Seminarium licencjackie - II semestr, JPKS [WPl/s.lic/IIsJP]
Semestr letni 2019/2020
Seminarium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie - II semestr, JPKS [WPl/s.lic/IIsJP] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [19/20L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Kraśnicka | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Antas J. (2013). Semantyczność ciała. Gesty jako znaki myślenia. Łódź: Primum Verbum. (zwłaszcza rozdział 4: Semantyczne ręce. Analizy, s. 173-202). 2. Cienki A. (2019). Schematy wyobrażeniowe i schematy mimetyczne w językoznawstwie kognitywnym i w badaniach nad gestami. [W:] A. Załazińska, J. Winiarska (red.) Widzieć – rozumieć – komunikować. Kraków: Księgarnia Akademicka. 3. Jarząbek K. (2016). Słownik mowy ciała Polaków. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. 4. Kamińska A. (2018). Kody komunikacyjne w budowaniu wizerunku na przykładzie Janiny Paradowskiej [w:] I. Hafman, D. Kepa-Figura (red.), Współczesne media. Media multimodalne. Zagadnienia teoretyczne i ogólne. Multimodalność mediów drukowanych, t. 1. Lublin: UMCS. 5. Kraśnicka-Wilk I. (2018). Między słowem a gestem. Frazeologia gestyczna w ujęciu kognitywnym. [W:] M. Gębka-Wolak, I. Kaproń-Charzyńska, J. Kamper-Werejko (red.) Języki słowiańskie w kontekstach kultur dawnych i współczesnych. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. 6. Laskowska E. (2016). Lingwistyka wobec języka uczuć. „Półrocznik Językoznawczy Tertium. Tertium Linguistic Journal” 1 (1&2). 7. Maćkiewicz J. (2016). Jak można badać przekazy multimodalne. „Język Polski” XCVI 2. 8. Poggi I. (2013). Mind, hands, face, and body: A sketch of o goal and belief view of multimodal communication. [In:] C. Müller, A. Cienki, E. Fricke at all (eds.). Body, language, communication. An International Handbook on Multimodality in Human Interaction. Berlin/Boston: De Gruyter Mouton. 9. Gryskhova N. (2014). Leksem, pojęcie, stereotyp, koncept, znaczenie, idea – propozycja regulacji terminologicznych [W:] I. Bielińska-Gardziel, S. Niebrzegowska-Bartmińska, J. Szadura, Wartości w językowo-kulturowym obrazie świata Słowian i ich sąsiadów, t. 3, Problemy eksplikowania i profilowania pojęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
temat seminarium: Rola środków niewerbalnych w procesie komunikacji. Komunikacja multimodalna ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji pozawerbalnej w jej różnych aspektach – gesty, dotyk, zachowania proksemiczne itp. Metody badań gestów w językoznawstwie kognitywnym. Gest i mowa jak całość tworząca znaczenia – różne ujęcia i sposoby badań multisemiotycznych przekazów (wypowiedzi). Omówienie wybranej literatury przedmiotu, dostosowanej do potrzeb i zainteresowań studentów. Omówienie sposobu przygotowania pracy licencjackiej (forma pracy, zapis bibliografii, wykorzystanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji). Przygotowanie i przedstawienie prezentacji związanej z tematem pracy licencjackiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody podające - prezentacja multimedialna Metody problemowe – dyskusja dydaktyczna Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe Metody praktyczne - metoda tekstu przewodniego Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.