Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Konstytucyjne podstawy ustroju USA i Kanady WSM.IASP-LD49
Semestr letni 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Konstytucyjne podstawy ustroju USA i Kanady WSM.IASP-LD49
Zajęcia Semestr letni 2019/2020 (19/20L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 9:45 - 11:15
sala 37
Rynek Główny 34 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań:
2020-04-08 09:45 : 11:15 sala 37
Rynek Główny 34
2020-04-15 09:45 : 11:15 sala 37
Rynek Główny 34
2020-04-22 09:45 : 11:15 sala 37
Rynek Główny 34
2020-04-29 09:45 : 11:15 sala 37
Rynek Główny 34
2020-05-06 09:45 : 11:15 sala 37
Rynek Główny 34
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 20
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Gabryś, Paweł Laidler
Literatura:

Marcin Gabryś, Przewodnik po Konstytucji Kanady. AKt Konstytucyjny 1867. Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2016.

Marcin Gabryś, Przewodnik po Konstytucji Kanady. AKt Konstytucyjny z 1982 roku. Wydawnictwo Księgarnia Akademicka, Kraków 2017.

Paweł Laidler, Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki. Przewodnik. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.

James Madison, Alexander Hamilton, John Jay, The Federalist Papers. Penguin Books, Nowy Jork 2012.

Konstytucja Stanów Zjednoczonych Ameryki z roku 1787 oraz kanadyjskie akty konstytucyjne

Zakres tematów:

Analiza tekstów źródłowych; Analiza tekstów prawniczych; Komparatystyka konstytucyjna; Debata między studentami dotycząca zagadnień konstytucyjnych.

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów, wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, analiza przypadków, ćwiczenia przedmiotowe

Metody i kryteria oceniania:

Podczas ćwiczeń studenci będą analizować teksty i uczestniczyć w dyskusji. Formalne zaliczenie będzie oparte na dwóch elementach: ocenie aktywności studentów podczas ćwiczeń oraz ocenie projektu przygotowanego przez studentów, którzy będą mieli za zadanie dobrać się w pary i przedstawić ustną prezentację polegającą na argumentowaniu konkretnych zagadnień związanych z amerykańskim i kanadyjskim konstytucjonalizmem w formie debaty. Studenci będą mieć przydzieloną rolę w debacie i ich zadaniem będzie dyskusja z osobą, która będzie przedstawiała kontrargumentację.

Uwagi:

-

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.