Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zarządzanie strategiczne WZ.IK-4.0-B.10IIs
Semestr letni 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Zarządzanie strategiczne WZ.IK-4.0-B.10IIs
Zajęcia Semestr letni 2020/2021 (20/21L) (w trakcie)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 12:30 - 15:30
sala sala onLine -IK
III Kampus, budynek WZiKS jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 28
Limit miejsc: 24
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Plebańczyk
Literatura:

Avinash K. Dixit, Barry J. Nalebuff, Myślenie strategiczne. Jak zapewnić sobie przewagę w biznesie, polityce

de Wit B., Meyer R., Synteza strategii. Tworzenie przewagi konkurencyjnej przez analizowanie paradoksów, PWE, Warszawa 2007

Domański J., Zarządzanie strategiczne organizacjami non-profit w Polsce, Wolters Kluwer Warszawa 2010

Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, 2009

Grant Robert M., Współczesna analiza strategii, Warszawa 2011

Hofstede G., Kultury i organizacje, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne Warszawa 2000

Krupski R. (red.), Zarządzanie strategiczne. Koncepcje , metody, Wyd. AE, Wrocław, 2007

Moszkowicz, M. (red.), Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, PWE, Warszawa 2005

Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007

Obłoj K., Pasja i dyscyplina strategii, Poltext, Warszawa 2010

Pierścionek Z., Zarządzanie strategiczne w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011

Radwan A., Plan i strategia w organizacjach pozarządowych [w:] Zarządzanie organizacjami pozarządowymi, pod red. Ewy Bogacz – Wojtanowskiej i Sylwii Wrony

Varbanova L., Zarządzanie strategiczne w kulturze, Warszawa 2015

Stocki R., Prokopowicz P. Żmuda G., Pełna partycypacja w zarządzaniu., Wolters Kluwer Warszawa 2012

W trakcie trwania poszczególnych bloków uczestnicy będą otrzymywali fragmenty studiów przypadków i nagrań wideo.

Zakres tematów:

Wprowadzenie, kultura organizacyjna i kształtowanie się tożsamości organizacji

Potencjał strategiczny organizacji

Misja, wizja, cele strategiczne

Analiza środowiska firmy. Segmentacja otoczenia - Makrootoczenie. Mikrootoczenie. Budowanie pozycji konkurencyjnej

Strategie.

Metody dydaktyczne:

analiza tekstów, indywidualne pogłebianie omawianych problemów, dyskusja, praca w grupie, omawianie case'ów

Metody i kryteria oceniania:

Aby uzyskać zaliczenie z przedmiotu uczestnik powinien wykazać się zaangażowaniem w pracę grup, aktywnością w pracy indywidualnej, umiejętnością poszukiwania źródeł dotyczących omawianych problemów oraz dobrym jakościowo materiałem przygotowywanym indywidualnie. Ocena końcowa wynika z ocen cząstkowych wystawianych przez uczestników kursu oraz prowadzącego. Brak oceny z ćwiczeń oznacza niedopuszczenie do egzaminu.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.