Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Business English

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: zspwz/BE/I2/WZ.IEZ-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Business English
Jednostka: Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
Grupy: Przedmioty obowiązkowe dla I roku Zarządzanie - PwZ - II st. niestacjonarne sem. letni
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Lektorat, 20 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Brzozowska-Lipień, Wioletta Chwajoł, Małgorzata Grabania-Mukerji, Nina Lenartowicz-Sokołowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później:

zarządzanie – psychologia w zarządzaniu

Skrócony opis:

Rozwijanie 4 sprawności językowych (słuchanie, czytanie, mówienie, pisanie). Analiza case studies, rozwijanie znajomości słownictwa specjalistycznego z zakresu szeroko rozumianego świata biznesu. Wprowadzenie studentów w sprawności zawodowe, tj. prezentacje, negocjowanie, udział w spotkaniach biznesowych. Zapoznanie się z korespondencją handlową, zgodnie z przyjętymi w biznesie standardami. Uzupełnianie wiadomości z zakresu znajomości gramatyki j. angielskiego. Zajęcia wdrażają studentów w świat biznesu przy użyciu języka angielskiego, pozwalają rozwijać znajomość rejestrów specjalistycznych oraz stwarzają szansę używania języka angielskiego dla celów zawodowych. Studenci rozwijają cztery sprawności językowe: słuchanie, mówienie, czytanie, pisanie oraz cztery sprawności zawodowe: prezentowanie, negocjowanie, udział w spotkaniach, prowadzenie rozmów przez telefon w kontekście języka używanego dla celów biznesowych.

Pełny opis:

CAREERS – praca indywidualna – indywidualne odpowiedzi na temat bycia ambitnym, chęci i kierunku rozwoju oraz posiadani planu rozwoju kariery;

- słownictwo – kolokacje z wyrazem ‘career’ – (career move/ ladder/ break);

- praca tekstem czytanym –‘ be aware of your online image’ – dyskusja na temat jak wykorzystywane są portale społecznościowe przez pracodawców oraz w jaki sposób takie portale mogą pomóc zbudować oraz zrujnować karierę?;

- struktura ‘can’ - umiejętność nawiązania podstawowych kontaktów biznesowych – odbieranie i wykonywanie prostych rozmów telefonicznych o charakterze zawodowym;

- praca w grupach case study – analiza trzech kandydatów ubiegających się o stanowisko dyrektora ds. sprzedaży i marketingu;

- wybranie jednego z kandydatów – uargumentowanie w formie pisemnej – email formalny;

COMPANIES - umiejętność zaprezentowania w jakiej branży działają firmy, jakie są dziedziny ich specjalizacji;

- słownictwo branżowe (turnover / net profit / subsidiary);

- praca z tekstami słuchanymi – uzupełnianie informacji – prezentacja firmy odnoszącej sukcesy ;

- praca z tekstami dyskusja na temat wad i zalet firm zarządzanych przez rodzinę oraz przez pracowników;

- praca w grupach – zaplanowanie zwiększenia obrotów sprzedaży firmy produkującej lody – sporządzenie planu inwestycji oraz strategii;

- indywidualna prezentacja studenta na temat dziedzin specjalizacji i działalności firmy (struktury typu ‘specialize in/ head office/competitor);

- praca w parach – tworzenie dialogów w oparciu o struktury formułowania uprzejmej prośby oraz przedstawiania siebie i zaprezentowani własnej firmy;

SELLING – praca grupowa – dyskusja na temat różnorodnych form robienia zakupów oraz form podejścia do samych zakupów;

- słownictwo związane z zakupami (interest-free / loyalty card);

- praca z tekstami słuchanymi – dyskusja na temat sprzedaży produktów w telewizji;

- praca indywidualna i grupowa – dyskusja na temat umiejętności sprzedaży – kto je ma? Czy można ich się nauczyć?

- praca z tekstami czytanymi – dyskusja na temat jak być dobrym przedstawicielem handlowym oraz sprzedawcą;

- praca w grupach – symulacja negocjacji rozpoczęcia współpracy dwóch firm – negocjacje dotyczące warunków umowy;

GREAT IDEAS – praca grupowa – dyskusja na temat innowacyjności wynalazków oraz ich wpływ na rozwój biznesu;

- dyskusja na temat istoty kreatywności w biznesie;

- praca z tekstami słuchanymi – analiza świetnych pomysłów w biznesie;

- praca z tekstami czytanymi – indywidualne wypowiedzi na temat innowacyjności przedstawionych w tekstach wynalazków, ich praktyczności oraz sukcesu w biznesie;

- czasy przeszłe – past simple vs. past continuous;

- praca w grupach – symulacja spotkania zarządu decydującego o atrakcyjności pomysłów dotyczących atrakcji w mieście – analiza, dyskusja i wybór;

STRESS – praca indywidualna – indywidualne odpowiedzi na pytanie o sposoby relaksu i odpoczynku;

- praca z tekstami słuchanymi – tematyka – radzenie sobie ze stresem – dyskusja na temat istoty równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz na temat istoty poziomu stresu w pracy;

- praca z tekstem czytanym – analiza treści tekstu oraz dyskusja na temat działa jakie powinny podjąć firmy aby obniżyć poziom stresu w pracy;

- past simple vs. present perfect;

- pracaw grupach – symulacja spotkania w dziale HR, który musi wprowadzić działania obniżające poziom stresu – przedstawienie metod radzenia sobie ze stresem oraz form szkolenia w tej dziedzinie;

ENTERTAINING – praca grupowa – dyskusja na temat organizowania form rozrywki przez firmy;

- praca z tekstami słuchanymi – tematyka – korporacyjne eventy – wyrażanie opinii na temat istoty organizowania przez firmy takich form rozrywki oraz według jakich czynników mierzona jest gościnność danej firmy;

- indywidualna praca z tekstem czytanym – grupowa dyskusja na temat wyzwań jakie stawia przed korporacjami zorganizowanie eventu;

- czasowniki złożone phrasal verbs;

- praca w grupach – zaplanowanie i zorganizowanie konferencji w firmie międzynarodowej;

MARKETING – praca grupowa – dyskusja na temat czy marketing to stworzenie lepszym czegoś niż ono w rzeczywistości jest;

- indywidualne przedstawianie kampanii marketingowej, która wywołała i zrobiła wrażenie;

- praca z tekstami słuchanymi – tematyka – marketing w dziedzinie medycyny;

- praca z tekstem czytanym ‘Adidas targets the Chinese interior’- analiza treści, dyskusja na temat strategii marketingowych na rynku chińskim;

- struktury pytań i ich tworzenie;

- umiejętność wykonywania rozmów telefonicznych biznesowych – wymienianie informacji;

- praca w grupach – stworzenie i przygotowanie kampanii marketingowej dla firmy odzieżowej;

Literatura:

Podręcznik podstawowy – Market Leader Pre-intermediate oraz dodatkowe materiały koncentrujące się na słownictwie z zakresu Business oraz Management English (np. Business Vocabulary in Use, Business Result Pre-intermediate );

Uwagi:

poziom A2 - B1

rok I semestr 1i2;

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12c