Uniwersytet Jagielloński w Krakowie - Punkt LogowaniaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Małe i średnie przedsiębiorstwa dl/male/WZ.IEZ-ZIM
Semestr letni 2020/2021
Konwersatorium, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Małe i średnie przedsiębiorstwa dl/male/WZ.IEZ-ZIM
Zajęcia Semestr letni 2020/2021 (20/21L) (w trakcie)
Konwersatorium (KON), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca:
każdy wtorek, 13:15 - 16:30
sala sala onLine-IEFiZ
III Kampus, budynek WZiKS jaki jest adres?
jednokrotnie, środa (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 9:45 - 11:15
sala sala onLine-IEFiZ
III Kampus, budynek WZiKS jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 30
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marta Gancarczyk
Literatura:

Wykłady i materiały opracowane w oparciu o literaturę przedmiotu, dostępne na platformie Pegaz

Safin K. (red.), Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2012

Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, WAiP, Warszawa 2010

Gancarczyk M., Wsparcie publiczne dla MSP. Podstawy teoretyczne a praktyka gospodarcza, C.H. Beck, Warszawa 2010

Zakres tematów:

- Definicja, cechy działalności i charakterystyka sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP)

- Modele rozwoju małej i średniej firmy (model N. Churchilla i V. Lewis oraz M. Scotta i R. Bruce’a)

- Zastosowanie modeli rozwoju MSP

- Firmy wzrostowe i determinanty wzrostu firmy

- Diagnoza potencjału wzrostowego firmy na podstawie analizy czynników z grup: Przedsiębiorca - Organizacja - Strategia (kombinacja POS)

- Rynkowe źródła finansowania przedsięwzięć

- Finansowanie przedsięwzięć ze środków publicznych

- Instytucje otoczenia biznesu

- Ocena pomysłu biznesowego i wstępna koncepcja biznesu

- Formalno-prawne aspekty uruchamiania działalności gospodarczej

- Kluczowe zagadnienia związane z wejściem na rynek (nazwa i logo, promocja, dystrybucja)

- Budowa zespołu założycielskiego i zatrudnianie

Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny

E-learning

Opis przypadku

Projekt

Prezentacja multimedialna

Dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

- uczestnictwo w zajęciach - punktowane projekty i analizy opisów przypadku

- praca zaliczeniowa

- ocena projektów i opisów przypadku (K_W04(2), K_W05(1), K_W09(3), K_W08(1), K_W14(2), K_W16(3))

- praca zaliczeniowa

(w ramach projektu studenci w grupach zakładają własną działalność gospodarczą symulując decyzje prawne, rejestracyjne, organizacyjne i zarządcze) (K_W08(1), K_W14(2), K_W16(3), K_W15(3), K_U03(3), K_U06(3), K_U07(2), K_U09(3), K_U13(3), K_U06(3), K_U12(3), K_K02(3))

Uwagi:

Zarządzanie, I stopnia, stacjonarne, II rok, semestr II, spec. ZM

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.