Małe i średnie przedsiębiorstwa [dl/male/WZ.IEZ-ZIM]
Semestr letni 2020/2021
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Małe i średnie przedsiębiorstwa [dl/male/WZ.IEZ-ZIM] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2020/2021 [20/21L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Gancarczyk | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Wykłady i materiały opracowane w oparciu o literaturę przedmiotu, dostępne na platformie Pegaz Safin K. (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2012 Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, WAiP, Warszawa 2010 Gancarczyk M., Wsparcie publiczne dla MSP. Podstawy teoretyczne a praktyka gospodarcza, C.H. Beck, Warszawa 2010 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
- Definicja, cechy działalności i charakterystyka sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) - Modele rozwoju małej i średniej firmy (model N. Churchilla i V. Lewis oraz M. Scotta i R. Bruce’a) - Zastosowanie modeli rozwoju MSP - Firmy wzrostowe i determinanty wzrostu firmy - Diagnoza potencjału wzrostowego firmy na podstawie analizy czynników z grup: Przedsiębiorca - Organizacja - Strategia (kombinacja POS) - Rynkowe źródła finansowania przedsięwzięć - Finansowanie przedsięwzięć ze środków publicznych - Instytucje otoczenia biznesu - Ocena pomysłu biznesowego i wstępna koncepcja biznesu - Formalno-prawne aspekty uruchamiania działalności gospodarczej - Kluczowe zagadnienia związane z wejściem na rynek (nazwa i logo, promocja, dystrybucja) - Budowa zespołu założycielskiego i zatrudnianie |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Wykład konwersatoryjny E-learning Opis przypadku Projekt Prezentacja multimedialna Dyskusja |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
- uczestnictwo w zajęciach - punktowane projekty i analizy opisów przypadku - praca zaliczeniowa - ocena projektów i opisów przypadku (K_W04(2), K_W05(1), K_W09(3), K_W08(1), K_W14(2), K_W16(3)) - praca zaliczeniowa (w ramach projektu studenci w grupach zakładają własną działalność gospodarczą symulując decyzje prawne, rejestracyjne, organizacyjne i zarządcze) (K_W08(1), K_W14(2), K_W16(3), K_W15(3), K_U03(3), K_U06(3), K_U07(2), K_U09(3), K_U13(3), K_U06(3), K_U12(3), K_K02(3)) |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zarządzanie, I stopnia, stacjonarne, II rok, semestr II, spec. ZF |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.