Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Storytelling, emocje i marketing w nowych mediach zin.mk-1.24.z
Semestr zimowy 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Storytelling, emocje i marketing w nowych mediach zin.mk-1.24.z
Zajęcia Semestr zimowy 2019/2020 (19/20Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 18:30 - 20:00
sala 202
Grodzka 64 (Arsenał Władysława IV) jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 14
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Aleksandra Powierska
Literatura:

Literatura:

Holt, J., Sanson, K., Connected Viewing: Selling, Streaming, & Sharing Media in the Digital Age, Routledge, New York 2014.

Jenkins, H., Ford, S., Green, J., Spreadable Media. Creating Value and Meaning in a Networked Culture, New York University Press, New York 2013.

Mistewicz, E., Marketing narracyjny. Jak budować historie, które sprzedają?, Helion, Gliwice 2011.

Pankiewicz, K.(red.), E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji, Helion, Gliwice 2008.

Shih, C., Era Facebooka, Helion, Gliwice 2012.

Skowronek, I., Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2011.

Tkaczyk, P., Narratologia, PWN, Warszawa 2017.

Oraz aktualne artykuły z prasy branżowej podawane na bieżąco w trakcie trwanie kursu.

Zakres tematów:

Podczas kursu poruszone zostaną następujące zagadnienia, którym towarzyszyć będą omówienia wybranych kampanii oraz ćwiczenia praktyczne:

1. Krótka historia marketingu nowych mediów: od pierwszych banerów graficznych po Facebook Ads i lokowanie produktów w grach;

2. Siła historii: marketing narracyjny w nowych mediach, czyli jak opowiadać, by kupowano;

3. Content marketing: sposoby angażowania odbiorców i budowania społeczności wokół marki;

4. Marketing wirusowy i teksty rozprzestrzenialne – zamiana konsumenta w prosumenta;

5. Siła emocji: marketing emocjonalny i jego wpływ na podejmowanie decyzji konsumenckich (koncepcja delight experiences);

6. Marketing mobilny;

7. Media społecznościowe: charakterystyka najpopularniejszych serwisów;

8. Marketing w mediach społecznościowych: przegląd dostępnych narzędzi, układnie strategii komunikacji w mediach społecznościowych, ograniczająca rola algorytmów, nieprzewidywalność działań użytkowników;

9. Prowadzenie uczelnianych profili społecznościowych i popularyzacja nauki w nowych mediach: analiza wybranych strategii oraz warsztat;

10. Marketing zintegrowany w nowych mediach: układanie strategii marketingowej marki;

11. Aplikacje i programy pomocne w prowadzeniu działań promocyjnych online: warsztat;

12. Aktualne trendy w marketingu internetowym.

Metody dydaktyczne:

Metody podające - prelekcja

Metody podające - prezentacja multimedialna

Metody praktyczne - metoda projektów

Metody problemowe - metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna

Metody problemowe - metody aktywizujące - gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne)

Metody problemowe - metody aktywizujące - metoda przypadków

Metody i kryteria oceniania:

Ocenie ciągłej podlega aktywność uczestników kursu w tym przede wszystkim znajomość zadawanych lektur, wykonanie zadań praktycznych oraz zdanie projektu końcowego w postaci strategii promocyjnej marki w nowych mediach.

Uwagi:

Dla kursu powstała edukacyjna grupa na Facebooku, gdzie w konkretnych modułach rozwijamy wiedzę z zagadnień, które szczególnie zainteresowały uczestników kursu: https://www.facebook.com/groups/2973276542897891/

Ponadto grupa ma włączony program mentorski.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.