Literatura polska po 1989 roku 1 [WPl/wspólne/sum/1/I]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Literatura polska po 1989 roku 1 [WPl/wspólne/sum/1/I] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [20/21Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Pekaniec | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Zarówno literatura podstawowa, jak i uzupełniająca zgodna będzie z wytycznymi na głównej stronie przedmiotu. Dobór tekstów na poszczególne zajęcia będzie odbywał się w porozumieniu ze studentami i studentkami, tak, aby jak najlepiej mogli przygotować się do egzaminu, ale też aby mogli zapoznać się z jak najszerszym spektrum literatury polskiej po 1989 roku). Przykładowi autorzy i autorki (lista będzie modyfikowana i uzupełniana): - Justyna Bargielska - Sylwia Chutnik - Jacek Dehnel - Eugeniusz Tkaczyszyn-Dycki - Julia Hartwig - Inga Iwasiów - Michał Witkowski - Jerzy Pilch - Dorota Masłowska - Izabela Filipiak - Ignacy Karpowicz - Łukasz Orbitowski - Marta Podgórnik - Andrzej Stasiuk - Ziemowit Szczerek - Wit Szostak - Magdalena Tulli - Marcin Świetlicki - Olga Tokarczuk |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
* Wybrane obszary tematyczne (w zależności od obszerności zagadnienia na każde zostanie poświęcona odpowiednia ilość zajęć): - proza po 1989 - główni przedstawiciele i przedstawicielki, wewnętrzne podziały, ewolucja, powracające tematy. - poezja - debiuty i kontynuacje (ale też odniesienia do Nowej Fali, poezji "brulionu") - dramat po 1989 - główne tendencje, autorzy i autorki - eseistyka - na pograniczu autobiografii i literatury pięknej - (auto)biografistyka - nowa "kariera autentyku" - reportaże - non-fiction - krytyka literacka - co po przełomie? nie tylko "powrót centrali", krytyka literacka a historia literatury najnowszej - rynek a literatura - wzajemne relacje, szanse i zagrożenia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Głównie metody problemowe, problemowe aktywizujące i praca z tekstem, zarówno indywidualna, jak i grupowa. Elementy wykładu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe - na podstawie obecności (tradycyjnie, dopuszczalne dwie nieusprawiedliwione nieobecności), aktywności podczas zajęć i końcowej pracy zaliczeniowej (związane z nią zagadnienia zostaną odpowiednio wcześnie podane przez prowadzącą, maksymalna objętość pracy 3 strony standardowego maszynopisu (ale nie może być krótsza niż 2,5 strony). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
FPNauczycielska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.