Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie - II semestr, JPKS [WPl/s.lic/IIsJP] Semestr letni 2019/2020
Seminarium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Seminarium licencjackie - II semestr, JPKS [WPl/s.lic/IIsJP]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [19/20L] (zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala 33
Gołębia 20 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 13
Limit miejsc: 12
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Izabela Kraśnicka
Literatura:

1. Antas J. (2013). Semantyczność ciała. Gesty jako znaki myślenia. Łódź: Primum Verbum. (zwłaszcza rozdział 4: Semantyczne ręce. Analizy, s. 173-202).

2. Cienki A. (2019). Schematy wyobrażeniowe i schematy mimetyczne w językoznawstwie kognitywnym i w badaniach nad gestami. [W:] A. Załazińska, J. Winiarska (red.) Widzieć – rozumieć – komunikować. Kraków: Księgarnia Akademicka.

3. Jarząbek K. (2016). Słownik mowy ciała Polaków. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.

4. Kamińska A. (2018). Kody komunikacyjne w budowaniu wizerunku na przykładzie Janiny Paradowskiej [w:] I. Hafman, D. Kepa-Figura (red.), Współczesne media. Media multimodalne. Zagadnienia teoretyczne i ogólne. Multimodalność mediów drukowanych, t. 1. Lublin: UMCS.

5. Kraśnicka-Wilk I. (2018). Między słowem a gestem. Frazeologia gestyczna w ujęciu kognitywnym. [W:] M. Gębka-Wolak, I. Kaproń-Charzyńska, J. Kamper-Werejko (red.) Języki słowiańskie w kontekstach kultur dawnych i współczesnych. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.

6. Laskowska E. (2016). Lingwistyka wobec języka uczuć. „Półrocznik Językoznawczy Tertium. Tertium Linguistic Journal” 1 (1&2).

7. Maćkiewicz J. (2016). Jak można badać przekazy multimodalne. „Język Polski” XCVI 2.

8. Poggi I. (2013). Mind, hands, face, and body: A sketch of o goal and belief view of multimodal communication. [In:] C. Müller, A. Cienki, E. Fricke at all (eds.). Body, language, communication. An International Handbook on Multimodality in Human Interaction. Berlin/Boston: De Gruyter Mouton.

9. Gryskhova N. (2014). Leksem, pojęcie, stereotyp, koncept, znaczenie, idea – propozycja regulacji terminologicznych [W:] I. Bielińska-Gardziel, S. Niebrzegowska-Bartmińska, J. Szadura, Wartości w językowo-kulturowym obrazie świata Słowian i ich sąsiadów, t. 3, Problemy eksplikowania i profilowania pojęć.

Zakres tematów:

temat seminarium: Rola środków niewerbalnych w procesie komunikacji.

Komunikacja multimodalna ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji pozawerbalnej w jej różnych aspektach – gesty, dotyk, zachowania proksemiczne itp.

Metody badań gestów w językoznawstwie kognitywnym.

Gest i mowa jak całość tworząca znaczenia – różne ujęcia i sposoby badań multisemiotycznych przekazów (wypowiedzi).

Omówienie wybranej literatury przedmiotu, dostosowanej do potrzeb i zainteresowań studentów.

Omówienie sposobu przygotowania pracy licencjackiej (forma pracy, zapis bibliografii, wykorzystanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji).

Przygotowanie i przedstawienie prezentacji związanej z tematem pracy licencjackiej.

Metody dydaktyczne:

Metody podające - prezentacja multimedialna

Metody problemowe – dyskusja dydaktyczna

Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe

Metody praktyczne - metoda tekstu przewodniego

Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.
ul. Gołębia 24, 31-007 Kraków https://www.uj.edu.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0 usosweb12a