócony opis: |
Rozwijanie 4 sprawności językowych (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie). Analiza case studies, rozwijanie znajomości słownictwa specjalistycznego z zakresu szeroko rozumianego świata biznesu. Wprowadzenie studentów w sprawności zawodowe, tj. prezentacje, negocjowanie, udział w spotkaniach biznesowych. Zapoznanie się z korespondencją handlową, zgodnie z przyjętymi w biznesie standardami. Uzupełnianie wiadomości z zakresu znajomości gramatyki j. angielskiego. Zajęcia wdrażają studentów w świat biznesu przy użyciu języka angielskiego, pozwalają rozwijać znajomość rejestrów specjalistycznych oraz stwarzają szansę używania języka angielskiego dla celów zawodowych. Studenci rozwijają cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie oraz cztery sprawności zawodowe: prezentowanie, negocjowanie, udział w spotkaniach, prowadzenie rozmów przez telefon w kontekście języka używanego dla celów biznesowych. |
|
Pełny opis: |
CAREERS – praca indywidualna – indywidualne odpowiedzi na temat bycia ambitnym, chęci i kierunku rozwoju oraz posiadani planu rozwoju kariery; - słownictwo – kolokacje z wyrazem ‘career’ – (career move/ ladder/ break); - praca tekstem czytanym –‘ be aware of your online image’ – dyskusja na temat jak wykorzystywane są portale społecznościowe przez pracodawców oraz w jaki sposób takie portale mogą pomóc zbudować oraz zrujnować karierę?; - struktura ‘can’ - umiejętność nawiązania podstawowych kontaktów biznesowych – odbieranie i wykonywanie prostych rozmów telefonicznych o charakterze zawodowym; - praca w grupach case study – analiza trzech kandydatów ubiegających się o stanowisko dyrektora ds. sprzedaży i marketingu; - wybranie jednego z kandydatów – uargumentowanie w formie pisemnej – email formalny; COMPANIES - umiejętność zaprezentowania w jakiej branży działają firmy, jakie są dziedziny ich specjalizacji; - słownictwo branżowe (turnover / net profit / subsidiary); - praca z tekstami słuchanymi – uzupełnianie informacji – prezentacja firmy odnoszącej sukcesy ; - praca z tekstami dyskusja na temat wad i zalet firm zarządzanych przez rodzinę oraz przez pracowników; - praca w grupach – zaplanowanie zwiększenia obrotów sprzedaży firmy produkującej lody – sporządzenie planu inwestycji oraz strategii; - indywidualna prezentacja studenta na temat dziedzin specjalizacji i działalności firmy (struktury typu ‘specialize in/ head office/competitor); - praca w parach – tworzenie dialogów w oparciu o struktury formułowania uprzejmej prośby oraz przedstawiania siebie i zaprezentowani własnej firmy; SELLING – praca grupowa – dyskusja na temat różnorodnych form robienia zakupów oraz form podejścia do samych zakupów; - słownictwo związane z zakupami (interest-free / loyalty card); - praca z tekstami słuchanymi – dyskusja na temat sprzedaży produktów w telewizji; - praca indywidualna i grupowa – dyskusja na temat umiejętności sprzedaży – kto je ma? Czy można ich się nauczyć? - praca z tekstami czytanymi – dyskusja na temat jak być dobrym przedstawicielem handlowym oraz sprzedawcą; - praca w grupach – symulacja negocjacji rozpoczęcia współpracy dwóch firm – negocjacje dotyczące warunków umowy; GREAT IDEAS – praca grupowa – dyskusja na temat innowacyjności wynalazków oraz ich wpływ na rozwój biznesu; - dyskusja na temat istoty kreatywności w biznesie; - praca z tekstami słuchanymi – analiza świetnych pomysłów w biznesie; - praca z tekstami czytanymi – indywidualne wypowiedzi na temat innowacyjności przedstawionych w tekstach wynalazków, ich praktyczności oraz sukcesu w biznesie; - czasy przeszłe – past simple vs. past continuous; - praca w grupach – symulacja spotkania zarządu decydującego o atrakcyjności pomysłów dotyczących atrakcji w mieście – analiza, dyskusja i wybór; STRESS – praca indywidualna – indywidualne odpowiedzi na pytanie o sposoby relaksu i odpoczynku; - praca z tekstami słuchanymi – tematyka – radzenie sobie ze stresem – dyskusja na temat istoty równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz na temat istoty poziomu stresu w pracy; - praca z tekstem czytanym – analiza treści tekstu oraz dyskusja na temat działa jakie powinny podjąć firmy aby obniżyć poziom stresu w pracy; - past simple vs. present perfect; - pracaw grupach – symulacja spotkania w dziale HR, który musi wprowadzić działania obniżające poziom stresu – przedstawienie metod radzenia sobie ze stresem oraz form szkolenia w tej dziedzinie; ENTERTAINING – praca grupowa – dyskusja na temat organizowania form rozrywki przez firmy; - praca z tekstami słuchanymi – tematyka – korporacyjne eventy – wyrażanie opinii na temat istoty organizowania przez firmy takich form rozrywki oraz według jakich czynników mierzona jest gościnność danej firmy; - indywidualna praca z tekstem czytanym – grupowa dyskusja na temat wyzwań jakie stawia przed korporacjami zorganizowanie eventu; - czasowniki złożone phrasal verbs; - praca w grupach – zaplanowanie i zorganizowanie konferencji w firmie międzynarodowej; MARKETING – praca grupowa – dyskusja na temat czy marketing to stworzenie lepszym czegoś niż ono w rzeczywistości jest; - indywidualne przedstawianie kampanii marketingowej, która wywołała i zrobiła wrażenie; - praca z tekstami słuchanymi – tematyka – marketing w dziedzinie medycyny; - praca z tekstem czytanym ‘Adidas targets the Chinese interior’- analiza treści, dyskusja na temat strategii marketingowych na rynku chińskim; - struktury pytań i ich tworzenie; - umiejętność wykonywania rozmów telefonicznych biznesowych – wymienianie informacji; - praca w grupach – stworzenie i przygotowanie kampanii marketingowej dla firmy odzieżowej; |
|
Literatura: |
Podręcznik podstawowy – Market Leader Pre-intermediate oraz dodatkowe materiały koncentrujące się na słownictwie z zakresu Business oraz Management English (np. Business Vocabulary in Use, Business Result Pre-intermediate ); |
|
Uwagi: |
poziom A2 - B1 rok I semestr 1i2; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.