Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego WZ.ISP.ZPO.P.2
Rok akademicki 2019/2020
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Przywództwo dla uczenia się i rozwoju indywidualnego WZ.ISP.ZPO.P.2
Zajęcia Rok akademicki 2019/2020 (19/20) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie
Prowadzący: Jakub Kołodziejczyk, Joanna Kołodziejczyk, Dorota Kulesza-Tałan, Grzegorz Mazurkiewicz, Jarosław Pietrzak
Literatura:

Mazurkiewicz, G. (2015). Model kształcenia kandydatów na dyrektorów szkół i placówek: Program kursu i materiały szkoleniowe. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków. http://www.ore.edu.pl/projekty-ue/projekty-systemowe/przywodztwo/6560-model-ksztalcenia-kandydatow-na-dyrektorow-szkol-i-placowek-program-kursu-i-materialy-szkoleniowe

Hattie J. (2015) Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa.

Łuczyński J. (2011). Zarządzanie edukacyjne a wychowanie uczniów w szkole. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków s.154-158

Madalińska-Michalak, J. „Przywództwo edukacyjne: rola dyrektora w kreowaniu kultury organizacyjnej szkoły”. W: Grzegorz Mazurkiewicz (red.), „Przywództwo i zmiana w edukacji. Ewaluacja jako mechanizm doskonalenia” (s. 23-45). Kraków: 2012 Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Zakres tematów:

1. Społeczny wymiar uczenia się.

2. Szkoła wobec wyzwań społeczeństwa wiedzy.

3. Zmiana paradygmatu: od ilości wiedzy do jej struktury.

4. Wykorzystanie emocji w procesie uczenia się.

5. Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczących się.

6. Strategie efektywnego uczenia się.

7. Wykorzystanie wybranych teorii i koncepcji pedagogicznych w planowaniu uczenia się.

8. Podstawa programowa jako mapa treści.

9. Skuteczne metody opracowywania programu nauczania.

10. Ocenianie dla uczenia się.

11. Szkoła jako organizacja ucząca się.

12. Kultura otwartych drzwi.

13. Uczenie się dorosłych.

Metody dydaktyczne:

Warsztat, wykład, dyskusja, praca w grupach i metodą analizy przypadku (case study), zadania realizowane zdalnie poprzez online learning

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.