Mikroekonomia WZ.IEZ-EKd/I1/MIK1w
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 1
![]() zaznaczono (na zielono) terminy aktualnie wyświetlanej grupy |
| |||||
Przedmiot | Mikroekonomia WZ.IEZ-EKd/I1/MIK1w | |||||||||||||||||||||||
Zajęcia |
Semestr zimowy 2020/2021 (20/21Z)
(zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
Termin i miejsce: | |||||||||||||||||||||||
![]() |
Terminy najbliższych spotkań: |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 46 | |||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | |||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Judyta Lubacha | |||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowa: Zalega, T., 2007. Mikroekonomia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Zalega, T., 2011. Mikroekonomia współczesna. Zbiór ćwiczeń i zadań. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Milewski, R., Kwiatkowski, E. (red)., 2005. Podstawy ekonomii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Milewski, R., Kwiatkowski, E. (red.), 2006. Podstawy ekonomii. Ćwiczenia i zadania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Borkowska, B., Klimczak, B., 2015. Mikroekonomia. Ćwiczenia. Wydanie 10, zaktualizowane i rozszerzone. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Klimczak, B., 2011. Mikroekonomia. Wydanie 8, zaktualizowane i rozszerzone. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Bławat, F., 2016. Podstawy analizy ekonomicznej. Teorie, przykłady, zadania. Wydanie II. Warszawa: CEDEWU Sedlacek, T., 2012, Ekonomia dobra i zła. W poszukiwaniu istoty ekonomii od Gilgamesza do Wall Street Warszawa : Wydawnictwo Studio EMK Thaler, R. H., 2018. Zachowania niepoprawne. Tworzenie ekonomii behawioralnej. Poznań: Media Rodzina Kahneman, D., 2012. Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym. Poznań: Media Rodzina. Wolska, G., Bretyn, A. (red.), 2014. Mikroekonomia. Pojęcia, Przedmiot, Ewolucja. Ćwiczenia i zadania. Warszawa: Difin. Sienkiwicz, J. (red.), 2006. Mikroekonomia. Zagadnienia i ćwiczenia. Białystok: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Białymstoku. Begg, D., Fisher, S., Dornbusch, R., 2007. Mikroekonomia. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Uzupełniająca: Goodwin, N., Nelson, J.A., Ackerman, F., Weisskopf, T. 2009. Microeconomics in context. Armonk, London: M.E. Sharpe. Makuch, A. M., 2012. Decyzje podmiotów gospodarczych w ujęciu ekonomii behawioralnej. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, nr 27, 125-148 |
|||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Narzędzia analizy ekonomicznej Koszt alternatywny, krzywa możliwości produkcyjnych Teoria popytu i podaży Równowaga rynkowa w krótkim okresie Elastyczność popytu i podaży Wpływ działalności konsumenta na środowisko naturalne Teoria konsumenta Teoria zachowań konsumenta wg ekonomii behawioralnej Kolokwium |
|||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• metody podające – prezentacja multimedialna • metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna • metody praktyczne - ćwiczenia rachunkowe, analiza tekstu • konsultacje indywidualne (elementy tutoringu) |
|||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania w NAUCZANIU STACJONARNYM Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione Metody oceniania: Zadanie z analizy danych 40% (20 pkt) Zadania pisemne na zajęciach - pytania otwarte do zadanych lektur 30% (15 pkt) Kolokwium - 30% (15 pkt) Dodatkowo można uzyskać 5% za każdą aktywność (maksymalnie 10%, 5 pkt) Skala ocen: 0-50% - niezaliczone 51-60% - 3 61-70% - 3,5 71-80% - 4 81-90% - 4,5 91-100% - 5 Metody i kryteria oceniania w NAUCZANIU ZDALNYM w związku z COVID-19 Zajęcia będą odbywać się za pośrednictwem platformy TEAMS. Po rozpoczęciu roku akademickiego zostaną Państwo poinformowani o konieczności dołączenia do odpowiedniego zespołu za pośrednictwem systemu mailowego USOSmail. Ponadto platforma PEGAZ stanowi drugi oficjalny kanał kontaktu i przekazywania wszystkich materiałów do ćwiczeń. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa - dopuszczalne są dwie nieobecności nieusprawiedliwione. Obecność będzie sprawdzana podczas zajęć synchronicznych na platformie TEAMS. Metody oceniania: Zadanie z analizy danych 40% (20 pkt) - do wgrania poprzez system PEGAZ Zadania pisemne na zajęciach - pytania otwarte do zadanych lektur 30% (15 pkt) - zadania do rozwiązania poprzez system PEGAZ Kolokwium - 30% (15 pkt) - kolokwium udostępnione będzie na platformie PEGAZ Dodatkowo można uzyskać 5% za każdą aktywność (maksymalnie 10%, 5 pkt) - aktywność będzie oceniana podczas zajęć na platformie TEAMS. Skala ocen: 0-50% - niezaliczone 51-60% - 3 61-70% - 3,5 71-80% - 4 81-90% - 4,5 91-100% - 5 |
|||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Ekonomia, stacjonarne I stopnia, rok I, semestr I |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.